bijna 2 dus van de fles af.................

Onze dochter van bijna twee drinkt bij haar boterham nog steeds een flesje.
Daar wil ik eigenlijk wel van af.
Het probleem is: melk in een beker, mèt rietje of wat dan ook accepteert ze niet, en zo drinkt ze dus géén melk, juist belangrijk want ze drinkt al niet zo veel. Sapjes etc drinkt ze prima uit een bekertje etc.


Heeft iemand dé oplossing!!!
 
Hallo Isabel,

Ik weet niet heb je het ook al geprobeerd uit een tuitbeker?
Voor mijn zoontje die nu 17 mnd is heb ik sind 2mnd een tuitbeker met lekstop en dat gaat goed en het is lekvrij. Smiddags drinkt ie soms uit een beker.
Wel raar he sap is geen probleem en melk wel.

ik hoop dat je er wat op kunt vinden.

Groetjes Sandra  
 
Hoi,

Mijn dochtertje is jonger dan jouw zoontje (10 maanden), maar zij wil inderdaad ook geen melk door een rietje, wel sap en water enzo.Mijn moeder deed vroeger wel eens een scheutje roosvice door de melk, want dat wilde ik ook niet uit een beker. Met roosvice dronk ik het wel. Ik ben daar ook mee begonnen (met dixap) en dat gaat prima.

groetjes,

Desiree
 
hallo,

ik kan je de hand schudden. ik heb een dochter van 22 maanden en ook zij weiger melk te drinken uit een gewone beker, tuitbeker en dergelijke. we hebben alles geprobeerd.
nu denk ik laat haar maar uit die fles drinken. het heeft net als bij jou ook te maken met het feit dat ze overdag bijna niet drinkt (tot frustratie van haar moeder).
op een goede dag drinkt ze hooguit 500 ml en dat is inclusief fles melk van 250cc.

succes met het vinden naar een goede oplossing en ik houd  mij aanbevolen voor de gouden tip.

groetjes natalie
 
Hoi,

hier hadden we hetzelfde probleem. Onze oudste dochter is 23 oktober 2 jaar geworden en dronk ook altijd nog 2 flessen melk (aangelengd met water) op een dag. Anders kreeg ze ook niet genoeg vocht op een dag. Ze drinkt wel uit een bekertje trouwens. Maar niet genoeg. Hooguit 100 ml op een dag. Dus dan maar weer een fles erin.

Vorige week zaterdag hebben we samen met haar de flessen weggegooid. Zodat zij ook zelf kon zien dat ze echt weg zijn. Nu moet ze wel uit een bekertje drinken. Of een tuitbeker, maar net waar ze uit wil drinken. (Ze heeft trouwens helemaal niet meer om een fles gevraagd.)  En ik moet zeggen, het gaat redelijk goed. Er is 1 dag bijgeweest dat ze in totaal maar 100 ml heeft gedronken. Verder drinkt ze wel redelijk. Ja, ze heeft ook geen keus. Ze moet wel. En als ze dorst hebben, drinken ze heus wel.

Wist je trouwens dat peuters maar tussen de 500 en 1000 ml vocht op een dag nodig hebben. En dat is inclusief de melkproducten. Dus ook yoghurt en vla. En n fruit zit ook vocht. Dus ongemerkt krijgen ze meer binnen, dan wij in de gaten hebben, hoor!

Ze verdrogen niet maar zo! En teveel vocht is ook weer niet goed. (voor de nieren)

Veel succes, ik ken je probleem helaas maar al te goed. Ik hou mezelf maar steeds voor ogen, dat als ze straks naar de discotheek gaan, ze heus geen fles melk meer mee hoeven. Het komt dus vanzelf wel goed!

Veel liefs,

Ingrid
mmv Emma (23-10-2004) en Mirthe (17-10-2006)
 
Als je dochter ook andere zuivelproducten krijgt, dan kun je wat makkelijker met het melk drinken omgaan.
Ik zou haar gewoon duidelijk maken dat melk net als ander drinken in een beker zit. Dat zal een paar dagen, misschien weken gepiep geven, maar daarna is het wel over. Gewoon geen alternatief bieden.
En de tip om samen de flessen "weg te gooien" lijkt me ook een goede.

Zo hebben wij ons zoontje van de flessen afgekregen ten gunste van de tuitbeker en de gewone beker. Hij is alleen nog te jong om een gewone beker zelf te kunnen hanteren (15 mnd)

greet
 
Terug
Bovenaan