bijna 16 weken te vroeg geboren

Op 6 augustus 2011 zou ze op de wereld moeten komen. Een week voor 20 april 2011 kreeg ik een bloeding. Ik bleek een weke baarmoedermond te hebben. Ben toen geopereerd en ze hadden een bandje om mijn baarmoedermond geplaatst.

Na een paar dagen begon ik weer te bloeden, dit keer was er niks meer aan te doen. Ik moest plat en het liefst met mijn hoofd omlaag. En na een paar dagen werd onze Charlize geboren. Met 24 weken en 3 dagen. We werden gewaarschuwd vooraf, dat ze het waarschijnlijk niet zou halen en al zou ze het halen zou er waarschijnlijk vanalles mis mee zijn.

Maar Charlize deed doktoren versteld staan. Nu 9 maanden verder is Charlize een gezonde dame die goed op schema ligt en dezelfde kansen heeft als elk ander gezonde baby. Meer wens je niet als ouder. Ze heeft er tot nu toe alleen een koemelkallergie aan overgehouden.

Toch is het voor ons elke dag nog zwaar (net zoals iedere andere ouder). Qua begeleiding in bijvoorbeeld in de voeding is er bijna nergens. Van het ziekenhuis hoeven we ook niks te verwachten daar moet je het bijna zelf aangeven wat je wil gaan doen. Omdat Charlie niet lichamelijk 9 maanden is, maar eigenlijk 5 maanden weten we eigenlijk niet zo goed wat we moeten aanhouden. We redden het wel hoor, ze lijdt er absoluut niet onder (ze komt gewoon goed aan). Ze is dol op fruit en groentehapjes. Maar wanneer hoeveel voeding en wat en hoe is voor ons soms echt een struggle.

Slapen is ook moeilijk, ergens heeft ze het erg moeilijk met in slaap vallen (veel huilen en tegen werken).

Mijn enige vraag is dan eigenlijk, zijn er nog meer mensen die hetzelfde (nou ja niet exact, das onmogelijk :p) hebben meegemaakt? En dit enorm herkennen?

Geen ervaring maar ik wil wel even zeggen dat ik het echt geweldig mooi vind dat het zo goed gaat met jullie meisje! Wat een start... Wat zullen jullie het zwaar hebben gehad in het begin! Echt blij voor jullie!!

Nee ik heb er ook geen ervaring mee, Roan van ons heeft wel ook koemelkallergie.

Maar jeetje wát een verhaal, wát moet dat erg geweest zijn. Krijg er kippenvel van dat jullie meisje het zo goed doet. Gefeliciteerd!ik ben ontzettend blij voor jullie dat ze het heeft gered!!!wát een wonder !

Maar even buiten dat ze veel te vroeg geboren is klinken de eet- en slaapproblemen als 'normale' moeilijkheden die meer babies hebben dus wellicht kan iemand hier je daar wel mee helpen?

Bedankt voor de reacties!

Jah we zijn nog elke dag dankbaar voor het feit dat het zo goed met haar gaat :)..

Maar ja, helaas zijn er weinig mensen met ons met wie we de ervaringen kunnen delen. Helaas in het feit dat er niet meerdere wonderen bestaan bedoel ik dan... Niet dat er meer mensen moeten zijn met hetzelfde geval, want dat wens ik niemand toe.
Maar soms mis je wel iemand die hetzelfde heeft gehad of heeft en die je even kan vertellen: "oh joh das dood normaal, komt helemaal goed."

Ik had altijd een hoge pet op van bijvoorbeeld ziekenhuizen. En WKZ is in mijn opzicht nog steeds 1 van de beste kinderziekenhuizen (daar moet ze nu 1 keer in het jaarheen voor een MRI), maar daarnaast loopt ze ook nog bij ander ziekenhuis waar ze de laatste weken heeft gelegen en daar is geen steun niks. Ze doen daar eigenlijk alleen maar de dingen die ze bij een consultatiebureau ook doen. Het is zelfs een keer geweest dat we ander half uur moesten wachten tot we eindelijk aan de beurt waren. Kind helemaal overstuur, honger, moe, overprikkelt. En ik moest ook nog zelf aangeven dat ze ingeent moest worden... Erg vermoeiend... En iets wat je een baby gewoon niet aandoet.

Maar goed, ik dwaal af. Ik wilde jullie alleen even bedanken voor de leuke reacties, haha... Nou bij deze....

Je hebt gelijk, 24 weken en 3 dagen..... dat is echt een wonder!!! Dat vinden wij ook al van onze kleine meid die met precies 26 weken is geboren.
Helaas kan ik je niet vertellen of iets normaal is. :), maar ik kan wel met je meepraten over die afschuwelijke eerste onzekere periode...
Ik hoop dat de begeleiding in ons ziekenhuis beter is. We hebben volgende week de eerste controleafspraak staan.

Succes!! In het WKZ was het prima hoor!! Daar is het erg goed, maar in Nieuwegein (st antonius) is het soms om te huilen... En ik vraag me echt af waarom ik dat niet allemaal kan bij een consultatiebureau.. De verpleegkundige op het consultatiebureau heeft zelfs al toe gezegd dat ze er alles aan zal willen doen om goeie begeleiding aan ons te geven... Dat wil je toch horen? Ipv en hoeveel voeding geef je nu? En wat zou je nu willen doen? En wat denk je dat hetzelf is? zucht......

sorry, ook geen ervaring mee maar wat ben ik blij voor jullie dat het zo goed gaat! Ik begrijp dat het moeilijk is voor jullie, niemand kan meepraten, niemend heeft het ervaren. volgens mij wordt er qua voeding en slapen voornamelijk naar lichaamsgewicht en/of grote van het lichaam gekeken.
Wat vervelend dat ze jullie zo lang hebben laten wachten! deze ervaring heb ik zelf bij het consultatiebureau en op onmogelijke tijden mbt voeding! ik heb na de bevalling in het ziekenhuis gelegen en heb daarna op advies een formulier met opmerkingen ingevuld, ik werd toen netjes gebeld door iemand die klachten in behandeling neemt. Ik dacht ook bij mezelf, al hou ik niet van ' opspelen' , ik moet het in ieder geval aangeven anders wordt de situatie sowieso niet verbeterd, want ze weten het nu eenmaal niet, Bij mij heeft het gewenst resultaat gehad!

Terug
Bovenaan