Bijna 11 maanden

<p>Hoi allemaal. <br />Mijn dochter van bijna 11 maanden is eigenlijk heel de dag alleenmaar gefrustreerd heb ik het idee. Ze tijgert niet, kruipt niet, kan niet zelfstandig tot zit komen en trekt zich ook niet op. Ze kan zich geen 3 minuten alleen vermaken, als ik alleen nog maar opsta om bijv. iets te pakken is het krijsen, ik trek alles uit de kast om haar te vermaken maar het is allemaal maar maximaal 5 minuten leuk. Zodra haar iets niet zint is het krijsen, en dit gaat zo heel de dag door. Ik word er nu ondertussen wel een beetje moe van, ik kom nergens aan toe en ik ben gesloopt tegen het einde van de dag. Naar bed gaan is ook drama, ze houd het gerust een half uur vol om zó te huilen en krijsen. (waarschijnlijk nog langer maar een half uur vond ik eigenlijk al te lang om haar zo te laten liggen). Van alle kanten hoor ik ‘het is maar een fase’ maar dit gaat al een paar maanden zo en ik kan zo niet lang meer doorgaan. <br />Wat kan ik hier nou aan doen? </p>

Wat een rotfase he, die best lang kan duren zeker voor je gevoel.
Heb je er wel eens over gedacht om haar te dragen in een draagdoek of -zak? Ik vind dat echt een uitkomst. Je dochter kan lekker dicht bij je zijn en meekijken met wat je doet. Zelf heb je zo toch je handen vrij om wat te doen. In een draagdoek zou je haar ook op je rug kunnen dragen, dat geeft jou nog wat meer vrijheid. In een draagzak kan dat pas als ze zelfstandig kan zitten. Je zou een consult kunnen doen bij een draagconsulent, die kan je leren knopen met een doek of kijken welke draagzak voor jou het prettigst zit.

Vervelend zeg! 
Mijn jongste dochter is nu 11.5 maand. Ze kan wel kruipen,  zitten en nu ook los staan. Ze kan redelijk goed zelf spelen met bv. Een toren van duplo waar ik allemaal poppetjes op gezet heb of met een tas met 10 verschillende ballen erin. Maar als je kindje nog niet kan zitten/tijgeren etc is het een stuk lastiger. Loop je bij de fysio ofzo? Want met 11 maanden is het nog niet direct zorgwekkend,  maar zachtjes aan zou ze het toch wel moeten leren..
Mijn oudste dochter ging ook pas met 10 maanden tijgeren en met 12.5 maand kruipen. Ik heb haar veel uitgedaagd door dingen buiten haar bereik te leggen en alsmaar stimuleren om te gaan tijgeren. Maar het is een heel vermoeiende periode idd, zeker als ze nog niks zelf kunnen. Je kindje is daardoor ook gefrustreerd en uit dat door veel te jammeren.
Nu jammert mijn jongste dochter ook veel hoor, ook al kan ze wel kruipen en staan. Ze kruipt de hele dag achter me aan en hangt dan aan mn benen. Dat gejammer hoort h helaas ook erg bij deze leeftijd... succes!

Terug
Bovenaan