bijna 33 week in ligt nog in stuit

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal
ik wou even weten of er nog meer zijn waarvan het kindje in stuit ligt.
die van mij nog wel en als die volgende week nog zo ligt moet ik een echo laten maken en willen ze het gaan draaien waar ik niet op zit te wachten dus hoop dat de baby zelf nog gaat draaien. en ik wil heel graag gewoon thuis bevallen.
volgende vraag mag je eventueel met stuit ligging thuis bevallen?? denk het zelf niet.
groetjes van marielle

Hoi Marielle,

Ik heb van mijn verloskundige begrepen dat de kleine tot 36 weken nog kan draaien. Volgens mij hoef je je dus nog niet zo veel zorgen te maken. Ik zal in elk geval voor je duimen dat de kleine dwarsligger snel keurig met het hoofdje naar beneden zal draaien!

Groetjes Jet

Hallo,
Bij mij liggen allebei de ukjes nog in stuit... maar de gyn zei dat een tweeling nog t/m de  34e week heeft om te draaien. Dan zal Dat bij een kindje toch zeker nog wel wat langer zijn. Lijkt mij in ieder geval..
Ik ben nu 33 weken, en dus wel aan het hopen dat het onderste kindje nog gaat draaien deze week...
Ik weet trouwens ook niet of je een stuitbevalling thuis mag doen...dat zou je eens aan de VK moeten vragen...wie weet kan het wel gewoon.

liefs Ciske

Hoi,

Nee, je mag geen stuitbevalling thuis doen. Er zitten toch wel wat risico's aan. Zo moet een kindje heel snel geboren worden omdat ze de neiging hebben adem te halen zodra er iets van hun lijfje geboren is. Als eerst de billen geboren worden en een kindje haalt dan adem krijgt het vruchtwater binnen. En ook niet alle stuitbevallingen lukken vaginaal dus je moet dan echt in het ziekenhuis bevallen.

Syl

hoi allemaal
vandaag bij de verloskundige geweest.
en de baby ligt nog in een stuit het is afwachten dus of die lekker gaat draaien.
over 2 weken heb ik weer een afspraak dus dan zullen we wel zien wat de baby heeft gedaan. en misschien merk ik het zelf wel of het gedraait is.
ik heb het ook gelezen laatst je mag inderdaad niet thuis bevallen met stuit ligging.
we hopen gewoon dat het nog even omdraait.
eerst de groetjes marielle

Terug
Bovenaan