bijna 4-jarige stop alles in zijn mond

Mijn zoon wordt volgende maand 4 jaar en hij stopt nog steeds alles in zijn mond. En met álles bedoel ik ook ALLES!  (speelgoed, afstandsbediening, kussens van de bank)  Het is zó'n gewoonte van hem, dat hij het zelf niet eens doorheeft. Als ik hem bijvoorbeeld weer heb betrapt en ik sta mijn verhaal tegen hem te doen, gaat terwijl hij schuldbewust staat te knikken, wéér die hand met speelgoed naar zijn mond!
Een tijdje geleden heb ik van dat zachte plastic babybestek gekocht, waar hij sindsdien helemaal los op gaat tijdens het televiesie kijken. Maar de rest van de dag gaat alles wat hij in zijn handen krijgt, rechtstreeks zijn mond in, bij ons thuis, bij anderen thuis, in winkels, op straat, op het KDV, en dus ook straks op de basisschool. Behalve dat ik en anderen dit vies vinden, vind ik het ook gevaarlijk: het speelgoed waar hij mee in aanraking komt wordt natuurlijk steeds kleiner en de kans dat  er een keer een onderdeeltje in zijn keel schiet, is reeel aanwezig.
Wie heeft er tips?
 
hoi
Nou, hem in íedergeval níet meer op dat babybestek laten sabbelen tijdens het tv kijken! Zo stimuleer je het alleen maar! heb je het er speciaal voor gekocht?
Ik denk dat je hem met een beloningssysteem kan pakken. Het zal veel inversteringstijd vragen en heel veel energie kosten. als hij bijvoorbeeld een ochtend lang bijna niet iets in zijn mond heeft gehad ( je moet er dan dus echt bovenop zitten...) krijgt hij een sticker, en bij 4 stickers, ofzo, mag hij iets leuks doen of kiezen.
Succes!
 
Terug
Bovenaan