Bijna 29 weken zwanger en groeiachterstand

<p>Hoi allemaal,</p><p>Al een aantal dagen voel ik mijn kindje niet meer zo vaak. Tenminste dat denk ik. Voel haar wel nog een aantal keren maar het lijkt allemaal minder heftig, gezien ze altijd erg druk was in de buik, vooral savonds, is me dit opgevallen.</p><p>vandaag dus in het ziekenhuis ctg en echo gehad (loop in ziekenhuis ivm zwangerschapsdiabetes). Hartje was gelukkig goed, echo ook maaar... de baby leek kleiner dan de vorige echo? Zowieso ook te klein voor het aantal weken.</p><p>Ik maak me nu erge zorgen en wordt morgen gebeld want moet dan terugkomen. Ze willen dan de toevoer van de navelstreng en moederkoek controleren en de slagader in t hoofdje van de baby ?..</p><p>Kan iemand haar ervaringen met me delen?</p>

Hooi, 
Bij de 34 weken controle bij de verloskundige zou mijn kleine meid niet meer gegroeid zijn vanaf de 29 weken controle.  We moesten met spoed een groei echo doen. 
Ik voelde die kleine altijd heel goed en dan was ze altijd een paar dagen rustiger. En nu ook in die dagen tussen de controle en de echo. In die dagen had ze een groeispurt gemaakt en was weer helemaal bij getrokken. Ze is uiteindelijk met 37+2 weken geboren wegens cholestase en woog toen 2.6 kilo. Klein maar goed op gewicht volgens de kinderarts. Ze heeft dit allemaal ingehaald want nu ze bijna een jaar is, zit ze bovengemiddeld met gewicht. 
Ik hoop dat dit voor jullie ook het geval is! 
De situaties zijn niet geheel hetzelfde maar echt met die groei echo's kan het nog alle kanten op! Ze zien het echt vaker fout dan goed als ik alle verhalen in mijn omgeving hoor. 
Vriendin zou met 38 weken ingeleid worden want de baby zou zo groot zijn. Moest ook een suiker test doen etc. Uiteindelijk hebben ze haar tot 42 weken laten lopen en was haar kleine meid 3600gram. Prachtig gewicht voor een baby van 42 weken. 
Ik snap je zorgen heel goed. Heb toen ook alleen maar gehuild en neem je rust zodat je kleine kan groeien maar onthoud ook dat 33j echo niet alles zegt! 
Sterkte

Dankjewel voor je reactie!
vind het inderdaad heel spannend, bij de vorige zwangerschap ben ik ook met 38 weken ingeleid omdat ze dachten aan een groot kindje. Het manneke was 3295 gram, prima gewichtje dacht ik...
Maar nu ik dit zo hoor over een slecht werkende moederkoek of die andere dingen schrik ik me meteen wezenloos!

Hi
Geen ervaring maar wat een schrik! Ik ga duimen dat alles bij trekt en dat alles verder gewoon goed is met de baby.
Verder zou ik zeggen, misschien dat rust nemen helpt maar dat is een instinct en niet gebaseerd op kennis.

Sterkte!

Dankje voor je reactie! 
Denk dat ik inderdaad meer rust moet nemen.. maar weet ook niet wat goed is..
Mijn dagen zien er nu als volgt uit:
op maandag en dinsdag ben ik altijd vrij
dan sta ik rond half 9 op met m'n zoontje van 2 en gaan we ontbijten en daarna 1,5 a 2 uur wandelen met onze hond. Geen hard tempo maar lekker rustig. Bij terugkomst eten we wat fruit en gaat de kleine spelen en ik meestal poetsen. Daarna lunchen en dan speel ik even met de kleine. Vervolgens ga ik meestal of de was doen of wat klusjes in huis. Af en toe ga ik even liggen als ik erg moe ben.
Daarna koken eten afruimen en vervolgens gaan we weer een rondje van 30 min tot een uur lopen met de hond om vervolgens op de bank te ploffen en niks meer te doen ?
Als ik werk dan sta ik om kwart voor 6 op en wandelen ik voor ik om half 8 ga ook een uurtje met alleen de hond. Mijn vriend zorgt dan voor dat de kleine wordt aangekleed en gevoed en brengt hem dan naar de opvang of oma komt oppassen. In de weekenden doen we meestal net waar we zin in hebben

Geen ervaring maar je bent wel érg actief als ik het zo lees. Misschien een tandje terug en wat meer je rust pakken? Hopelijk bij de volgende groeiecho beter nieuws. Mijn kindje was juist erg groot op de groeiecho's en dat bleek ook te kloppen; 4300 gram. 

Hoi, 
Ik had hetzelfde met beide kinderen. Bleek allemaal goed te komen. Eerste was wel licht en klein (2770 gram) en de tweede best fors (3595 gram). Achteraf gezien heb ik de eerste zwangerschap veel stress gehad door een compagnon die depressief was, en ik trok mij dat veel te veel aan. Weet natuurlijk niet of het daardoor kwam. Placenta en navelstreng waren helemaal goed. Succes, en denk er aan dat ze vaak het zekere voor het onzekere nemen. Het zijn maar gemiddelden waar ze vanuit gaan. 

groetjes !

Terug
Bovenaan