hallo
ik maak me wel een beetje zorgen over me zoontje..
hij word in december 2 jaar oud...
hij was met alles wel optijd zoals kruipen papa en mama zeggen tandjes kwamen snel lopen deed ie precies op het gemiddelde..
maar nu het praten hij heeft een eigen taaltje ontwikkeld...
zoals hond,kat zoiets had ie toch allang kunnen zeggen nee hij noemt ze "aai"elk dier is een aai voor hem..
komt meer door mezelf want als die me hond aaide pakte ik meestal zijn handje en zij ik van zachtjes hondje aaien .
aaien nam die wel over maar hondje niet..
eten kan die wel goed zeggen maar zoals drinken noemt die eten en als ik zeg nee is drinken dan zegt hij weer eten,,
auto zegt die ook goed genoeg..
maar zoals opa en oma zegt die adahhh hoe die daar aan komt weet ik niet..
mij noem die de ene keer mama en de andere keer adahh...
en als die bijvoorbeeld een snoepje wilt of een speeltje wilt oppakken dan zegt die 'DIE"en wijst hij ernaar maar hij zegt niet wat die nou wil of de naam van dat voorwerp of snoepje...
hij zingt ook maar ook in zijn eigen taaltje
ik weet dus niet wanneer hij nou echt goed moet praten?
hij ontwikkeld gewoon een eigen taaltje en heeft echt nog een babytaaltje..
mensen vragen vaak ook aan me praat die al?
dus daar begrijp ik uit dat die al hoort te praten?
hij was overal best wel snel in enzo of gewoon precies volgens het boekje maar nu het praten wanneer horen ze echt goed te praten ik verbeter wel vaak maar niet altijd..
iemand nog tips of gaat het nog komen en hoef ik me nergens zorgen om te maken omdat die bijna pas 2 jaar is?
en het normaal is en elk kind anders is?
groetjes monique
mama van rafael 9-12-2006
ik maak me wel een beetje zorgen over me zoontje..
hij word in december 2 jaar oud...
hij was met alles wel optijd zoals kruipen papa en mama zeggen tandjes kwamen snel lopen deed ie precies op het gemiddelde..
maar nu het praten hij heeft een eigen taaltje ontwikkeld...
zoals hond,kat zoiets had ie toch allang kunnen zeggen nee hij noemt ze "aai"elk dier is een aai voor hem..
komt meer door mezelf want als die me hond aaide pakte ik meestal zijn handje en zij ik van zachtjes hondje aaien .
aaien nam die wel over maar hondje niet..
eten kan die wel goed zeggen maar zoals drinken noemt die eten en als ik zeg nee is drinken dan zegt hij weer eten,,
auto zegt die ook goed genoeg..
maar zoals opa en oma zegt die adahhh hoe die daar aan komt weet ik niet..
mij noem die de ene keer mama en de andere keer adahh...
en als die bijvoorbeeld een snoepje wilt of een speeltje wilt oppakken dan zegt die 'DIE"en wijst hij ernaar maar hij zegt niet wat die nou wil of de naam van dat voorwerp of snoepje...
hij zingt ook maar ook in zijn eigen taaltje
ik weet dus niet wanneer hij nou echt goed moet praten?
hij ontwikkeld gewoon een eigen taaltje en heeft echt nog een babytaaltje..
mensen vragen vaak ook aan me praat die al?
dus daar begrijp ik uit dat die al hoort te praten?
hij was overal best wel snel in enzo of gewoon precies volgens het boekje maar nu het praten wanneer horen ze echt goed te praten ik verbeter wel vaak maar niet altijd..
iemand nog tips of gaat het nog komen en hoef ik me nergens zorgen om te maken omdat die bijna pas 2 jaar is?
en het normaal is en elk kind anders is?
groetjes monique
mama van rafael 9-12-2006