bijna 32 weken zwanger / buik heel koud?

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Twee weken terug, toen het zo warm werd, merkte ik in de nacht op dat mijn buik ineens koud aanvoelde 's-nachts. Ik vond/vind dat raar, omdat mijn buik altijd gloeit sinds ik zwanger ben. De baby beweegt wel gewoon lekker door. Verloskundige gebeld, die herkende het niet en zei dat ik er maar van moest genieten in de hitte.

Week later belde ik opnieuw: volgens mij heb ik indalingsweeen, want ik voel me erg beroerd. Die zei: je hebt vast een heftige griep. Die avond belandde ik in het ziekenhuis met schijnbaar een blaasontsteking, andere infectie en daardoor een bijna-veel te vroege bevalling (met net geen 31 weken). Hoewel iedereen dacht dat het door ging zetten en ik al een infuus klaar had staan om de longetjes te rijpen en naar een kinderziekenhuis te gaan, stopte het in de nacht. Dat was even schrikken. Sindsdien gaat het beter, maar helemaal beter ben ik nog niet. Gister controle gehad en heb nu een schimmelinfectie en kreeg thuis ook nog bronchitis, die bijna weg is. Wellicht dat daarom mijn buik dus nog koud is.

Ook in het ziekenhuis herkenden de artsen de 'koude buik' niet, ook niet gerelateerd aan mijn infectie- en bijna bevallingsverhaal, dus ik vroeg me af of er meer mensen zijn die weleens een koude buik hebben. Ik ben nu natuurlijk gewoon onzeker na afgelopen week, of het dus de infectie was, of dat het niet met een slecht doorbloede placenta te maken heeft ofzo. Ik doe nu steeds extra doeken om de buik, zodat het toch een beetje warm aanvoelt. Iets in mij zei vorige week namelijk al dat het raar was, zonder dat ik toen iets van mijn infecties af wist.

Ben benieuwd!!

Heel bizar verhaal en dat je zoveel meemaakt in zo weinig tijd hoop dat je snel beter voelt! Ik zelf heb er geen ervaring mee ben nu voor t eerst 29 weken 

Hoi,
Wat heftig wat je allemaal hebt meegemaakt. Sterkte en hopelijk blijft het vanaf nu goed gaan.

Ik heb zelf ook meestal een koude buik in de avond. Nu moet ik ook zeggen dat ik bewust niets over mijn buik leg en bloot houd en het heerlijk vind dat m’n buik koud aanvoelt. Heb namelijk behoorlijk last van het erg warm hebben op het moment. Sta er verder ook niet zo heel erg bij stil dat m’n buik koud aanvoelt.

Ben bijna 29 weken, maar mijn buik voelt altijd koud aan. Niet na een warme douche, maar gwn nu in bed voelt deze kouder aan dan mijn handen. 

Heel veel sterkte met je gezondheid en hopelijk knap je heel snel op, zodat je nog kunt genieten vn je buik. ?

Ah er zijn dus toch meer mensen die dat hebben, zonder enige reden. Dat vind ik heel fijn om te horen!! Dank jullie wel, ik ga het proberen los te laten :). En thnx voor de beterschapwensen. Hopelijk blijft de kleine nog even lekker zitten tot minimaal week 37.

Terug
Bovenaan