Bijna 5 maanden en nog niet doorslapen s'nachts

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn zoontje is nu 4,5 maand en slaapt s'nachts nog niet door.
In het begin kwam hij 1x in de nacht, wat nu al weer 2x wordt!

09.00 uur  180 cc hierna slaapt hij soms 1.5 uur
12.30 uur 180 cc s'middags slaapt hij soms ook 2 uurtjes
16.30 uur 180 cc hier laat hij soms wat van staan.
18.30 uur 180 cc soms pap en dan nog wel eens 60 cc melk en gaat naar bed
22.00  uur 180 cc
 en dan vaak s'nachts nog.
Laten huilen heeft geen zin en vaak is het er drie keer uit voor de speen omdat ik het niet nodig vindt dat hij na 2 uur al weer de fles krijgt.
Wordt er langzaam er wel een beetje gek van want het lijkt wel vaker voor te komen nu!

Van alles al geprobeerd, overdag vaker kleine beetjes te geven, maar als een kind geen dorst heeft heeft het ook geen zin want dan gooit hij het er net zo hard uit.
S'morgens een papfles geven, werkte niet.
S'avonds na het badje een papfles geven en soms wilde hij dan nog 60 cc gewone melk
En we hebben ook wel eens de fles van 23.00 uur pap gegeven maar het maakt allemaal niet uit.

Flessen overdag drinkt hij soms geen eens leeg, dus kan dan wel meermaken maar dat helpt niet, kan ik het weggooien.
Ook krijgt hij fruithap, wilde dit standaard s'morgens geven maar dat bleek dus niet te werken. Na zijn slapie rond een uur of elf maar dan heeft meneer helemaal geen trek en krijg je er met moeite paar happies in.
Dus nu krijgt hij s'middags alleen fruitcocktail en soms worteltjes sávonds.

Heeft iemand een tip wat ik kan doen?!?!!?!?!?

Bedankt,

Jacomien
mama van Kylian 09-09-2007

Het kan naturrlijk gewoon een sprong zijn waar hij in zit.
Luna drinkt 5 flessen van 180 schoonleeg en slaapt sinds 3 weken eindelijk door. Toen ze altijd snachts nog kwam om een voeding heb ik het geminderd.
Eerst een halve week  80 cc met 2 schepjes voeding
toen een halve week  60 cc met 1 scheptje voeding
toen standaard  50 cc water warm gemaakt en dit dronk ze ook.

Nu heb ik ook altijd een flesje met 50 cc water klaar staan voor het geval ze snachts wakker wordt en na 10 minten huilen nog niet stil is. Even het flesje warm maken, laten drinken en terug ik bedje. Dit werkt(e) hier heel goed.

Monique

je zegt dat hij overdag niet altijd zijn fles leeg drinkt, moet je eens kijken wat hij   mag drinken per dag en bijhouden wat hij drinkt en wannneer. Dan kun je zien of hij misschien terecht 's nachts nog komt.

Wij hebben bij onze oudste op een gegeven moment 's nachts steeds minder (poeder) in de fles gedaan, zodat op het laast hij eigenlijk alleen nog water dronk. Hij begon zelf steeds minder te drinken en na een week of 4 waren wij vd nachtvoeding af (wanneer hij niet ziek was).

Mischien heb je iets aan de tips.

Succes.
chantal

Hoi Jacomien,

Ik zag dat je ook op mijn berichtje had gereageerd, maar het leek me makkelijker om hier wat terug te schrijven ipv in mijn berichtje.

Wat zwaar he om s ´nachts niet je nachtrust te kunnen krijgen. Jouw kindje krijgt fv en die van mij nu nog steeds bv maar daarnaast 1 a 2 fv. Ook zijn we haar gaan inbakeren waardoor ze rustig kan slapen. Ze kon overdag nl niet de slaap vatten, maar nu door het inbakeren wel.

Als ik jou was zou ik dit met het cb bespreken.
Als ik het slaappatroon van overdag lees is dat wel ongeveer hetzelfde als die van onze dochter. Zij krijgt om de 3 uur bv en om 15.00 fv daarna rond 18.30 a 19.00 bv en naar bed, om 23.00 fv en daarna komt ze rond de 4.00 a 5.30.
Overdag hou ik wel een strak schema van rust en regelmaat erin en ik merk dat ze dat wel prettig vindt.

ps. bij ons raad het cb aan om kindjes vanaf 6 mnd pas met vast voedsel in aanraking te laten komen. Is dat bij jullie met 4 maanden?

Ik ben benieuwd hoe het nu met jullie gaat.

groetjes Sylvia

Hoi,

Mijn hele zwangerschap heb ik al meegelezen op dit forum, al die tijd heb ik mezelf nooit aangemeld maar nu wil ik toch ff regeren

Mijn zoon Dani is 11 weken oud, tot 9 weken sliep hij ook niet door hij werd om de 3/4 uur wakker. IK heb echt van alles geprobeerd met de voeding mar niets hiel!

Nu heb ik vorige week bij de bart smit een mobiel gekocht met beertjes en muziek en op het plafon zie je allemaal licht stralen, dit mobieltje gaat na 10 minuten vanzelf uit!
als hij gaat huilen zetten wij dit mobieltje aan, Daarna word hij rond 7 uur pas weer wakker, vannacht heeft hij zelfs voor het eerst helemal doorgeslapen tot 7 uur!!!

Misschien hebben jullie iets aan deze tip! Ik ben er super blij mee, wij krijgen eindelijk weer nacht rust!!

Succes ermee!

Groetjes, Tessa

Hey hoi,

Bij ons was de oorzaak dat ons zoontje (12-10-2007 geb.) niet kon slapen ja hazeslaapjes. En we hebben dikke 2 maand met een huilbaby gezeten..en van alles geprobeerd.

Maar bij ons is de oplossing op de buik slapen....tja als je alles hebt geprobeerd.... Meer eten, minder eten...in de maxi, in zijn bedje enz.... Dan wil je wel wat anders dan slapeloze nachten...

Dus wie weet werkt dit bij jullie ook...het is misschien het proberen waard...

Succes!!!!

En het komt allemaal vanzelf goed als ze wat ouder worden...het is nu even investeren...wat af en toe wel heel zwaar is als je zelf ook aan rust toe bent..

liefs

Terug
Bovenaan