<p>Hallo,</p><p>Mijn zoon is bijna 2 jaar oud (hij is over een maandje jarig), en de laatste tijd ligt zijn slaapritme compleet overhoop. </p><p>Ik doe hem altijd 's middags rond 1-2 uur in bed, en 's nachts tussen 7 en 8. Eerder sliep hij dan 's middags standaard tot 4 uur, en 's ochtends tot een uur of 8. Soms veranderde dat wel, maar dan hield hij die verandering wel aan voor een tijdje, dus wist ik wel ongeveer waar ik van uit kon gaan. </p><p>Nu weet ik dat dus niet. Soms slaapt hij door tot half 11 en soms is hij om half 6 al wakker. Hij wordt ook af en toe midden in de nacht zeurend wakker. Dat is ook veranderd. Eerder werd hij altijd redelijk vrolijk wakker, en begon een beetje tegen zichzelf te babbelen, en nu wordt hij bijna alleen maar zeurend en dan huilend wakker. </p><p>Normaal gesproken laat ik hem altijd liggen als hij zeurt, en dan valt hij vanzelf weer in slaap, maar nu gaat dat bijna altijd over in huilen. </p><p>Ik snap gewoon echt niet wat er aan de hand is en wat ik moet doen. Mijn eigen slaap is nu helemaal verstoord hierdoor. Als er gewoon een ritme is waar ik van uit kan gaan, al is het vroeg, dan is dat tenminste iets. Dan word ik ook wel vanzelf wakker volgens dat ritme. </p><p style="text-align: left;">Maar er is geen ritme. Weet iemand wat er aan de hand is? Komt dit iemand bekend voor? Tips? Ik begin echt wanhopig te worden... </p>