Bijna 14 maanden en wil geen gewone melk

Hoi allemaal,

Mijn zoontje is bijna 14 maanden en we proberen al een maand of 3 over te stappen naar gewone (halfvolle) melk. Probleem is alleen dat hij dat absoluut niet lekker vindt. Hij drinkt 3 slokjes en als hij er dan achter is dat het geen opvolgmelk (Nutrilon 3) is dan laat hij het rustig staan en krijg je het er met geen mogelijkheid in. Ik weet dat je nutrilon 3 mag geven tot 18 maanden maar ik wilde er graag eerder mee stoppen en over gaan op gewone melk. Als ik geen nutrilon 3 meer zou geven (gaat om 1x 150cc en 1x 180cc)   en ook geen gewone melk komt hij dan melkproducten tekort? Hij krijgt 's morgens pap van 200cc halfvolle melk en na het eten een danoontje of yoghurt/vla. Hij drinkt verder wel genoeg o.a. diksap, dubbelfriss en thee.
Kan het zijn dat het niet lusten van melk erfelijk is trouwens? Mijn moeder lust het namelijk ook niet alleen als het ergens in zit. Andere melkproducten lust ze wel net als mijn zoontje.

Groetjes Patricia
mv Justin
 
Wij hebben hetzelfde gehad met onze zoon. Wij hebben hem tot hij bijna 2 was opvolgmelk gegeven. Nu drinkt hij nog steeds geen gewone melk, wel fristi enzo. Maar ik denk omdat de opvolgmelk lekker zoet is, de gewone melk niet zo lekker smaakt voor ze. Wij hebben destijds nog geprobeerd de gewone melk iets te zoeten met zoetstof maar dit is bij hem niet gelukt. Misschien omdat je zoon nog maar 14 maanden is dat je hem er nog wel mee kunt foppen. dan natuurlijk wel steeds minder zoetstof erin doen he!
 
Hoi, onze dochter is inmiddels 1 jaar geworden en we zijn nu aan het afbouwen naar gewone halfvolle melk. Wat wij nu doen (ze drinkt nog steeds 500cc melk....lust verder niets)is 100cc gewone melk en dan voor 400cc groeimelk maken.Dit allemaal bij elkaar,klutsen en drinken maar. Hier gaat dat prima. Ga nu iedere 2/3 weken minderen met de groeimelk. Misschien is dat een idee voor jou?
 
Hoi,

Staar je niet blind op de melk hoor.
En ga vooral geen yogi of fristi geven dat is een bom suiker.

Wat je kan doen is yogurt verdunnen met wat water en een beetje diksap er door.
Of idd de melk mengen en opwarmen.

Sommige kinderen vinden karnemelk met roosvicee of diksap ook erg lekker.

Succes
 
Hoi,

Onze Sanne (1 jaar en 9 dagen)   lustte ook geen gewone melk, wel als ik hem warm maakte, en nu lust ze hem zelfs "ijskoud". Ik weet niet of je de melk warm maakte?
Maar hier heeft het goed geholpen!

Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan