bijna 16 maand en nog niet staan, laat staan lopen.

Hoi allemaal,

Tijdens mijn zwangerschap ben ik actief geweest op het zwangerschapsforum, daarna een tijdje niet, maar vandaag was ik toch weer nieuwsgierig geworden.
Mijn dochtertje is nu bijna 16 maand, maar doet nog geen poging tot staan, laat staan dat ze een stap zet. Naar mijn idee heeft ze totaal nog geen interesse in het staan. Ik ben benieuwd of er nog meer kindertjes zo laat hier mee zijn en misschien hebben jullie tips?

 
Mijn dochter (06-12-06) heeft precies hetzelfde. Soms trekt ze zich op als ze in de box zit. Ze blijft wel staan als je haar in de box zet. Pas sinds pasen maakt ze stap bewegingen als je haar onder de armpjes vast houd.  Ik moet gewoon geduld hebben. Volgens de fysio is ze hyper-mobiel (zeer soepel in de gewrichten, waardoor ze er geen stevigheid in heeft)  en moet ik er van uit gaan dat ze misschien in september zal lopen/staan. Ik begin het nu te accepteren dat ze niet de snelste is. maar soms ben ik toch "jaloers" als ik jongere kinderen zie rond rennen.
 
Hoi,

mijn dochtertje is pas 2 maanden dus daar kan ik het nog niet van weten.

Maar het kindje van een collega van mij had hetzelfde. Die stond op en liep ineens weg, (ik weet niet precies bij hoeveel maanden maar best laat in elk geval). Maar die deed dus ook nooit geen pogingen tot staan of lopen, nee hij heeft schijnbaar gewacht tot ie zeker van zn zaak was en toen kon ie dus ook meteen heel goed lopen.

Groetjes
Femke
 
Ons zoontje van inmiddels 18 maanden loopt ook nog niet en staat ook niet los. Volgens zijn fysio moeten we ons (nog) geen zorgen maken. Hij heeft het een en ander meegemaakt en waarschijnlijk is hij daardoor motorisch wat achter. Ook gaf ze aan dat  de fysiotherapeuten en kinderartsen vroeger bij  18 maanden allert werden  maar dat er nu discussie gevoerd wordt om de grens naar 20 maanden op te trekken omdat er steeds meer kinderen later zijn. Nog geen alarm bellen dus maar als ouder maak je je toch wel eens  zorgen en als je leeftijds genootjes door de speeltuin ziet racen  is dat niet altijd leuk. Aan de andere kant elk kind kiest zijn eigen weg en ons mannetje kletst al aardig wat  duidelijk verstaanbare  woordjes, ze kunnen tenslotte ook niet alles tegelijk! Proberen niet teveel te vergelijken met andere kindjes en niet teveel zorgen maken is mijn advies, succes!
 
Terug
Bovenaan