Bijna 3 weken overtijd, negatieve testen

Hallo!
De titel zegt het al, maar hier even een aantal zaken op een rij.
- ik ben 27 jaar
- augustus 2017 gestopt met de pil
- sinds dien altijd op tijd ongesteld. (36 dagen)
- januari 2018 besloten om geen voorbehoedsmiddelen meer te gebruiken, ook niet plannen maar gewoon zien wat er gebeurd.
- eerste keer onveilige sex 9 januari
-17 januari ongesteld moeten worden.
- pijn zijkanten borsten, sneller moe, hoofdpijn, snel geïrriteerd. Zijn de voornaamste symptomen.

Nu beginnen ik toch te twijfelen of het allemaal wel klopt? en vraag ik me vooral af of ik toch maar eens contact op zal nemen met de huisarts of nog maar even aan zien...
En moet vooral mijn verhaal even kwijt ?
 
Mijn ervaring met het stoppen van de pil was dat door de restjes in je lichaam je lichaam de eerste maanden nog precies doet wat het daarvoor ook deed. Ik kreeg na een paar maanden ineens een heftigere ongesteldheid, ik begreep ineens waar het vandaan kwam dat vrouwen soms te ziek waren om te werken, waar ik nooit last van had gehad. Mijn periode werd wisselend, 1 x was ik ook heel erg over tijd. 
Ook ik kreeg in het begin pijnlijke borsten, en andere signalen die op zwangerschap kunne. Duiden, maar dat lag achteraf allemaal aan het stoppen met de pil.
 
 
Pas na 8/9 maanden had ik het idee dat de werking van de pil volledig uit mijn systeem was en dat mijn lichaam nu op eigen houtje aan het werk ging. 
 
 
 
 
Oke bedankt voor je reactie! Mijn menstruatie in de maanden zonder pil waren niet anders als met pil, behalve dat het een week later komt dan toen ik de pil wel gebruikte. Het blijft vooral aan me vreten omdat het dan zo toevallig is dat juist nu uit blijft, nu ik heb besloten het eventueel gewoon te laten gebeuren. En dan gelijk ook 3 weken uit blijft... gewoon nog maar even afwachten dus..
 
Ik hoop voor je op leuk nieuws natuurlijk! :) 
Door het stoppen met de pil ben ik er wel achter gekomen wat het met je lichaam doet, voor mij geen pil meer.. Tegen de tijd dat het nodig is ga ik kijken naar andere opties. Die onzekerheid is niet fijn, zeker niet wanneer je na een paar weken dab toch gewoon ongesteld wordt.. 
 
 
 
Als ik wel zwanger ben is dat helemaal prima, zo niet.. dan ben ik ook niet teleurgesteld aangezien ik niet aan het plannen ben geweest. 
Maar duidelijkheid dat zou fijn zijn, wil altijd graag weten waar ik aan toe ben (karakter trekje haha)

Ik kijk het gewoon nog even aan en anders de huisarts om advies vragen. Verder maar gewoon vrolijk verder gaan met waar we mee bezig waren denk ik maar, misschien sla ik mijn eisprong wel een keer over.. wie weet.. 

Mocht er uit eindelijk toch iets duidelijk worden dan zal ik het uiteraard melden binnen het forum :D
 
Terug
Bovenaan