Bijna 18 weken en wil nu al zitten..... Te vroeg????

Hoi allemaal,
ik zit met een vraag. Ik heb 2 meisjes van bijna 18 weken. De een wil al vanaf maandag persee rechtop gehouden worden als ze op schoot ligt. de ander wil het ook vanaf eergister. Ze blijven zich omhoog proberen te duwen met hun buikspieken en geven flink veel commentaar als we niet helpen.
Ik heb begrepen dat dit nog veel te vroeg is en een scheve rug kan veroorzaken wegens nog broze ruggenwervels etc....

Dus moeten we ze dan gewoon laten sputteren en niet rechtop zetten of kan het toch geen kwaad??

Groetjes,
Petra
 
Hoi,

Mijn dochtertje is ook 18 weken en wil sinds een tijd steeds rechtop zitten of staan. Ze zet zich gewoon met haar beentjes af. Als ik niet mee werk dan zet ze het op een krijsen. Ik laat haar gewoon op de bank zitten, ondersteund met kussens, maar alleen voor een paar minuten. En dan leg ik haar weer in de box en is ze weer tevreden.
Mijn oudste dochter had dat ook.
 
Volgens mij kan je ze op schoot best rechtop houden hoor. Je ondersteunt ze dan helemaal. Ze mogen ook bijv. rechterop in een wipstoeltje, dat vonden mijn meiden heerlijk omdat ze dan alles kunnen zien. Zolang ze niet zelf rechtop zitten, maar ondersteunt worden. Anders zit je de hele dag met huilende kinderen.
 
Hej Petra,

Linde is nu 16 wk en wil ook al rechtop. Op haar buik is geen optie, dat vindt ze niks. Maar zitten en alles meekrijgen, dat is pas leuk! k zet haar wel eens in de wipper, maar dan nog wel goed schuin. Op schoot zet ik haar met haar rug tegen mij aan, voor eventjes. Op de bank met een berg kussentjes gaat ook goed. Of het mag? Voor heel even kan het toch geen kwaad? Liefs Pippi
 
Onze dochter, nu 17 weken, wilde al heel snel rechtop zitten. Met haar 6 weken wilde ze alles al mee krijgen. Nu zit ze best goed, maar we laten haar vaak op de mat of in de box liggen om haar rugje te laten rusten en als ze dan bij ons komt, kan ze lekker rechtop. Volgens mij geven de kinders zelf aan wat ze wel en niet kunnen. Als het allemaal maar niet te lang is.
 
Hoi dames,
bedankt voor de reacties. erg fijn om te lezen dat het normaal is en we de meisjes af en toe een paar minuutjes tegen een kussen aan kunnen leggen. het zijn echt een paar eigenwijse meisjes, zo jong als ze zijn. haha.

Groetjes,
Petra
 
Terug
Bovenaan