(Bijna) 5 maanden, van 6 naar 5 flessen; voedingsschema?

Hoi,

Mijn dochter Isis is bijna 5 maanden oud en de laatste keer dat we op het cb waren werd er aangegeven dat we de laatste voeding konden laten vervallen. Isis kreeg  op dat moment  5 voedingen van 180cc (07.00 - 11.00 - 15.00  - 19.00 - 23.00).
Ik zag er nogal tegenop om een voeding te laten vervallen, omdat de overgang van 6 naar 5 flessen hier niet bepaald soepel is gegaan, maar afgelopen weekend hebben we de stap toch maar gewaagd. We hebben haar nu ongveer op het volgende schema zitten (210 cc per fles): 07.00 - 12.00 - 17.00 - 22.00. Op zich gaat dit goed (gelukkig slaapt ze nog gewoon door...), maar ik vind dit echt een super vervelend schema (rottijden, vooral die van 17.00 uur, net rond etenstijd/ophaaltijd bij het kdv).

Ik heb nu ipv 4 uur tussen de voedingen 5 uur aangehouden, omdat ik anders bang was dat ze het niet zou redden als ik het oude schema aan zou houden en gewoon de laatste fles weg zou laten. De laatste (5e) fles dronk ze voorheen nog helemaal leeg namelijk.

Okee, na dit warrige verhaal  komt nu mijn vraag:
Wat was / is jullie schema bij 5 maanden en 4 flessen? Toen jullie de laatste fles weg lieten vallen, en er dus meer tijd tussen de late fles en de vroege fles kwam, ging dat in  één keer goed en bleef jullie kleintje doorslapen? Hoeveel tijd zit er bij jullie tussen de laatste fles 's-avonds en de eerste fles 's-ochtends?
Okee, dit was niet één maar drie vragen...

Overigens wil ik pas rond de 6 maanden met bijvoeding (fruit/groente) gaan beginnen, is dus nu nog niet van toepassing.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
Myrna

Hoi,

Onze dochter is 4 maanden en wilde op een gegeven moment de laatste
fles rond 11 uur niet meer goed leegdrinken en die van 7 uur in de
ochtend ook niet heel erg graag meer.

Ik mocht eindelijk overstappen (proberen) we zijn nu 4 dagen bezig en
wat denk je ik maak nu al grotere flessen van 220 cc +7 schepjes water
en ze drinkt ze bijna helemaal leeg. De tijden...nou ik laat haar het
nu zelf een beetje bepalen omdat je met 4 flessen toch alles beter over
de dag kunt verdelen. Vandaag kreeg ze om 7 uur in de ochtend de fles,
11.30, 16.45 (we waren lekker nog gaan wandelen en ze was even wakker
geweest vandaar dat ze wat langer doorsliep) en dan zal ze straks rond
9 uur komen. En in de laatste fles doen we 1 eetlepel met rijstepap. Ik
moet zeggen dat ze het uitstekend doet. Wij beginnen ook pas rond de 6
maanden met hapjes omdat ik allergosch ben en men zegt dat dat dan
beter is.

Suc-7 Claudia en Maud-je

Hoi Myrna,

Sinds vorige week ben ik ook over van vijf naar vier voedingen. Ook ik zag hier enorm tegenop. Voorheen dronk hij om 7.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 en om 23.00
Ik heb gewoon de voeding van 23.00 uur laten vallen en probeer die van 19.00 uur later te geven.

Maar wat doet hij nu.. Hij wordt pas om 8.00 uur wakker. Terwijl hij de laatste voeding om 19.30 uur krijgt!!!! Bij mij is het dus zonder problemen gegaan. Hij krijgt bij de voeding van 19.30 uur GEEN rijstepap. (dit ivm verdenking koemelkallergie)

Verder krijgt hij ook nog geen bijvoeding. Ik bied nu vier keer 230 cc aan. Op het cb hebben ze gezegd dat hij minimaal 4x 180 cc moet binnen krijgen. De ene keer drinkt hij 170cc en de volgende keer de hele fles.

Hoop dat je er iets aan hebt.
Succes

mijn dochter van vier en eenhlave mand dronk voorheen om half 9, 12 uur 16 uur   19 uur en 23 uur. best wel vreemde tijden dus. maar om deze tijden vroeg ze om de fles. op een gegeven moment werd ze om 23 uur echt boos als we haar wakker maakte. huilen en gillen was het. en als we haar in dr bedje legden ging ze breeduit lachen.
dat was voor ons een duidelijk teken.

we zijn toen over gegaan op 4 flessen van 210 cc + 7 scheppen. en nun na 2 weken drinkt ze die pas echt goed leeg, maar ik denk dat haar maagjes moest wennen aan die hoeveelheid.
de flessavn van 12 uur en 16 uur staan nog steeds vast en smorgens krijgt ze als ze wakker word. en wonderbaarlijk heeft ze dan niet eens enorme honger. en savonds probeer ik te rekken tot 20 uur maar meestal is mevrouw dan doodop en wil ze gewoon naar bed. tussen door rond half 6 krijgt ze een half potje groente omdat ik aan haar merkte dat ze toch iets miste op de dag. volgende week wil ik gaan proberern haar smorgens wat fruit te geven.

succes ermee

Hoi,
ik ben bij mijn oudste de laatste voeding steeds   gaan vervroegen met een kwartiertje totdat er erg kort tussen zat en hij nog maar weinig dronk, daarnaast deed ik   in de fles van 19.00/19.30 uur rijstebloem zodat hij voor de nacht wat extra's had. De andere voedingen heb ik gewoon zo gehouden. Dit ging erg goed en ik ben van plan dit ij mijn tweede ook zo te doen. Ze is nu 3 mnd en ik geef de laatste voeding nu al om 22.30, volgende week ga ik het al om 22.15 geven en als dit goed gaat nog een kwartiertje eerder.. net zolang tot ik hem al om 21.00 uur geef en dan laat ik 'm weg. Succes!

Terug
Bovenaan