Bijna 15 weken flauwvallen

<p>Hey dames,</p><p> </p><p>ik ben nieuw hier, ga alvast even mezelf voorstellen. </p><p>Ik ben nu 14+5 zwanger, al 2 keer goede echos gehad.</p><p>Mijn eerste 3 maanden waren met veel stress maar ook dankbaar dat alles wel goed gaat. </p><p>Mijn zwangerschap symptomen zijn nu al bijna verdwenen. Bloed test en nipt test waren allemaal goed, behalve mijn te lage vitamine d. Ik neem nu ongeveer 100mg vitamine d per dag omdat het volgens vk beter is. Naast lage vitamine d heb ik ook lage bloeddruk, laatst keer dat ik t heb gemeten was mijn bloeddruk 90/45. Ivm mijn lage bloeddruk voel ik me af en toe duizelig, maar gelukkig zit ik nu elke dag thuis, dus ik kan goed uitrusten.</p><p>2 dagen geleden, ik was met mijn man boodschap doen, toen viel ik daadwerkelijk flauw dat er ambulance was gekomen. Omdat ik daarna wel snel herstelde hoefde ik niet naar ziekenhuis. De dag zelf heb ik vk gebeld omdat ik zorgen maakte over het kind. We mochten toen gelijk langsgaan om hartje te luisteren en dat hebben wij gehoord. Een grote opluchting dus.</p><p>laatste 2 dagen ben ik heel rust gaan doen, alleen heb ik net last van hartklopping en duizeligheid. Heeft iemand hier ervaring mee? Mijn bloed is bij 11weken getest en die was goed.</p><p> </p><p>Groetjes,</p><p>Mimi</p>

Hi,
ik heb ook last van een lage bloeddruk. Op het begin van mijn zwangerschap last van duizeligheid. En vanaf een week of 10 was het weg. Tot twee weken geleden, toen was ik 21 weken zwanger, nu heb ik er weer last van en van het weekend ook flauw gevallen. 
Heel vervelend! Maar gelukkig kan het geen kwaad voor de baby. Voor de zekerheid ga ik nog een keer bloed laten prikken. Maar mijn vk was er eigenlijk zeker van dat het mijn bloeddruk is

Hoi, 

Eet en drink je wel goed? Ik had tijdens mijn zwangerschap ook last van duizeligheid door lage bloeddruk en ik had hier meer last van als ik niet goed had gegeten. Zorg dat je altijd wat zoutige drop bij je hebt, dit schijnt ook te helpen 

Hoi, 
ja het is zo vervelend en zorgt voor stress. Ik was zo bang dat er iets met baby gebeurt, vandaar gelijk vk gebeld en ik mocht gekukkig wel gelijk langs om hartje te luisteren. Het is een goed idee om rond 20weken nog een keer bloed te laten testen, dat je zeker weet dat je geen bloedarmoede of iets anders hebt. Omdat ik ook nog af en toe last van hartkloppingen heb vermoed ik dat ik bloedarmoede heb, maar de test van 3,5 weken geleden was goed. Ik ga ook wachten tot 20 weken en vragen of ze mijn bloed nog een keer willen testen.

[quote quote=10191829]Hi, ik heb ook last van een lage bloeddruk. Op het begin van mijn zwangerschap last van duizeligheid. En vanaf een week of 10 was het weg. Tot twee weken geleden, toen was ik 21 weken zwanger, nu heb ik er weer last van en van het weekend ook flauw gevallen. Heel vervelend! Maar gelukkig kan het geen kwaad voor de baby. Voor de zekerheid ga ik nog een keer bloed laten prikken. Maar mijn vk was er eigenlijk zeker van dat het mijn bloeddruk is[/quote]
Hoi, 
ja het is zo vervelend en zorgt voor stress. Ik was zo bang dat er iets met baby gebeurt, vandaar gelijk vk gebeld en ik mocht gekukkig wel gelijk langs om hartje te luisteren. Het is een goed idee om rond 20weken nog een keer bloed te laten testen, dat je zeker weet dat je geen bloedarmoede of iets anders hebt. Omdat ik ook nog af en toe last van hartkloppingen heb vermoed ik dat ik bloedarmoede heb, maar de test van 3,5 weken geleden was goed. Ik ga ook wachten tot 20 weken en vragen of ze mijn bloed nog een keer willen testen.

[quote quote=10191852]Hoi, Eet en drink je wel goed? Ik had tijdens mijn zwangerschap ook last van duizeligheid door lage bloeddruk en ik had hier meer last van als ik niet goed had gegeten. Zorg dat je altijd wat zoutige drop bij je hebt, dit schijnt ook te helpen[/quote]
Hoi,
naar mijn eigen gevoel eet ik en drink ik wel goed, dat probeer ik wel te doen. Ik voel me af en toe duizelig en heb soms ook last van hartkloppingen. Mijn vk vertelde dat zout eten misschien wel helpt, voortaan altijd iets zouts meenemen als ik naar buiten ga. 

Ik kon tot ongeveer 18 weken niet eens meer naar een winkel omdat stil staan in de rij flauwvallen betekende. Ook vanwege lage bloeddruk. Gelukkig zoals ze zeggen houd dit op rond de 20 weken omdat je lichaam eraan wend. En houd in je hoofd.. het is heel erg vervelend maar voor de baby alleen maar goed dat je een lage bloeddruk hebt. Tenminste dat zei de arts. Hij heeft me ook helemaal uitgelegd waarom je dan flauwvalt en wat hielp was steunkousen, dropjes(max 3 per dag) en zoute dingen. Verder je leven erop aanpassen. Je bent al 15 weken dus wss houd het binnenkort op 

[quote quote=10191960]Ik kon tot ongeveer 18 weken niet eens meer naar een winkel omdat stil staan in de rij flauwvallen betekende. Ook vanwege lage bloeddruk. Gelukkig zoals ze zeggen houd dit op rond de 20 weken omdat je lichaam eraan wend. En houd in je hoofd.. het is heel erg vervelend maar voor de baby alleen maar goed dat je een lage bloeddruk hebt. Tenminste dat zei de arts. Hij heeft me ook helemaal uitgelegd waarom je dan flauwvalt en wat hielp was steunkousen, dropjes(max 3 per dag) en zoute dingen. Verder je leven erop aanpassen. Je bent al 15 weken dus wss houd het binnenkort op[/quote]
Gelukkig is het niet kwaad voor de baby, dat was ik zo bang voor. Eerst wat ik dacht toen ik wakker werd was ‘oh mijn kind’. Alleen heb ik laatste 2 dagen weer een beetje last van hartkloppingen, heb gelezen op internet dat het misschien aanduidt op bloedarmoede. Heb wel de bloed laten testen 4 weken terug, toen was mijn ijzerrgehalte wel goed. Ik doe nu heel voorzichtig met alles, blijf alleen maar binnen, alleen wanneer mijn man vrij heeft gaan we dan samen even lopen. Hartstikke bedankt voor je reactie, dat stelt mij gerust. 

Terug
Bovenaan