bijna 4 jaar en nog niet zindelijk

Hallo allemaal
Mijn middelste zoon wordt in augustus 4 en het lukt niet om hem zindelijk te krijgen. Het heeft me al een hele tijd gekost om het uberhaupt op de wc te krijgen (potje wilde hij helemaal niet). Toen regelmatig op wc gezet, zonder succes. Nu heb ik maandag overdag zijn luier gewoon uit gedaan, en de afgelopen 5 dagen laat hij gewoon alles lopen. Hij heeft gisteren 2 x gehad dat hij een nat onderbroekje had maar toen naar de wc is gegaan.
Maar vandaag was het helemaal mis, hij snapt gewoon niet wat hij moet doen. Moet ik hem weer een luier aandoen of moet ik gewoon nog even doorzetten? Ik werk m.b.v stickertjes en hij weet ookdat als hij droog is overdag hij een thomas treintje krijgt die wil hij heel graag. Maar toch, het boeit hem ook niet. Maar ik wil wel graag dat hij in augustus naar de basisschool kan, en ik ben de luiers bij hem nu ook wel zat.
Wie heeft er nog tips?

Vr groet Martine
 
Ik zou toch doorzetten, op de basisschool verwachten ze immers dat hij niet meer in de luiers zit.

Misschien dat andere mama's nog tips hebben?

Groetjes Cindy
 
Volgens mij gaan ze echt geen kind weigeren om zindelijkheid hoor!
Trouwens hier in de buurt zit een school en daar pakt 1 juf het wel heel subtiel aan; als het kind dan zijn kleertjes nat heeft krijgt ander spul aan en wordt het natte pakketje in een doorzichtig plastic tasje gedaan, en loopt het kindje aan de hand van de juf richting papa of mama, bij het schoolhek.
Let wel; er wordt geen woord aan vuil gemaakt, de juf is héél vriendelijk, misschien wel té hihi.
Maar toch vinden kinderen het vaak niet voor herhaling vatbaar ;o)
Weet je trouwens zeker dat medisch gezien alles in orde is?
Ik zou er nu niet teveel druk opleggen, zeker niet dreigen met het feit dat hij anders niet naar school m.i. wordt de druk dan alleen maar te groot. Daarnaast moet een kind er ook aan toe zijn!
Jou stress wordt daarbij natuurlijk haarfijn aangevoeld.....
 
Nou ik heb hem de luier maar weer aangedaan, hetging gewoon echt nog niet. Inde zomervakantie ga ik het weer proberen dan kan hij lekker met een zwembroekje in de tuin lopen. Ik heb al van een aantal ouders gehoord dat hun kind een paar dagen voor hun vierde verjaardag zindelijk werd, en hij heeft nog 3 maanden.

Hij zei gisteren aan tafel opeens wel: mama ik moet plassen, mag dat? Ik zeg ja tuurlijk zullen we naar de wc gaan? Hij zegt het is al te laat haha. Maar in ieder geval heeft hij het gevoeld.

Doeg Martine
 
Hoi Martine,

ik heb me bij onze middelste zoon ook even zorgen gemaakt of hij wel op tijd zindelijk zou zijn. Op een gegeven moment alleen elke ochtend gezegd , als je moet daar is de wc en verder er een hele tijd geen punt meer van gemaakt en ineens zei hij , zo ik ga naar de wc en hij was meteen dag en nacht zindelijk!

succes ermee
 
hoi martine,ik heb me er ook zo'n zorgen om gemaakt,mijn zoontje wilde er niks van weten,niet het potje noch de w.c...maar goed hij werd bijna 4 en vond het toch tijd worden,hij moest even de drempel over zeg maar....want hij was bang dat hij door de pot zou zakken...toen heb ik zijn krokodil(lievelingbeesie)gepakt,en het hele ritueel op de wc met de krokodil gedaan(plassen-nagedaan he;) ,afvegen,doortrekken)en hij daarna geprobeerd,en is harstikke goed gegaan!!!sinds die dag,is hij dus gewoon zindelijk!!!dat was in februari ofzo...en tot nu toe kan ik op 1 hand tellen hoeveel ongelukjes hij heeft gehad!!het komt dus echt wel,en soms een beetje met hulp dus,maar uiteindelijk doen ze het toch zelf!!su6,mischien werkt de tip met een knuffel.... groetjes dorien
 
Hoi allemaal. 
Ik ben zo verdrietig. Mijn zoon 3 jaar en 3 maanden oud hele dag loopt zonder luier en hij gaat netjes op de pot als hij moet poepen en plassen maar als hij een broek of onderbroek aan heeft dan wil hij niks meer met de potje. Het is niet koud binnen maar ik weet niet meer hoe ik verder met hem moet. Nu ben ik nog tot 1 juni thuis dus zal mooi zijn als hij zindelijk kan worden in deze tijd. Iemand nog ideeën wat ik kan doen?
Groetjes, Csilla 
 
 
Terug
Bovenaan