bijna 5 weken oud; hoeveel voeding?

Onze Xander is bijna 5 weken oud, maar ik vind het erg lastig om te bepalen hoeveel voeding hij nodig heeft. Wat is gemiddeld wat kindjes van deze leeftijd drinken? Hij zit nu op zo'n 6 voedingen per 24 uur. Eerst kreeg hij flessen van 90water+3schepjes (dus 100cc), maar ik geef hem sinds een dag soms ook een fles van 120water+4schepjes (dus 135 cc). Deze laatste drinkt hij meestal helemaal leeg zonder erna te hoeven spugen. Moet volgende week naar het CB, maar vroeg het me gewoon nu even af.
En geven jullie je kindjes ook extra nu met dit warme weer? Of alleen een beetje extra water bij de voeding ofzo? Ik geef hem nog maar het 'normale', want durf niet zo goed te veranderen in zijn voeding.
Thanx alvast!
 
Hey biancas82, tja wat wij deden was gewoon eigenlijk op je gevoel afgaan. Als jij denkt dat Xander te kort heeft aan wat hij nu krijgt kun je gaan proberen steeds 30cc meer te geven. Krijgt Xander dit helemaal op en spuugt hij niks terug, dan betekend dat dat hij zich er goed bij voelt.
En met dit weer zou je Xander ook bijvoorbeeld wat lauw water zonder melk erin kunnen geven.
Dit hebben wij bij onze Jayden ook gedaan en ging eigenlijk wel super goed.
Nou meis heel veel succes.
Liefs en groetjes Marielle1785
 
Je zou ook kunnen kijken of je vollere flessen kan geven en dan de 6e voeding te laten vervallen. Bijvoorbeeld een schema van 7 uur, 11 uur, 15 uur, 19 uur en 23 uur en dan de nachtvoeding te laten vervallen. Je merkt het vanzelf of het hem lukt of niet. En als het niet gaat, ga je gewoon weer terug naar je schema van 6 voedingen. Als je kleine al een voeding meer drinkt, dan zou ik hem ook meer aanbieden. Ze laten zelf wel merken of ze het opdrinken. Je zou voor de geruststelling ook even je cb kunnen bellen, meestal kan dat gewoon. En er is ook vaak een inloopspreekuur. Kan me voorstellen dat het lastig is hier nog een week mee te moeten wachten.
Ga gewoon op je gevoel af!
Succes
 
Ik vind zelf 5 voedingen voor een kindje van net 5 weken nog erg weinig, Ivo kwam toen nog zeker 6 keer (of zeven) per 24 uur. Kreeg bv. Pas met een week of 8 ging hij naar 5 voedingen, hij sliep wel met 6 weken door maar kwam gewoon 6x overdag en liet er dus minder tijd tussen.

Verder ben ik het met Marielle 1785 eens, gewoon op je gevoel afgaan.
En met de warmte; Ik krijg er bij Ivo echt geen water in, je zou ook eens water met een of 2 schepjes melk kunnen proberen, Dan is de harde smaak van het water eraf en smaakt het toch iets vertrouwder.

Succes!
 
Sven is 7 weken en al 5 kg. Hij drinkt al 5 keer 180 cc.... hij slaapt ook door van half 11 tot 6 uur/half 7.

ik ben vooral op mijn gevoel afgegaan. Toen hij 4 weken was kreeg hij 6 keer 120 cc.... bij (6, 5 week) 4,7 kg 6 keer 150 cc... hij had er gewoon heel erg behoefte aan.
Officieel mogen ze pas 150 cc (bij 4 -5 kg) als ze doorslapen en dus aan 5 voedingen genoeg hebben of ze moeten 5 kg zijn, dan mogen ze 6 keer 150 cc, maar sorry hoor... als mijn ventje na de fles het op een brullen zet... doe ik al snel wat extra hoor. En toen sliep ie ook na een paar dagen door.
Dus goed voeden overdag is ook belangrijk.

Bij borstvoeding geef je ook op verzoek, dus waarom bij flesvoeding ook niet een beetje??
 
Sver kwam met 15 weken pas om de 3 uur overdag: 09.30-12.30-15.30-18.30 en 21.30 Is nu vijf weken later wel weer wat verschoven maar krijgt ook hapjes tussendoor.
Met zes/zeven weken dronk Sver 6 flessen. Wij boden dan 120 aan. En wat hij op dronk, dat dronk hij op en als hij niet meer wilde, stopten wij. Als de flessen leeg gingen, of zijn gewicht hoger was, gingen wij hem meer aanbieden. Verder geven wij hem als hij er om vraagt. Dus min of meer op verzoek.
Het hangt ook van het gewicht af: staat er geen gewicht - hoeveelheid op de verpakking van je voeding? Bij de nutrilon wel (kun je misschien eens kijken in de winkel?)

Ik zal zeggen: vertrouw op je gevoel!
 
Terug
Bovenaan