Bijna 32 weken en zo beroerd

<p>Goedemorgen allemaal.</p><p> </p><p>vandaag ben ik 31+6 zwanger. Vanaf week 27 heb ik 2 weken in het ziekenhuis gelegen met verstoorde leverfuncties en een hoge bloeddruk. Ze stonden zelfs op het punt om onze kleine te halen. Zelf voelde ik me goed en had hoer totaal geen klachten van.</p><p>nu sinds een week erg veel last van klachten die lijken op zwangerschapsvergiftiging: band gevoel boven in m’n buik, hoofdpijn, sterretjes zien etc. Nu sinds gister ga ik me met het uur beroerder voelen en wil ik alleen nog maar in bed liggen en slapen.</p><p>Het ziekenhuis gebeld en weer langs voor controle. Bloed heeft geen afwijkende waardes tenminste niet meer dan bekent was. Geen eiwit in urine, dus daarin lijkt het niet op zwangerschapsvergiftiging, en mocht ik weer naar huis.</p><p>Ik zit er nu gewoon even totaal doorheen, voel me zo slecht en ben bang dat als het echt mis is, ik het ziekenhuis niet meer bel omdat ik steeds weer weggestuurd wordt en ik dan te laat ben.</p>

Vervelend dat je je zo slecht voelt. Misschien kan je morgen langs de huisarts of de verloskundige? 
Mocht het erger worden mag je altijd het ziekenhuis bellen! Je wordt zo lezen niet "steeds" weggestuurd, ze hebben jou daar ook 2 weken gehouden en besproken om de baby te halen. 
Onthoud dat jij nu moeder bent en dus verantwoordelijk voor dat kleine leven in je buik. Jij weet als geen ander wanneer het slecht met je gaat dus probeer dat ook optijd aan te geven. Desnoods bel je zo weer opnieuw naar de weekend huisarts, laat hun jou maar even goed doormeten en naar de baby luisteren. 
Bij twijfel gewoon bellen, daar zijn hun voor.
Succes en beterschap 

Ikzelf heb ook hoge bloeddruk, herken de klachten maar bij mij trok het na paar dagen gelukkig weg. Ook idd laten controleren maar gelukkig geen vergiftiging tot heden.
Mijn ervaring is dat veel zwangerschap kwaaltjes ook lijken op de vergiftiging kwaaltjes. Wat t allemaal niet makkelijker maakt.
Sterkte hopelijk voel je je snel beter en blijft de kleine iig tot 37 weken zitten!

Volg je gevoel! Ik heb ook een hoge bloeddruk en soms heb ik klachten en voel ik dat het niks ergs is. Soms blijf ik me rot voelen en dan bel ik om te laten checken. 
Het is jouw kindje en ze sturen je echt niet zomaar weg. Pas wanneer ze vergiftiging ecjt uit kunnen sluiten. Geef eerlijk aan hoe rot je, je voelt! 
Succes. Hopelijk voel je,je snel beter!

Volg je gevoel! Ik heb ook een hoge bloeddruk en soms heb ik klachten en voel ik dat het niks ergs is. Soms blijf ik me rot voelen en dan bel ik om te laten checken. 
Het is jouw kindje en ze sturen je echt niet zomaar weg. Pas wanneer ze vergiftiging ecjt uit kunnen sluiten. Geef eerlijk aan hoe rot je, je voelt! 
Succes. Hopelijk voel je,je snel beter!

Bedankt voor jullie reacties!
ik weet dat ze me niet zomaar weg sturen en het echt wel goed checken. Maar vind het zo vreemd dat toen er wel wat aan de hand was ik geen klachten of iets had en nu wel en kunnen ze niks vinden.
Ik ben zelf verpleegkundige en wil daarom niet gelijk voor alles bellen maar ben dus bang dat ik een keer te laat bel en mezelf wel voor m’n kop kan slaan.
misschien toch wat meer voor mezelf en ons kindje opkomen. Bedankt voor de tips

Overleg met je vk! Bespreek met haar hoe je je voelt en spreek af dat je dagelijks even contact hebt.. 
Ik was 31+5 toen ik in het zkh was.. alle onderzoeken (ct scan etc) was gewoon goed, nog voordat ik wegging gaf ik aan dat ik me klote voelde, ze gaven aan dat ik over 2 weken weer op controle zou komen en het dan wel verder zouden bespreken..
met 32+1 ging het mis, ik in de veronderstelling dat er niets aan de hand was dus heb rustig aan gedaan; was net op tijd in het zkh, bleek dat ik al 10cm ontsluiting had, onze kindje werd met spoed gehaald. We hebben geluk gehad werd er gezegd, maar goed dat ik in het zkh was.. 
Achteraf gezien is het allemaal goed gekomen, maar blijf altijd naar je gevoel luisteren en bespreek het altijd met je vk!! Bel desnoods 80 x op een dag, zij zijn er voor ons. 

Terug
Bovenaan