bijna 5 maanden

Hoi moeders..

Ik heb een vraagje.. Mijn dochtertje is nu bijna 5 maanden, en ze kan nog niet heel gericht dingen in haar mond stoppen. Ze sabbelt wel op haar handje en haar duim krijgt ze soms ook wel te pakken, maar als ik haar een liga in haar handje geef en haar help om naar haar mond te komen, sabbelt ze even en dan "vliegt" haar hand weer weg en laat ze de liga vervolgens ook weer vallen. Terwijl ik zeker weet dat ze het wel wil, en ook lekker vind. Want als ik het koekje zelf vasthoud en in haar mondje stop, dan sabbelt ze er lustig op los! Ze vind het dus wel erg lekker...

Hoe oud waren jullie kindjes toen ze zelf iets in hun mond stopten om erop te sabbelen..

Nou moet ik er ook wel bij vertellen dat Nadia erg klein was bij de geboorte, ze woog maar 2020 gram. Maar haar ontwikkeling is wel verder goed.

Help!

Groetjes, Bren.

Hoi,
onze dochter is 6 maanden en volgens mij ging ze gericht dingen in haar mond stoppen met een maand of 5. In het begin ging het ongecontroleerd en nu doet ze het goed.
Ik denk dat je nog even geduld moet hebben, de een zal het wat eerder kunnen dan de ander. Ik hoop dat je hier wat aan heb.
Groetjes laura

hoi

ik had precies hetzelfde maar nu is mijn dochter 6 maanden en ruim twee weken geleden ging het steeds beter ze stond nu veel dingen gericht in haar monden haar handje schiet niet zo snel meer weg!
gewoon toch dingen in haar hand geven bijvoorbeeld stukje koek in haar handje en zelf stop je een stukje in haar mondje, hierdoor kan ze toch "oefenen" en word ze niet gefrustreerd dat ze nix in haar mondje proeft ,die van mij werd namelijk erg gefrustreerd dat het niet lukte dingen in haar mond te houden.....dus hielp haar een beetje en nu gaat het elke dag beter , ze moeten alles gewoon nog leren en dat gaat bij de 1 sneller dan bij de andere....

groetjes chantal

Hoi Brenda,

Heeft jou dochtertje niet een lange tijd in het ziekenhuis gelegen voor een buikwandbreuk?
Hoe gaat het nu met haar nu ze thuis is. en hoe gaat het met eten ik begreep dat ze ook gedeeltelijk voeding via haar sonde kreeg.

Volgens mij verschilt het erg per kindje, Isa is nu ruim 8 maanden en sinds enkele weken kruipt ze en zelf  klapt ze er vrolijk op los in haar handje als je begint te zingen.
Ik twijfelde of alles op tijd liep met haar ontwikkeling voornamelijk omdat ze lange tijd op de nicu heeft gelegen. gisteren was de arts verbaasd dat ze zo goed vooruit gaat met haar ontwikkelingen. Op de een of andere dag begint ze zelf met dingetjes te pakken en te spelen zo ging dat met Isa ook. Maar als ouder maak je je toch altijd een beethe zorgen of het allemaal goed verloopt

groetjes monique en Isa

Ja dat zijn wij!
Leuk dat je het nog allemaal weet! En ze is naar huis gestuurd zonder sonde, omdat ze de fles bij  ons altijd wel leeg dronk. Dus dachten ze van nou we proberen het zonder sonde en als ze dan toch haar flessen niet allemaal leeg maakt, dan kunnen we alsnog de sonde weer terug plaatsen. Maar dit was gelukkig niet nodig. Met het eten gaat het dus uitstekend! En idd,.. ik ben soms toch misschien wat te snel ongerust juist omdat ze zo'n moeilijke start heeft gehad. Maar het is verder een heel pittig meisje, met een sterk aanwezig karaktertje haha... Iedereen vind dat ze heel wijs uit haar oogjes kijkt, en wijs is ze! Ach ja.. ik moet van de week toch weer naar het cb voor een prikje en dan zal ik wel horen of ze nu goed op schema ligt. Ze zat er net even onder met haar gewicht, maar ja dat is niet zo gek natuurlijk. Al denk ik wel dat ze met een inhaalslag bezig is.. want er zit nu echt lood in dat kontje hahaha.

Nou in ieder geval iedereen bedankt voor de reacties!!!

Dikke kus Bren en Nadia.

Hoi Bren,

Mijn zoontje is iets jonger (ik zat ook op het januari2006forum), maar ook hij kan nog niet echt goed iets in zijn mond stoppen.
Hij pakt vaak zelf zijn fles en stopt die dan in zijn ook vervolgens zijn neus en dan weet ie zijn mond te vinden.

Zijn liga had hij vandaag ook over zijn hele gezicht uitgesmeerd voordat hij hem liet vallen. Toen ik hem vervolgens vasthield at hij hem wel op.
Maar volgens mij (voor zover ik heb gezien op de kdv's waar ik heb gewerkt) gaan ze toch vaak pas beginnen met zelf eten als ze 6 maanden zijn. Daarmee bedoel ik dat het er nog vaak naast zit en zo'n fles 10 minuten vasthouden is ook best zwaar.

Wel fijn trouwens om te lezen dat het nu allemaal goed gaat met je dochter.

Terug
Bovenaan