Bijna 5 en nog bedplassen......

Wie heeft er goede tips om mijn zoon van bijna 5 te stimuleren om niet meer in bed te plassen.....
Scheelt mij een hoop was! Hij wil wel, maar het lukt hem meestal niet. Ik push hem totaal niet, omdat ik iet wil dat hij onzeker wordt.
 
Hoi,

Wijzelf maken onze dochter vaak als wij naar bed gaan even "wakker" om haar even te laten plassen, als zij tenminste niet voor die tijd zelf is geweest. Dit werkt voor haar prima.

Ook zou je kunnen overwegen om een plaswekker te gaan gebruiken. Je zoon krijgt dan een censor in bed; zodra deze bevochtigd wordt gaat er een wekker af. Dit schijnt een hele goede methode te zijn om een kind bewust te laten worden van het moeten plassen wanneer ze slapen. Ik geloof dat je een plaswekker kan huren bij bijv. Icare.

Succes!

Groetjes Mirjam
 
Misschien een harde reactie. Maar waarom doe je hem geen luier om voor de nacht? Als hij het wil maar het lukt gewoon nog niet dan is hij er lichaamlijk nog niet aan toe lijkt mij. Een kind hoeft pas snachts zinderlijk te zijn op z'n 7de. Oke ik zal ook blij zijn als mijn kids het eerder helemaal zinderlijk zijn maar ik zal me er geen zorgen over maken.

Sorry als het hard over komt maar zo denk ik er wel over.

Mo
 
Nou Mo ik vind het geen harde reaktie van jou. Onze zoon krijgt ook gewoon een luier aan 's nachts. Hij is 4+. Wanneer zijn luier langere tijd 's morgens droog is gaan we proberen zinlijk te worden. Vergeet niet dat de basisschool veel indruk maakt en dat kinderen dan 's nachts weer gaan plassen. Groetjes en sukses ermee.
 
Hoi!

Wij hebben ook een zoontje van 4 jaar en drie maanden. Hij is een periode zindelijk geweest 's nachts maar toen de feestdagen aankwamen en zijn verjaardag was hij steeds vaker 's nachts nat. Ik heb hem weer een luier omgedaan. Nu zit hij net drie maanden op school, inderdaad veel indrukken. Ik ben er heilig van overtuigd dat hij het op een gegeven moment zelf weer aangeeft en anders doet zijn llichaam het wel. Als hij op een gegeven moment een droge luier houdt of in ieder geval bijna droog dan gaat het weer de goede kant op. Ik push hem ook niet... de tijd komt vanzelf!

Heitje

 
Hoi hoi,
Ik heb nog wel een vraag hierbij:
ik heb mijn zoontje ook altijd met een luier laten slapen, omdat hij geen enkele neiging had om 's nacht zindelijk te wornden, en dat vonden we ook helemaal niet erg. Hij is 5+, slaapt als een blok en is 's ochtends gewoon nat. Klaar, dachten we.
Alleen is zijn zusje van net 3 nu 's nachts droog. Daar prijzen we haar natuurlijk voor, want het is prachtig dat zij 's nachts op de wc gaat plassen, maar....haar broer heeft het moeilijk mee en ik zou hem graag willen helpen. Wie heeft dit ook meegemaakt, of heeft anderszins tip voor mij?
Groetjes,
Michelle.
 
Terug
Bovenaan