Bijna 17 maanden en nog steeds om 21.30 een volle bambixfles

Hoi

Onze zoon Thomas is bijna 17 maanden en hij krijgt 's avonds dus nog steeds een volle bambixfles. Echt nodig heeft ie het waarschijnlijk niet, maar omdat hij overdag geen melk drinkt (beetje vreemd maar dat wil hij al vanaf  9 maanden niet meer) blijven we dit maar zo doen. Wie geeft nog meer 's avonds een fles aan een al wat ouder kindje en waarom kies je hiervoor? En wat zou een reden kunnen zijn om ermee te stoppen?

Oh ja Thomas weegt 11,6 kg en is 84 cm lang; jij is dus lang en prima op gewicht

groetjes Ida

hoi!

Dat hij die pap krijgt lijkt mij geen enkel probleem, gewoon blijven doen.
Maar die fles is echt niet meer nodig en bovendien  slecht voor zijn gebit en taal- en spraakontwikkeling, hij kan makkelijk met een lepel de pap uit een bord of bakje (leren) scheppen lijkt me.

Succes en groetjes
Marlave

Klopt. Hij eet overdag ook met een lepel (zelf).
Maar om 21.30 uur is hij zo slaperig dat ik hem niet uit z'n slaapzak in de kinderstoel wil zetten om zo nodig met een lepeltje te eten. Vandaar dat we op dat tijdstip voor de fles kiezen. Kan hij half doorslapen (ogen zijn dan inderdaad half dicht) en na de fles gaat ie gelijk weer verder slapen in z'n bedje.

groetjes Ida

Hoi Ida,

Hier een kleine meid van ruim 15 maanden die ook 's avonds voor het naar bed gaan nog een papfles krijgt. Ze eet 's avonds niet zo heel veel en krijgt dan altijd als ze in bad is geweest nog een fles pap. Als ze dan 's nachts nog weleens wakker wordt krijgt ze nog een flesje melk en gaat dan gelijk weer slapen. Haar melk op de dag krijgt ze ook nog in een fles. Al dat geklieder met een gewone beker. Dat oefenen we wel met water, maar niet met melk.
Ze woog met 15 maanden 9,4 kilo en was 78 cm, dus ze kan het ook wel hebben. Als ze er geen behoefte aan heeft geeft ze dat zelg wel aan. Dat doet ze nu ook als ze haar fles niet moet.

Succes

Terug
Bovenaan