Bijna 40 weken, maar de kleine is niet meer ingedaald!

Hey meiden!

Hoe is het hier? Ik lees dat er al aankomende mama's over de 41 weken lopen!! Pfffjuw! Ik ben vrijdag 40 weken zwanger, eindelijk..... haha..... duurt echt lang hoor die laatste weken. Ik heb bij mijn vorige bevalling een keizersnede gehad, dus sta onder controle bij de gyneacoloog. Vandaag heb ik weer controle gehad. Echt alles lijkt goed te gaan, gewicht, bloeddruk, vocht, allemaal geen problemen. De kleine lag al een tijdje prima op zijn plek, en lag al vast in het bekken met het hoofdje, helemaal ingedaald dus.

Vandaag bleek dat dit niet meer het geval was! Ook heeft de gyn al twee keer gekeken of er al ontsluiting was, of dat de baarmoedermond al week word, maar nee hoor! Pfff de moed zakt me wel een beetje in de schoenen. De gyn zei dat hij me volgende week maandag nog één keer terug wou zien *tenzij ik eerder beval* en anders gaan ze volgende week maandag al wat ondernemen, best snel eigenlijk. Had ik niet verwacht. Ik dacht ik loop ook wel tot 42 weken. Of zou het komen omdat ik een keizersnede heb gehad, dat ze je wat sneller gaan helpen. Ik hoop natuurlijk dat de bevalling gewoon gaat beginnen aankomende dagen, en dat ik alsnog gewoon normaal in het ziekenhuis mag bevallen. De gyn zei dat het best kan zijn dat ik weer een keizersnee krijg. Liever niet, eerlijk gezegd. Maarja als het moet, dan moet het. De kleine vermaakt zich verder nog prima in mijn buik, en lijkt van gemiddelde grootte. Mijn bekken was iets aan de nauwe kant. Dat kan dus ook een reden zijn, dat de kleine zich niet meer prettig voelt met zijn hoofdje in het bekken. De gyn wist de reden niet. Als ik alsnog gewoon vaginaal mag bevallen, blijf ik het toch wel een beetje eng vinden, dat het misschien wel niet door het bekken gaat passen!!!!!!

We wachten af... meiden heel veel succes met bevallen, en voor alle kersverse mama's geniet er van, laat je lekker verwennen in deze bijzondere tijd.

Liefs supermams

Hoi supermams,
Nog even dus, dan heb je de kleine in je handen. Kan me wel voorstelllen dat
je je een beetje zorgen maakt. Ik wens je veel sucses, komende dagen groetjes
miranda

Goh, ik wist niet dat dat kon, als ie erin zat, kan ie niet meer terug...dacht ik...Ik hoop voor je dat de bevalling snel op gang komt, sterkte en doe je best...

Bij een kennis van me is baby 3 keer ingedaald en weer 'uitgedaald'! Dus het kan idd wel. Zij is trouwens heel vlot vaginaal bevallen, maar goed ik weet natuurlijk niet wat de reden van je keizersnede was bij je eerste.
Maar ik kan me je spanning wel voorstellen hoor! Mijn 1e is nooit echt ingedaald en werd geschat op 9 pond. Ik begon 'm voor de bevalling ook echt te knijpen, ik dacht hij zal wel niet indalen omdat het niet past ofzo! Maar gyn bleef maar praten over proefbevalling, dus tja... Achteraf ben ik er erg blij mee, want ik heb een snelle soepele bevalling gehad! Je weet dus maar nooit.

Veel succes met je laatste loodjes!

Groetjes, Karin
41+2 wkn :-((

Hoi meiden,

Sorry voor mn late reactie...

Nee, het komt niet omdat ik al bevallen ben, ik zit gewoon wat minder achter de com op dit moment! Nee hoor, vandaag 40 weken, maar ook bij mij vind de kleine het nog prima om lekker rond te dobberen in mama's vruchtwater hahahaha...

De vorige reden dat het een keizersnede werd, was omdat ik verhoging had, en de kleine een onregelmatige hartslag, dus werd er gedacht aan een infectie. Ik heb er toen ook antibiotica voor gehad, net als mijn zoontje (die ook nog twee nachten op de kinderafdeling moest doorbrengen) dat was wel een tegenslag hoor, dan heb je die pijn aan die snee, en ben je bevallen, maar heb je je kleine niet eens bij je! Gelukkig bleek er achteraf niets aan de hand te zijn, maar als ik daar aan terug denk, liever niet weer zo, liever direct de kleine lekker bij me, lijkt me heeeeerlijk!

Ja inderdaad, je gaat denken dat het niet gaat passen. Ik ben erg nieuwschierig naar een gewone bevalling, ookal lijkt me dat ook een DRAMA hahaha.. maar misschien kan ik achteraf ook wel zeggen, liever een gewone bevalling, en lekker snel naar huis met de kleine, dan zo'n  vervelende keizersnede, waar je gewoon na die tijd veel langer mee loopt, met de pijn aan de wond!!! Trouwens er zijn veel meiden die het anders hebben ervaren dan mij hoor,  waarbij het allemaal wel mee viel met de pijn. Of ik nu een mietje ben,  of een lage pijngrens heb... ik weet niet waar het aan gelegen heeft, en ach het maakt ook niet uit... maar ben wel benieuwd naar een vaginale bevalling.  

We horen het maandag! Maar ben wel jaloers  hoor, op al die meiden die de baby namen al trots op het forum kunnen plaatsen, kon ik dat ook maar!!! Want ook ik ben het heeeeeeelemaal beu, net als velen van ons.

Meiden succes! En als je al  bevallen bent, GENIET!!!!!!!!!!!

Liefs  supermams  

Terug
Bovenaan