bijna 38 weken.... Ik ben het ZAT!

Hoi meiden,

effe mijn frustraties spuien hoor;  
Ik ben bijna 38 weken en ik ben het zooooooo ZAT!  Ik ben constant chagrijnig en de sfeer is op dit moment ver te zoeken bij ons in huis. Ik heb echt een mega buik en bij de echo gemaakt met 36 weken was het kindje al op 3460 gram geschat. Het wordt dus een grote baby, nu  was mijn 1e ook 3730 gram bij de geboorte, dus daar vrees ik niet voor. De VK had al wel aangegeven dat ze me niet te lang laten doorlopen.  
Dit is daarbij de 2e zwangerschap en mijn dochter van 3 begrijpt natuurlijk niets van mama's frustraties. Dus die gooit ook lekker d'r kont in de krib en gaat overal tegenin.    Met als gevolg dat ik er niet eens meer tegen in ga, omdat ik hier simpelweg geen puf meer voor heb. Ze gaat 2 dagen per week naar het KDV (wo + vr), maar uitgerekend vannacht heeft ze de boel ondergespuugd dat arme kind. Maar ook arme mama, want die had op een relaxte dag gehoopt zonder kind. Effe niks aan je hoofd, daar ging die fijne gedachte.
Die mega buik zit behoorlijk in de weg, mijn benen "lijden" onder mijn gewicht. Als ik te lang in een houding lig krijg ik onbeschrijvelijk kramp in mijn buik, benen en voeten. Ik heb 2e paasdag  6 uur lang (achter elkaar)  harde buiken gehad, ik lag bijna  te huilen in bed.  Volgens de VK waren dit waarschijnlijk indalingsweeën, want  mijn buik  is behoorlijk gezakt.  Ik heb bijna elke dag wel een paar uur last van harde buiken, het gevoel alsof je buikhuid uit elkaar scheurt. Echt zoooo pijnlijk. Daarnaast heb ik al meer dan een week last van slapeloze nachten. Het is echt vreselijk, zelfs mijn mannetje raakt helemaal  geradbraakt, want die slaapt door mij weer slecht. De VK  had  afgelopen dinsdag gezegd dat ze me, als dit zo doorgaat, volgende week wel op weg wilde helpen, door bijvoorbeeld STRIPPEN.  En als de harde buiken  aanhielden ik ook gewoon moest bellen. Maar ja, dan bel je en dan heb je weer iemand anders aan de telefoon die dan weer heel andere dingen zegt.  Bij mijn praktijk zitten  ze met ca. 6 vk's en ik heb het idee dat als je belt, ze niet goed weten wie je bent en wat je situatie is enzo.... Zo frusterend!      
Nou was mijn gehele zwangerschap al niet zo jippie (dochter moest geopereerd worden aan haar heupjes, veel stress daardoor) en al deze klachten zo op het eind  maken het er niet leuker op. Ik heb voor volgende week maandag nog maar een zwangerschapmassage aan huis geregeld, wellicht biedt dat verlichting en brengt het de boel op gang.
Laat het nu maar gewoon komen, dan zijn we er vanaf. En kunnen we het geluk gaan zoeken en beproeven  met onze 2 spruit. Dan word ik denk ik weer een stuk  !   Jullie zullen wel denken, wat een zeurpiet...

Zo, dat lucht op...........

Hoi,

Geeft niets hoor, even lekker klagen lucht soms op!
Kan mij er wel wat bij voorstellen hoor!

Ben zelf 32 weken zwanger van een tweeling en lig hele dagen plat op bed vanwege kleine complicaties.
Heb gelukkig mijn laptop bij de hand!
Vanaf 20 weken mocht ik niets meer doen, heb er dus ook schoon genoeg van.
Heb nog geen kinderen dus dat scheelt enorm.

Maar één voordeel....
HET EINDE IS IN ZICHT!!!!!!

Enne het is geen zeuren hoor, dat mogen zwangere vrouwen gewoon doen.

Veel succes en sterkte de laatste dagen.

Groetjes Patricia

Heel veel sterkte Zeevis, ik kan me heel goed voorstellen dat je het gehad hebt. Ik mag ook nog een paar weekjes, zat ben ik het nog niet maar dat komt ook omdat ik weer zo tegen de bevalling en de periode daarna opzie. Maar verder dan de laptop op de bank kom ik ook nauwelijks, lang leve alle fora en hyves enz!

ach, gooi het er maar lekker uit, dat lucht op toch!!!

Hoop voor je dat het snel mag gebeuren, want het klinkt wel of je er heeeel erg aan toe bent.   Sterkte meid!!!

HOI HOI
LEKKER HE= DAT GE ¨PUW NOU MAG HOOR MEID HET LUCHT OP EN LAAT JE BABUYTJE MAAR VLUG KOMEN MAAR HET GEBOORTEGEWICHT VALT TOCH WEL MEE DIE VAN MIJ WAS 4400 GRAM EN VOOR DE ZWANGERSCHAP WAS IK 58 KILO EN 180 LANG JA JE LEEST HET GOED ERVOOR HAHA DAARNA WAS IK 65 EN NU INVERWACHTING VAN DE TWEEDE HOOP DAT IK HIERNA NIET ZWAARDER WORDT DAN 65 DAS MOOI ZAT..HIHI

IK HOOP VOOR JE DAT ZE JE SNEL STRIPPEN IK HEB ER TOEN WEL BAAT BIJ GEHAD MIJN BEVALLING BEGON 24 UUR LATER

STERKTE!

SANDRA

Hoi,

Ook ik ben het zat! Ben vandaag 40 weken & 2 dagen zwanger.
Afgelopen woensdag had ik al 2 cm ontsluiting en ben ik de slijmprop verloren, maar verder gebeurt er dus helemaal niks! Wordt het gek van dat wachten!
Ik heb ook een dochter van 3 rondrennen die wel 25 keer per dag vraagt: wanneer komt de baby nu? En elke avond voordat ze naar bed gaat wil ze even op de babykamer kijken of er nog geen baby in het bedje ligt, zooo zielig........

Ik hoop echt dat er dit weekend nog iets gaat gebeuren, want ik word er erg onrustig van. Slapen wil ook niet echt meer lukken.....

groetjes Sanneke (40 + 2 weken)

hoi zeevis   je zuurt helemaal niet hoor vooral met nog zo'n kleine erbij is het extra zwaar. ik heb een zoontje en die was 16 dagen te laat geboren. ik ben nu weer 10 weken in verwachting en bij de intake gesprek van de verloskundige hebben ze tegen mij gezegt dat ik waarschijnlijk nu niet zo lang hoef te lopen ik krijg vanaf 36 weken iedere week 1 pilletje en vanaf 40 weken iedere dag wat dat precies is weet ik ook niet maar het is iets homeopatisch en daar zou het allemaal wat sneller van op gang moeten komen. ik zou het een vragen aan je verloskundige. ik  hopp voor je dat je niet meer zo lang hoeft te lopen.

groetjes dominique

Hoi Zeevis Patricia en Sanneke

Ik hoop dat jullie snel je kindjes in de armen mogen sluiten!!!! Sterkte bolle buiken! Dat gevoel van jullie is voor mij heel herkenbaar... Zo'n 3 jaar geleden was ik 30kg aangekomen bij m'n eerste zwangerschap en aan t eind had ik ook zoiets van: pfffffff Nog geen 2 jaar geleden lag ik vanaf week 23 plat (geen laptop, alleen t.v. telefoon en een rondlopend smurfje...)
Nu begint m'n buikje net zichtbaar te worden, week 15.... Nogal een weg te gaan nog. Maar nu heb ik wel 2 rondlopende smurfjes en over 3 weken weer back 2 (seizoens)werk... Ik zorg er in ieder geval wel voor dat ik geen 30kg meer aankom!!!!
Sterkte meiden! En troost je, nog even....
groetjes,Priscilla

Terug
Bovenaan