bijna 4 maanden

Mijn dochter is bijna 4 maanden. Kan ik haar al laten eten uit potjes? wie heeft hier ervaring mee? verwen ik haar niet door haar nu al te laten wennen? En nog iets, ze kwijlt steeds meer en bijt met haar tandvlees op haar of mijn vingers (hard!)Krijgt ze nu al tandjes? Ze wil bijtringen nog niet echt hebben. Misschien zijn ze wel te groot.Lijkt me zo vroeg voor haar om nu al tndjes te krijgen! Verder is het fantastisch en vermoeiend om een meisje te mogen opvoeden.Ze is heel sterk in haar handen en benen, ben benieuwd at voor meidje ze wordt!
 
Hoi Maroesja,

Ik zou toch nog even wachten met de potjes, hoor. Echt pas vanaf 4 maanden en dan voorzichtig beginnen. Er wordt nu zelfs geadviseerd om pas met 6 maanden te beginnen.

Ze kan best al tandjes krijgen hoor! Er zijn er hier op het forum veel die al vroeg tandjes hebben. Maar het kan ook nog wel even duren. Veel kwijlen doen ze allemaal vanaf ongeveer 4 maanden!

Groetjes en veel plezier met je kleintje,
Machteld
 
ik ben begonnen met potjes geven (groente) met 4 maanden, maar toen wilde hij niet, twee weken later wel. Deed in het begin 3 dagen met zo'n klein potje, nu is het al 2 dagen. Als hij meer gaat eten ga ik zelf maken.

Kan best zijn dat ze tandjes krijgt, mijn zoontje doet al een maand ook hetzelfde, kwijlen (nu over trouwens), bijten (hard), rode wangen, etc. Maar er gebeurd nog niks, kan dus lang duren.

Veel plezier met je meisje!!!Geniet ervan!
 
hooiii Maroesja,

Je kunt je dochtertje makkelijk laten eten hoor uit de potjes. Als jij denkt dat ze daar aan toe is; er staat niet voor niets vanaf 4 maanden op. En vast voedsel moeten ze op den duur toch eten. Maar het is je eigen keus natuurlijk. Tijn, mijn zoontje, vond het helemaal geweldig hoor en nu nog.

En kwijlen; jaaaaa heel herkenbaar. Wil niet zeggen dat ze al tandjes krijgen. Het cb noemde het bij mij heel mooi "orale fase" ze willen alles in de mond stoppen. Deze fase duurde bij Tijn wel even; een maand of 2 geloof ik. Wordt vanzelf minder.

Hopelijk heb je wat aan mijn antwoord. Tijn is nu achteneenhalve maand en er komen nu 2 tandjes door.....hahaha

doei doei
 
Hoi,

Toontje is nu bijna 8,5 maand en heeft 6 maanden alleen borstvoeding gekregen en daarna zijn we begonnen met fruit of groentehapjes. Ook Toon begon met 4 maanden erg te kwijlen, overal op te sabellen en bijten maar heeft pas met 8 maanden zijn eerste tandje gekregen. Het kan dus snel gaan maar ook nog een tijd duren...
Masja
 
Zolang je dochtertje genoeg heeft aan alleen haar flessen zou ik nog wachten met het geven van fruit en of groente. Het advies is om te starten met 6 maanden tot die tijd halen ze genoeg uit fles of borstvoeding.

Groetjes
 
Hoi,

Je moet gewoon je gevoel volgen. Als je het idee hebt dat ze toe is aan meer, begin dan eens voorzichtig met een hapje. En ja hoor. Het kan best zijn dat ze tandjes krijgt. Mijn zoontje is 4 maand, en hij heeft al twee "puntjes"in zijn onderkaakje. Maar echt doorkomen doen ze niet. Maar zoals al eerder is geschreven; Kinderen tasten ook vormen af met hun mondje, de orale fase dus.
 
Terug
Bovenaan