bijna 4 maand, hoeveel flesvoeding?

Onze dochter krijgt sinds kort nog maar 4 flessen en een fruithap. Ik probeer 100 ml fruithap te geven, soms in 1 keer soms in 2 keer. Daarnaast dan nog 4 keer de fles. door de fruithap drinkt ze alleen niet altijd 800 ml melk per dag. Gister om half 9 de laatste fles gegeven en ze sliep door tot 7 uur vanochtend. Wat is jullie schema geweest of nog steeds op deze leeftijd en worden alle flessen ook echt leeg gedronken? Graag wil ik ook weten wat de slaaptijden zijn. Onze dochter slaapt vaak van 12 uur tot half 4. Dan zit je dus alweer met de voeding..
Graag jullie mening/reactie
 
Hoi,
Het voedingsschema van mijn dochter met 4 maanden was ongeveer:
7.00 fles 180 + 6 sch= 200cc
8.30-10.00/10.30 slapen
10.00-10.30 half potje fruit
12.00 uur fles
12.30-15.30 uur slapen
16.00 uur half potje groente
17.00 uur fles
22.00 uur fles met 1 schep rijstebloem.
Als je de laatste fles vroeger wilt geven kun je ook gewoon 4 uur tussen de flessen laten zitten, dat komt voor jezelf misschien beter uit omdat je kindje om 12 uur weer gaat slapen.
Veel succes!!!
Groetjes Daantje (mama van Michelle 6 mnd)
 
Hoi Matthea,
Toen ik overstapte op 4 flessen en halve potjes groente/fruit at ze wel alles op, maar toen ze de potjes helemaal leeg at (ze was toen bijna zes maanden) liet ze wel eens wat staan als ze een uur daarvoor groente/fruit had gehad. Afgelopen week moest ik naar het CB en nu zit ze op 3 flessen en potjes vanaf 6 maanden die ze half tot 3/4 leeg eet en haar flessen nu ook. Het is natuurlijk ook niet gek dat als jouw kindje straks ook een vol potje leeg eet ook een deel van de fles laat staan of je moet het ruim van tevoren kunnen geven. Wat je ook kunt doen als je kindje een deel van de fles laat staan en je weet niet of hij/zij genoeg vocht binnenkrijgt is wat sap geven tussendoor.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groetjes Daantje
 
Terug
Bovenaan