bijna 4 maanden Rijstebloem

Hello Lady's

Ik zit weer eens met een voedingsvraagje......

Onze Amy is bijna 4 maanden en zit de hele tijd te kauwen op haar knuistjes en te smakken etc dus denk dat ze er wel bijna aan toe is aan de volgende stap....

Maar wat en hoe bouw je dat op?

heb momenteel in huis Rijstebloem / Fruithapjes en groente hapjes....

Maar hoe pakken jullie dit aan ?

ze krijgt nu 5 flessen van 180 cc waarvan ze gemiddeld de laatste tijd 30 cc laat staan.

gaan of zijn jullie begonnen met eerst alleen Rijstebloem door de fles en zo ja hoeveel schepjes.... of zijn jullie eerst met fruit begonnen of eerst met groente of met fruit en rijstebloem etc etc etc

nou ben benieuwd.... lijkt me niet dat ik ineens begin met en rijstebloem, en fruit en groente ????? of toch wel....

ze slaapt overigens wel super door.

ik ben begonnen met rijstebloem eerst 1 schepje toen 2 toen 3 daarna ben ik begonnen met fruit geven.
dat doe ik nu zo n 2 week. groente heb ik nog niet gedaan aangezien tijmen al zo aan het fruit moest wennen en het nu met smaak begint op te eten.
ik vidn et anders zo zonde van dat groente en tja die potjes fruit vind ik ook wel lekker haha.

ben overigens wel begonnen voordat Tijmen 4 maand was. maar bij mijn CB zeiden ze dat als kindjes 6500 gr zijn dat het ook al wel mag. hij was er ook wel aan toe. verder krijgt hij nu wel ipv 5 4 voedingen 3x180cc en de laatste fles 210cc + 3 schepjes rijstebloem.

Op tv is oei ik groei. Daar adviseren ze idd eerst rijstebloem met ongeveer 4 mnd. Daarna gaat een kind het eten bijna uit je mond kijken en weet je ze zijn toe aan vast voedsel meestal rond 6 mnd. Ze zeggen begin juist met groentehap. Ze hebben nog geen voorkeur en fruithap is zoet dus dan en wennen ze daar eerst aan en dat geeft later meestal problemen.
Begin je met groente aanleren zul je zien dat makkelijke eters worden.

Handen kluiven hoort bij de orale fase het ontdekken.

Succes

De oudtse heb ik met 3,5 maand al geprakte banaan gegeven, in het begin eten ze bijna niks, dan is het alleen maar voelen met de mond, maar echt een feestje om te zien!
Nummer twee eerst rijstebloem en met 5 maanden fruit en groentehapjes begonnen te geven (zij had meer last van haar darmen, vandaar iets later) en nu nummer 3; ze is nu net 3 maanden dus ik wacht nog heel eventjes, maar ik denk dat ik over paar weekjes ook begin met wat groente en fruit geven. Vind het altijd zo schattig, zo leuk om de koppies te zien als ze ineens iets anders proeven qua smaak!
Doe wat je zelf denkt dat goed is. Maak je niet te druk om "hoe het hoort"...!!!
Hier aten nummers 1 en 2 met 12 maanden alles mee, gewoon wat de pot schaft (zelfs ui, olijven en gekruide gerechten) Het zijn de makkelijkste eters die ik ken, dus ik ben blij dat ik ze zo snel alles heb laten proeven!

Tijmen krijgt nu groente fruit pap en liga en nog flessen
hij heeft nu het volgende schema

7.00 180 cc
10.30 potje fruit (hij eet inmiddels alles op)
12.30 180 cc
15.00 liga met thee
16.30 150 cc
18.00 half potje groente
22.00 210cc + rijstebloem

ik heb hem eerst 1 schep rijstebloem gegeven de dag er na 2 dag erna 3 en dat krijgt hij nu. daarna begonnen met fruit eerst een heel klein beetje en hij wilde steeds meer, toen het eten daarvan goed ging begonnen met groente ook steeds kleine beetje en nu eet hij een half potje leeg. de liga doe ik dan in de thee, dit eet hij ook helemaal op.

Terug
Bovenaan