Hoii,
Ik zat in dezelfde situatie. Ik ben nu 25 wkn zwanger en moest toen ik 20 wkn zwanger was ww uitkering aanvragen. Ik kreeg gelukkig compensatie van de werkgever die me liet gaan anders had ik wat achterstanden. Als je ww uitkering aanvraagd, heb je sollicitatie plicht dus je moet blijven solliciteren. Zwangerschap veranderd dat niet (heb ik al gevraagd).
Ik ging dus gewoon solliciteren en inschrijven bij uitzendbureaus (wordt ook gezien als sollicitatie). Was ook eerlijk over me zwangerschap bij het solliciteren, de kans dat je wordt aangenomen is dus kleiner.
Het is niet zo dat ik niet wil werken maar ik zag er tegenop omdat ik misschien moest liegen of zwijgen over me zwangerschap tot wanneer de wet toelaat.
Ik werd eigenlijk compleet verrast dat ik werd aangenomen! Ik was eerlijk over me zwangerschap en hoe ver ik was. Dus ik mag nog 2 mnd werken tot me verlof en dat vonden ze prima! Ik ben daar enorm blij mee natuurlijk en heb me 1ste werkdag al gehad.
Het is niet onmogelijk om weer werk te vinden ook al ben je zwanger. Ik had me er eigenlijk al bij neergelegd dat ik werkloos zou blijven tot me baby er is, maar het is fijner om iets te hebben waar je terug kan gaan na het verlof.
Succes met het vinden van werk, maar geniet van je vrije tijd en van je baby.