Bijna 21 maanden en al op potje

Hoi allemaal,

Even geen vraag maar gewoon een leuk verhaaltje.
Mijn dochtertje is bijna 21 maanden en we hadden al een tijdje haar met kleren aan op potje en toen af en toe zonder kleren maar zonder resultaat. Toen we het op een avond na haar badje probeerde. Ze deed echt moeite en er kwam een grote plas uit. Dat was afgelopen donderdag avond. Vrijdag waren we niet echt thuis en zaterdagavond deed ze het weer. En nu vandaag gewoon 3 keer op potje gezeten. En 1 keer op de wc met verkleiner. We zeiden moet je plassen? Ze ging staan en liep naar wc toe. Dus snel broek uit en zitten en nog voordat papa boekje open had om voor te lezen had ze al best een grote plas gedaan.

We belonen elke plas van haar met een sticker die ze zelf op mag plakken. Maar ik sta echt verwonderd over hoe kan dat nou zo opeens. Al heeft ze dat met eigenlijk alles wel gedaan. Keer achter keer geoefend en dan tijdje niks en dan opeens kan ze het. Op zo'n loopauto gaan, en lopen en kruipen dus het is wel een lijn die we er in zien, maar ik geloof het nog steeds niet. We gaan niks overhaasten nu, laten haar zelf het tempo aangeven maar misschien is ze met haar verjaardag in april overdag wel bijna luier vrij. Wie weet. Zal wel een hoop centjes schelen.

Zijn er nog meer kids die zo vroeg al begonnen met potjestraining? Ik was paar maanden terug bij cb toen wilde ik beginnen omdat ze zoveel interesse toonde enzo toen zeiden ze is nog wel heel erg vroeg hoor maar je kan het proberen. Ik geef je een kleine kans. Dus toch gewoon gedaan en potje gehaald en zie hier het resultaat. Wij zijn echt zo trots op onze grote meid!!!!

Mag ook weleens een leuk verhaaltje zijn hier toch?
 
Hoi,

Leuk he, onze dochter is 20 maanden. en zegt ook dat ze naar de wc moet zelf. ze heeft nu al twee keer gepoept op de wc. en 3 keer geplast. we bieden het haar regelmatig aan. poptje of de wc. en belonen haar altijd zodat ze het wel ziet als iets leuks. doet ze niks. maakt niet uit volgende keer beter. ze is zo trots als ze wat gedaan heeft echt leuk...

groetjes Renske
 
Nou super toch! als het lukt dan is het alleen maar makkelijk en goed voor je portemonnee. Gewoon lekker blijven oefenen en niks forceren. Kan zijn dat ze ineens toch geen zin meer heeft in het potje... dan probeer je het over een paar weken gewoon weer.

Succes!
 
Terug
Bovenaan