bijna 25 weken zwanger en werkloos:)

Hoi dames. Ik ben nu bijna 25 weken zwanger en mijn contract word niet verlengd dat betekend dus dat ik werkloos word :(. Ik weet nu niet precies wat ik moet doen. Ik heb al een ww uitkering aangevraagd maar dat gaat ook nog 4 weken duren. Hebben jullie tips??

Hoi sherly. Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten. Ik zou me er niet te druk om maken. Je zegt dat je een WW uitkering aangevraagd hebt. Verder kun je nu helaas toch niks doen. Ik zou vooral zeggen, geniet ervan!!! Geniet van dat kleine wondertje in je buik. Geniet van de voorbereidingen en geniet als dat kleine wondertje geboren is! Een mooiere tijd om werkloos te zijn is er niet. Ik weet dat het erg raar klinkt, vond het zelf toen ook heel erg en wist me even geen raad. Maar toen ik eenmaal de knop had om gezet en me even helemaal focuste om mijzelf en het kleintje dat onderweg was voelde ik me heel goed. Heb echt volop genoten van deze tijd. Er komt nog genoeg tijd om te werken.
wil daarbij wel benoemen dat onze situatie het toe liet. Partner werkte wel gewoon en konden daar dus eerst prima van rondkomen in combinatie met de uitkering.
probeer in elk geval niet te veel te stressen. Dit is namelijk noet goed voor je kindje. Komt vast allemaal wel weer goed.

Hmm erg dubbel zoals hierboven beschreven mooiere tijd om werkloos te zijn is er niet mits je situatie het toe laat. En heb he recht op een uitkering als je partner werkt? Hoorde laats van niet maar weet het niet zeker. 
 Anderzijds ik heb nog nooit zoveel geld uit gegeven aan babyspul/zooi dus een beetje cashflow is wel prettig hihi maarja als je die drang kan beheersen hihi want eerlijk is eerlijk ik heb echt veel zooi gekocht wat nooit of nauwelijks is gebruikt.
Kun je het niet op zwangerschapsdiscriminatie gooien ??

Hoii,
Ik zat in dezelfde situatie. Ik ben nu 25 wkn zwanger en moest toen ik 20 wkn zwanger was ww uitkering aanvragen. Ik kreeg gelukkig compensatie van de werkgever die me liet gaan anders had ik wat achterstanden. Als je ww uitkering aanvraagd, heb je sollicitatie plicht dus je moet blijven solliciteren. Zwangerschap veranderd dat niet (heb ik al gevraagd). 
Ik ging dus gewoon solliciteren en inschrijven bij uitzendbureaus (wordt ook gezien als sollicitatie). Was ook eerlijk over me zwangerschap bij het solliciteren, de kans dat je wordt aangenomen is dus kleiner. 
Het is niet zo dat ik niet wil werken maar ik zag er tegenop omdat ik misschien moest liegen of zwijgen over me zwangerschap tot wanneer de wet toelaat.
Ik werd eigenlijk compleet verrast dat ik werd aangenomen! Ik was eerlijk over me zwangerschap en hoe ver ik was. Dus ik mag nog 2 mnd werken tot me verlof en dat vonden ze prima! Ik ben daar enorm blij mee natuurlijk en heb me 1ste werkdag al gehad. 
Het is niet onmogelijk om weer werk te vinden ook al ben je zwanger. Ik had me er eigenlijk al bij neergelegd dat ik werkloos zou blijven tot me baby er is, maar het is fijner om iets te hebben waar je terug kan gaan na het verlof.
Succes met het vinden van werk, maar geniet van je vrije tijd en van je baby.

ik weet niet maar vind het zo mens onvriendelijk als werkgevers dit doen wanneer een vrouw zwanger is.. Wat is de reden? Want ze mogen het niet doen omdat je zwanger bent. 
ww uitkering krijg je gewoon ookal werkt je partner.. Bijstandsuitkering weer niet als je partner boven een bepaald bedrag verdient geloof ik.
ik zit beetje in hetzelfde schuitje ben heel lang werkloos geweest.. heb ik eindelijk een baan blijk ik zwanger te zijn?  zit in mijn proeftijd dus is nig de vraag of ze me houden. Volgende week is 1 van de personen die erover gaat er pas dus ben benieuwd.
is trouwens belachelijk he hoelang de aanvraag duurt.. Maar als het goed is krijg je eind deze maand nog van je werkgever geld toch?
ik had toen eind juli de laatste keer loon gekregen en 1 september kon ik mijn inkomen pas doorgeven van de maand ervoor.... En storten duurt dan ook nog max 10 dagen. (moet wel zeggen dat storten tot nu toe bij mij echt max 4 dagen duurt)
maar ik had hem al aangevraagd eind april... Toen wist ik dat ik werkloos werd.. en had gelukkig ook nog compensatie 2 maanden.

Terug
Bovenaan