bijna 2 en moeilijk inslaap komen!!!!

Hallo allemaal,


Wij hebben een dochtertje van bijna twee.Ze sliep voorheen altijd gelijk in als ze in bed lag maar sinds een +-anderhalve maand duurt het heel lang voor ze slaapt.Ze is overal heel erg mee bezig en beleeft vaak de hele dag nog een keer in bed.Ligt   zo anderhalf a twee uur te kletsen in bed.Ze huilt gelukkig niet maar echt leuk is het ook niet.Nu ze een peuter meegroei bed heeft kan ze er natuurlijk ook nog uit dus is het helemmal feest.Misschien zijn we daar iets te vroeg mee begonnen maar het kletsen deed ze daarvoor al.Ook is ze de laatste tijd erg druk overdag.het is net een pasgeboren veulentje die zich uitleeft in de wei.loopt de hele dag te rennen alleen aan de hand loopt ze rustig mee.Ze krijgt niet veel snoep en weinig met kleurstof dus dat kan het niet zijn.Wel een grote verandering is dan haar vader weer thuis is na twee maanden varen en dat maakt ze steeds bewuster mee.Het is nu weer even anders in huis en misschien moet ze daar ook erg aan wennen hoewel ze erg gek is op haar papa.Heb nu in grote lijnen verteld hoe ze is en ik ben benieuwd of iemand tips heeft voor haar slaap probleem.Hebben geloof ik bijna alles geprobeerd van lief ,boos,toespreken,negeren en op de overloop zitten en haar steeds in bed leggen zonder iets te zeggen.Misschien herkent iemand dit en heeft een goeie tip voor ons want wij   weten het niet meer.alvast erg bedankt voor het ezen en de mogelijke tips.
Misschien is haar middagslaapje overslaan ook een optie maar naar mijn idee heeft ze die nog wel nodig???heeft iemand daar ervaring mee op die leeftijd?


Groetjes een hopeloze mama


 
hoi lastig hé, mijn zoon heeft er gelukkig niet veel last van maar de keren van wel dan
gebruik ik mandarijn druppels van etherische olieen in een geursteen, werkt bij  Ben gweweldig. De tijd dat hij 's middags slaapt is helaas niet vaak meer, maar dan toch maximaal 1 uurtje, en dan 's avonds bijtijds naar bed tussen 19.00 en 19.30.

hoop dat je er wat aan hebt is niet veel. suc6

groetjes linda  
 
Hoi,
Mijn dochtertje doet  al heel lang hetzelfde (ze is nu bijna 3). Ligt vaak heel lang(ook  1 a 1,5 uur)  te zingen en praten in bed voordat ze in slaap valt. Haar  eerder in slaap laten vallen  lukt niet hoewel ze elke avond rustig lijkt nadat we hebben voorgelezen. Blijkbaar gaat er nog zoveel van de dag door haar hoofdje en is dit haar manier om het te verwerken. Ze is ook een meisje dat overdag alles ziet, hoort en wil meemaken dus dat zal zeker meespelen.
Ik zou ook liever willen dat ze wat eerder sliep maar zolang ze niet verdrietig is en niet huilt laat ik het maar zo.
Ook bij het middagslaapje ligt ze  op sommige dagen  alleen maar te praten, ik laat haar dan wel zeker een uur in  bed zodat ze hopelijk wel iets tot rust komt. Vaak slaapt ze niet nadat ze die ochtend naar de peuterspeelzaal is geweest, dus het heeft wel iets met opwinding van die dag te maken.  Maar veel vaker  slaapt ze wel en dan twee uur dus ze heeft het nog wel echt nodig.
Ik heb echter niet jouw probleem van het uit bed gaan hoewel mijn dochtertje ook al in een bed ligt waar ze uit kan. Vanaf het begin blijft ze er gelukkig in tot we haar komen halen.
Ik zou in jouw geval denk ik toch stug volhouden met terug brengen in bed en misschien een beloning bedenken voor wanneer ze daar blijft tot je haar weer komt halen.
Succes!!
 
hallo natasja

wat ik zo lees over je dochtertje is dat ze zich heel goed realiseerd wat er allemaal om haar heen gebeurd. Net wat jij zegt dat ze bijna 2 is en alles beter mee krijgt. zoals haar papa die ineens thuis is en vergeet de indrukken van overdag niet. Het scheelt enorm dat jouw dochtertje kletst in bed, mijn dochtertje huilde alleen maar.

Ik denk dat dit gebeurd omdat ze zoveel in het hoofdje moet bolwerken en verwerken van een dag dat ze daar een beetje moeite mee heeft. mijn dochtertje had dat ook, en heeft het soms nog. Ze is gewoon heel erg gevoelig voor invloeden van buitenaf en in haar directe omgeving.
Ik heb een vast ritueel als mijn dochtertje naar bed gaat. geef haar 5 minuten van te voren aan dat ze gaat slapen, en dan praat ik tegen haar wat ze vandaag allemaal heeft meegemaakt. in bed stoppen gaat ook niet zomaar, daar horen nog heelveel knuffels bij en kusjes. dan doe ik een muziekje aan en dan geef ik haar nog een hele grote knuffel en zeg dat ze lekker moet gaan slapen.

Ik weet niet hoe haar bedje in haar kamer staat? maar ik kan een tip geven om te proberen en dat is, als ze met haar hoofd naar het raam ligt, draai haar met bed en al om zodat ze met haar hoofd naar de deur ligt. invloeden van buitenaf kunnen haar ook s'nachts bezig houden of voor het inslapen.

groetjes Cindy en dochter Sam
 
Ik denk eerlijk gezegd dat jhet een gezonde reactie is dat je dochter nog zo lang ligt te kletsen. Die van ons (net 2) doet het ook al een hele tijd. En inderdaad hoor je een groot deel van de dag nog even een keertje langs komen. Ik denk doordat ze wel al in bed liggen in alle rust, dat ze toch al uitrusten, ook al slapen ze nog niet. En het herhalen van de dag doen wij eigenlijk ook, maar dan vaak met je partner en tijdens het eten.

Ik zou er weinig aandacht aan besteden en haar lekker de tijd geven haar de dag te laten verwerken. Het is voor die kleintjes ook niet niks wat er allemaal op een dag gebeurt.

Volgens mijn moeder was het bij mij en mijn broers gewoon een fase die vanzelf wel weer een keer ophoudt.

greet
 
Wij hebben een zoon van 2 jaar die altijd al een moeilijke slaper is geweest. Hij is ingebakerd geweest, dat heeft enorm geholpen en daarna sliep hij alleen nog tussen de middag en 's nachts. Rond zijn 2 e verjaardag is hij overgegaan naar een meegroeibed omdat hij een broertje had gekregen die moest in zijn bed slapen. Dat nieuwe bed was natuurlijk het einde.
In die periode hebben wij ook slaapproblemen ervaren. We hebben toen vanalles geprobeerd en wat het beste hielp was hem gewoon vertellen dat het nu bedtijd is en dat hij in zijn bed moet blijven liggen, maar niet perse hoeft te gaan slapen. Hij wilde soms nog een boekje lezen (bekijken) was in gesprek met zijn knuffels of was aan het zingen. Dit hebben we gewoon zo laten gebeuren en het in slapen ging weer stukken beter. Wel blijf ik boven, niet op z'n kamer maar wel in de buurt dat hij weet als er iets is mama is altijd in de buurt. Ik vertel hem ook heel duidelijk dat hij, als hij uit zijn bed komt, dat we dat niet hadden afgesproken en hij een grote jongen is die in zijn bed kan blijven. We hebben nu totaal geen problemen meer met hem.
Blijf wel rustig, want kinderen voelen al je gevoelens aan.

Sterkte ermee.
 
Terug
Bovenaan