bijna 15 weken zwanger en nu al beginnende bekkeninstabiliteit bij ???

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben bijna 15 weken zwanger. Van week  7 tot en met 12 heb ik bijna alleen maar doorgebracht tussen de WC en mijn bed. Alleen maar overgeven en nog eens overgeven. Gelukkig heb ik vanaf week 12 het leven weer een beetje kunnen oppakken. Allleen de nachten blijven een ramp. Slaap weinig door de misselijkheid. Het overgeven komt nu alleen nog maar in het weekend voor. Maar in week 12/13 begon ik pijn te krijgen in de bil, bovenbeen en onderrug. Ik dacht eerst dat het van het vele liggen kwam maar de klachten bleven en  worden zelfs alleen maar erger.  Afgelopen maandag kreeg ik van de verloskundig te horen dat ik het  rustig aan moest  doen ivm mijn bekken anders zou ik  voor de 20 weken thuis komen te zitten. Dat vond ik een beetje  overdreven. Echter op woendag avond kon ik bijna niet meer lopen van de pijn  en heb toen toch maar een afspraak met de huisart gemaakt. Nog steeds dacht ik aan bijvoorbeeld de spieren of zoiets.  Maar.............de huisarts gaf aan dat het toch om beginnende bekkeninstabiliteit zou gaan.  Ik vind het nog steeds vreemd en voel me net  zo'n zeur terwijl ik gewoon lekker zwanger wil zijn.  Lekker  genieten maar dit soort klachten maken het niet makkelijk.  

Herkent  iemand deze klachten zo vroeg in de zwangerschap?

Groetjes,  
Meipke  

Hallo Meipke,

Ook ik kreeg rond de 18 weken last van mijn billen en benen. Vooral als ik druk in de weer was geweest en veel gelopen had. Mijn vlk stuurde me toch voor de zekerheid door naar de huisarts. Deze was niet zo enthousiast over een osteopaat en stuurde me door naar een fysiotherapeut. Na 3 behandelingen kon hij niets meer doen en ik had nog net zoveel last als daarvoor. Uiteindelijk toch naar een osteopaat gegaan en ik baal er echt enorm van dat de huisarts me daar niet meteen naar heeft doorgestuurd. Na 1 behandeling voel ik al een enorm verschil, niet dat ik nu gelijk vanalles weer kan en ga doen. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat ik nu geen pijn meer heb tijdens mijn zwangerschap. Hij behandeld me nu nog   2 keer en hopelijk is het dan na de bevalling over. Ik ben inmiddels 31 weken zwanger en ik vind het jammer dat het zo lang heeft moeten duren. Dus ik zou zeggen, neem contact op met een osteopaat.

Succes ermee.

Lotje

Hallo,

Bij mij begonnen de klachten met 8 weken en werden ook steeds erger....was aan het gillen vd pijn met opstaan en de eerste stappen zetten.
De vk was ook bang dat ik bekkeninstabiliteit had. Zei heeft me ook door verwezen naar een fysio (mensendick). Daar hebben ze vast gesteld dat ik ischias heb!
Nu met een aantal oefeningen en rust gaat het een stuk beter, maar het is nog niet helemaal weg. DIt ook mede door dat ik hier nog een klein mannetje van bijna 1 heb rond lopen die nog graag rond getild wordt.

Als ik jou was zal ik toch snel naar een fysio gaan, je moet nog een poosje!

Succes en sterkte

groetjes sylvia
23w

Sorry, heel herkenbaar. Vanaf week 11 heb ik pijn gehad (ben nu 38 wkn 4 dgn) en ben ik onder behandeling gekomen bij een cesartherapeut. Doe het alsjeblieft, want het kan een hoop ellende voorkomen. Ik kan nu namelijk nog steeds (hele korte stukjes) lopen, weet niet of dat anders ook had gekund.

Onderneem dus actie, vooral niet wachten!!!

Sterkte, Kaskes

Hallo allemaal,

Bedankt voor de tips. Ik begin volgende week met fysio en hoop dat het zal helpen.

Groetjes,
Meipke

Terug
Bovenaan