bijna 17 maanden en we kampen nu met driftbuien

Hoi,

Mijn dochtertje is bijna 17 maanden en krijgt nu een duidelijke eigen wil. Wanneer het niet gaat zoals zij dit wil wordt ze boos. Dit probeer ik te negeren. Waar ze de laatste week veel last van heeft: is het aan mama hangen, zichzelf niet kunnen vermaken en heel veel huilen. Volgens het boek kan dit de sprong zijn, maar normaal gesproken huilt ze ook vlug. Herkent iemand dit, want ik wordt er zo onzeker van en vraag me af wat ik niet goed doet. Vooral wanneer ik andere kinderen zo rustig en zoet zie spelen.
Groetjes,

Floris (17 mnd) heeft ook erg last van driftbuien op dit moment. Als hij iets wil en het mag niet of het lukt niet of het gaat gewoon niet zoals hij het wil, gaat hij heel hard huilen/gillen/krijsen. Hij begint de laatste tijd ook te meppen als hij boos is. Tevens wil hij alles zelf doen (op de trap, van de trap af, eten etc) maar voor sommige dingen (van de trap af) is hij nog te klein.

Ik laat hem altijd maar even uitrazen. Geef wel duidelijk aan dat slaan niet geaccepteerd wordt. Na een tijdje brullen, komt hij vanzelf naar mij toe met zijn duimpje in zijn mond en wil dan getroost worden.

Het zal inderdaad wel een sprong zijn. Ik maak me er eigenlijk niet zo druk over al is het soms wel vermoeiend.

Groetjes Femke

Een paar weken terug had mijn dochter van 17 maanden er ook last van. Eerst had ik niet echt door wat er nu aan de hand was, totdat ik soortgelijke verhalen op dit forum las. Ze kan ook lekker driftig worden als ze iets wil en niet mag. Gaat ze echt stampvoeten op de vloer (wel grappig om te zien) en gaat ze als een echt Drama queen krokedillen tranen huilen. Dit kan ze dan ook nog eens heel lang volhouden, maar als ik haar afleidt met waar is de bal of iets dergelijks, is ze het alweer vergeten en weer gauw over.

Het is inderdaad wel eens vervelend, maar ja.. het hoort er kennelijk bij. En nu ik dan weer zwanger ben, merk ik dat ik wel eens iets minder geduld heb dan anders. Dat voelen ze dan weer haarfijn aan, dus dat schiet ook weer niet echt op. Nu probeer ik daar weer echt aan te denken, aangezien we het verder altijd getroffen hebben met haar. Erg makkelijk, maar nu dus even niet. Daar moet ik leren mee omgaan.

Het zal mijn hele leven wel een (uitdagende, leuke) leerproces worden/zijn. Geeft niets, ik geniet ervan!

Groetjes Mamajo.

Heel herkenbaar!! lynn is ook 17 maanden en heeft ook driftbuien als haar iets niet lukt of iets niet mag.  Soms moet ik er om lachen(laat ik niet aan haar zien) en soms weet ik niet wat ik er mee aan moet. Als we bijv. met z'n drieen blokjes aan het bouwen zijn dan mag opeens   haar papa geen blokjes meer pakken. Als hij dat wel doet gaat ze heel  gemeen gillen naar hem.....mag alleen mama het pakken. Laast waren we aan het dansen en op een gegeven moment ga ze ook zo tegen mij staan gillen,mocht ik niet meer dansen.....echt een kattekop!!
Ze wil ook de hele dag snoep,ze weet precies waar het ligt en gaat dan tegen de kastdeur aan staan en roept ze hoep,hoep. En als ze dat dan niet krijgt dan is het gillen,stampen,gooien en rollen geblazen. Als ik haar afleid met iets anders is het gelukkig wel zo over.
Toen ze 15 maanden was had ze heel erg dat ze in je gezicht sloeg maar dat is nu over. Ze reageert nu af op de grond   of dingen gooien ofzo.
Iedereen is wel eens boos of driftig maar kinderen weten wel heel goed hoe ze d'r eigen moeten uiten,haha
Maar als ze die buien niet heeft is het een schat van een meid(met buien ook wel hoor)  die heerlijk kan koekelen en super makkelijk is in heel veel dingen.
 Hopen dat het een sprongetje is en gauw weer over is,haha

liefs cobie

Herkenbaar! Stijn is nu bijna 17 maanden en inderdaad als het niet gaat hoe meneer het wil dan gaat hij heel hard huilen, echt van die krokodillentranen. In het begin moest ik er wel om lachen maar nu irriteert het me soms ook wel ( dat komt natuurlijk ook door mijn eigen slaapgebrek vanwege onze dochter van 2 weken oud) Hij bereikt er bij ons in elk geval niets mee. Hij krijgt eerder daardoor zijn zin niet dan wel.

Maar het zal vast weer goed komen, ooit

Carina

Jahoor, hebben wij ook! Lara is de laatste weken ook erg aanhankelijk, wil constant opgetild worden en gaat brullen als ze d'r zin niet krijgt. Wij zeggen haar gewoon duidelijk als we even geen zin hebben om met d'r rond te lopen (aan 1 vinger rondstappen) of als we d'r niet willen optillen. En dan brult ze even, maar geeft het dan toch uiteindelijk wel op.
En van mij mag ze best boos zijn, maar ze moet niet onredelijk worden en leren accepteren dat ze niet altijd d'r zin krijgt. Oh en slaan wordt ook niet getollereerd natuurlijk. Als ze boos is mag ze van mij brullen, schreeuwen, stampvoeten of weet ik wat. Maar geen mensen pijn doen (slaan) of dingen kapot maken (gooien).

Afijn, ze heeft in deze periode ook voldoende goeie dagen en nog genoeg "lieve" momenten. Dus we overleven dit  ook  wel weer!

Succes met jullie driftkikkers!

Jacoline.

Nou, dat belooft, hahahaha. Steyn is nu 16 maanden en zit in de mep- en gooi fase. Maar ik ben erg blij dat ik dit nu lees, want dan weet ik een beetje wat ik nog meer kan verwachten! Dat ik dan niet meteen hoef te denken dat er echt iets is!

Thanks.

Groetjes,
Mirelle

Terug
Bovenaan