ik heb geen ervaring met kinderen die niet op zichzelf kunnen spelen, maar misschien helpt dit toch.
Zorg dat hij zelf speelt!!
Wanneer hij alle aandacht opeist doe je net of je hem niet hoort of ziet, zegt dat hi jeven alleen moet spelen. En ga je even je eigen gang. Wanneer je ziet dat hij even lief zelf aan het spelen is, zeg je tegen hem dat je het fijn vindt dat hij even zelf speelt en speelt even met hem mee. en dan ga je weer even.
En dan herhaal je wat je deed. Laat hem steeds een beetje langer zelf en alleen spelen. Het zal vanzelf beter gaan. Je moet er wel even de tijd voor nemen, het zal niet meteen werken, maar nu heb je ook geen tijd om andere dingen te doen, dus...
Zoals ik al zei, ik heb geen ervaring met kinderen die niet zelfstandig kunnen spelen, die 2 van ons (1,5 en 3,5) spelen heel braaf zelfstandig. Ook al zijn er momenten dat ze alle aandacht opeisen (zo zijn kids).
Maar ik train veel honden en ondanks dat ik absoluut geen vergelijk wil trekken tussen kids en honden, werkt dit wel ongeveer hetzelfde.
ik hoop op succes voor je.
memmeh