bijna 20 weken, controle bij VK

en het was weer helemaal goed met Junior!!!!
Bloeddruk van mama ook, baarmoeder mooi gegroeid en het allermooiste moment is toch altijd weer om dat hartje te mogen horen.... in de wachtkamer had ik hem/haar nog gevoeld, dus denk dat het vlak bij de buikwand lag, want het was echt heel luid hoorbaar. De grootste broer vond het ook helemaal prachtig weer.

Nog wel even de pijnklachten genoemd die ik heb en tja komt toch het meest overeen met bekkenklachten en dus vooral het advies om goed naar mijn lijf te luisteren. Deed ik al, weet inmiddels aardig waar ik last van krijg en waar niet. En pijn blijft natuurlijk een signaal van je lichaam om het eventueel rustiger aan te doen. Nu wil dat nog wel, maar vanaf augustus zal ik toch 4x per dag op en neer moeten van en naar school.... ben benieuwd. Hopelijk wordt het gewoon nog minder in de komende weken/ maanden!

Morgen de screeningsecho. Spannend, maar hopelijk vooral leuk!

groetjes,
Marije

Het begon eerst bij opstaan na tijdje zitten dat ik dan verging van de pijn bij de eerste stappen die ik zetten. En of dat dan schaambeen is of wat precies.... dat weet ik ook niet, wel dat het enorm pijn doet, alsof de hele boel uit elkaar 'scheurt' of hoe je het ook wilt omschrijven.
Inmiddels merk ik het ook duidelijk na een stuk fietsen (wat niet eens zo ver hoeft te zijn). Zat ik dus in de stad bij te komen op een bankje omdat lopen gewoon hele tijd te voelen was na dat fietsen. Slenteren/ te langzaam lopen is ook geen aanrader in mijn geval (wat best lastig is met een peuter van 2... die lopen nog niet heel erg hard natuurlijk ). Tillen (doe ik al netjes vanuit de knieen) is ook niet echt een aanrader, maar ja kids moeten wel op de fiets en die wegen toch wel wat.....

Was het eerst dus alleen bij die eerste passen, nu merk ik het ook wel tijdens activiteit en het duurt afentoe best lang voor die pijn weg is, soms gewoon nog als ik in de avond al op bed lig..... tja duidelijk teveel gedaan dus.

Denk dat de jongste niet blij gaat worden van mama, die moet vaker in de buggy nu... en hij is zo gek op lopen, maar ja dat slenteren is gewoon niet fijn.

VK zei al: soms is het niet eens de pijn, maar vooal het feit dat je rustiger aan MOET doen het vervelendst. Ik herken dit ook gewoon niet van mkijn vorige 2 zw.schappen, toen kon ik lekker door tot aan de bevalling, dus het is echt nieuw. En vind het nog zo vroeg. Maar ja...we doen er toch niks aan dus doe zo rustig mogelijk en zet mijn eigenwijsje ikje wel even aan de kant als het om tillen etc gaat, dat laat ik aan een ander over.

groetjes,
Marije

Hoihoi,

Fijn dat alles goed is met de kleine!! En spannend morgen de medische echo!!
Heel veel succes!

Ik herken me helemaal in je bekkenklachten! Ik heb het ook! Bah echt naar af en toe.....
Morgen mag ik voor het eerst naar de bekkentherapeut, ben erg benieuwd.
Rustig aan doen is idd erg lastig met een kleine in huis. Ik heb zelf een zoontje van bijna 1 en die wil toch wel graag dat mama op de grond met hem komt spelen etc.
Jij dus ook sterkte er mee!!

Hoi Marije,

Lijkt me heel vervelend.
Ik vroeg je ernaar omdat ik de laatste tijd na een drukke dag een soort beurs gevoel krijg in mijn bekkenbodemspieren als ik loop of sta en ik vroeg me af of dat bekkenklachten zijn. Als ik dan een tijdje zit gaat het weg. Maar jouw pijn klinkt anders. Ik moet over twee weken weer naar de vk, dan zal ik het aan haar vragen. Bedankt in ieder geval voor je reactie!

Erica

Terug
Bovenaan