Hoi,
hier hadden we hetzelfde probleem. Onze oudste dochter is 23 oktober 2 jaar geworden en dronk ook altijd nog 2 flessen melk (aangelengd met water) op een dag. Anders kreeg ze ook niet genoeg vocht op een dag. Ze drinkt wel uit een bekertje trouwens. Maar niet genoeg. Hooguit 100 ml op een dag. Dus dan maar weer een fles erin.
Vorige week zaterdag hebben we samen met haar de flessen weggegooid. Zodat zij ook zelf kon zien dat ze echt weg zijn. Nu moet ze wel uit een bekertje drinken. Of een tuitbeker, maar net waar ze uit wil drinken. (Ze heeft trouwens helemaal niet meer om een fles gevraagd.) En ik moet zeggen, het gaat redelijk goed. Er is 1 dag bijgeweest dat ze in totaal maar 100 ml heeft gedronken. Verder drinkt ze wel redelijk. Ja, ze heeft ook geen keus. Ze moet wel. En als ze dorst hebben, drinken ze heus wel.
Wist je trouwens dat peuters maar tussen de 500 en 1000 ml vocht op een dag nodig hebben. En dat is inclusief de melkproducten. Dus ook yoghurt en vla. En n fruit zit ook vocht. Dus ongemerkt krijgen ze meer binnen, dan wij in de gaten hebben, hoor!
Ze verdrogen niet maar zo! En teveel vocht is ook weer niet goed. (voor de nieren)
Veel succes, ik ken je probleem helaas maar al te goed. Ik hou mezelf maar steeds voor ogen, dat als ze straks naar de discotheek gaan, ze heus geen fles melk meer mee hoeven. Het komt dus vanzelf wel goed!
Veel liefs,
Ingrid
mmv Emma (23-10-2004) en Mirthe (17-10-2006)