bijna 15 maanden en nog geen tanden

Hallo Allemaal,

Mijn dochter July is nu bijna 15 maanden (over 4 dagen) en ze heeft nog steeds geen
tanden, ik krijg er overal opmerkingen over, mensen die haar aankijken of ze rechtstreeks het rariteitenkabinet in kan en "leuke"grapjes dat ze maar een kunstgebit
moet krijgen. Ik als bezorgde moeder kan er de humor niet van inzien en word er bloednerveus van. Zelfs de tandarts (die bijna met pensioen gaat) zei verbaasd dat hij zoiets nog NOOIT had meegemaakt. Ik weet niet meer wat ik er van moet denken?!
Heeft iemand van jullie dit ook ooit meegemaakt? Stel me alsjeblieft gerust want ik begin
er slapeloze nachten van te krijgen!
Verder vroeg ik me ook af of diegenen die dit hebben meegemaakt ook zo een problemen hadden cq hebben met het eten met hun kind want ik ben iedere dag een uur bezig met het voeren van een boterham tussen de middag; July eet nog niet zelf, ik moet het haar stukje voor stukje voeren en ze krijgt het maar nauwelijks weg...Ik ben altijd doodmoe na de lunch. Ik hoop dat   ik niet de enige ben met dit probleem.

groetjes Sharon
 
hallo, ik hoor eigenlijk niet op dit forum, ben nog niet eens zwanger maar was wat aan het lezen en toen zag ik je verhaal, ik werk op een kdv, dus heb er wel ervaring mee...wij hebben ook een jongentje gehad die ruim een jaar was toen hij tanden kreeg en ze kwamen toen allemaal tegelijk, dus geen zorgen, hij kon wel gewoon broodjes zonder korst (geven we ook al aan kinderen van 7/8 maanden)gewoon kleine stukjes en een koekje enzo kan ook ze sabbelen het wel zacht. zou gewoon het in kleine stukjes snijden en banaan moet je zoon/dochter (sorry vergeten)ook kunnen. probber je geen zorgen te maken hoor!elk kind doet alles op zijn tijd misschien is hij/zij juist sneller in iets anders?ik hoop dat je hier wat aan hebt lees wel weer binnenkort of je nog vragen hebt
succes!groetjes leetje
 
Ik heb al regelmatig de opmerking gehoord: hoe later de tandjes komen, hoe sterker het gebit!
Als dat klopt zou het dus alleen maar positief kunnen uitpakken...

Groetjes, Michele
 
ik weet hoe je je voelt mijn zoontje van net 1 jaar heeft ook nog geen tandjes en maak me daar ook wel zorgen om terwijl ze op cb zeggen dat het niet uitmaakt.
Hij eet verder wel alles hij eet ook ze boterham in vieren gesneden al zelf ik haal wel de korstjes eraf .
Nu maar hopen dat ze snel door komen.
 
Hoi,

als je in de blad Jonge Gezinnen kijkt van de maand  Juli of Augustus  staat er 2-3 pagina's vol beschreven over het krijgen van tanden bij baby's. Ik las er onder andere dat je best vanaf 6 maanden kunt beginnen met het masseren van het tandvlees. Met een zachte baby tandenborstel zonder tandpasta. Op die manier schijn je het tandvlees zachter te maken en kunnen tandjes makkelijker door komen. Mijn dochtertje is bijna 4 maanden dus heb nog niet ondekt of het echt zo is. En hoe andere mensen over het tandloze gebitje van je kleine denken daar zou ik me echt geen zorgen over maken. Als ze maar gaaf doorkomen.
Succes!
 
Terug
Bovenaan