Bijna 6 maanden en wat voor schema????

M'n zoontje is nu 24 weken, dus bijna 6 maanden. We mochten na net 4 maanden al van het consultatiebureau met een fruithap en een groentenhap beginnen. We hebben iedere keer "moeite" om een echema te maken. Hij drinkt soms slecht en dan is het hele schema weer niet van toepassing. Hebben jullie misschien tips/ schema's dat de flessen tenminste weer gunstig uitkomen en dan hoop ik weer leeg gaan. Hij heeft momenteel de grootste moeite met de fles van 5 uur. Hij krijgt zijn laatste fles om 22.00 uur, want anders komt hij de nacht nog steeds niet door. Ons schema is nu als volgt:

7.00 uur        fles (180 ml + 6 scheppen)
10.30 uur        potje fruit (geen vers ivm spugen)
12.30 uur/ 13.00 uur        fles (180 ml + 6 scheppen)
16.30 uur/ 17.00 uur        fles 180 ml + 6 scheppen)
18.30 uur/ 19.00 uur        potje groentenhap (vers vandaf vandaag proberen)
22.00 uur        fles (210 ml + 7 scheppen + 2 scheppen nutrix)

Wie tips/ suggesties heeft deze zijn van harte welkom! We hebben de laatste fles al geprobeerd te vervroegen, maar dan komt hij 's nachts ieder uur.

Groetjes.                  

Hai Ingrid,

Onze Fiene is nu ook bijna 25 weken (6600 gr.). Zij krijgt nu het volgende:
8:00          flesje 240 cc + Nutrix
10:00        fruithapje (half potje ongeveer)
12:30        flesje 240 cc
16:00        groente (half potje)
17:00        flesje 240 cc
22:00        flesje 240 cc + nutrix

We schuiven soms wel, afhankelijk van hoe laat ze wakker is en hoe moe ze soms is. Soms wil ze bijna de hele dag slapen en de andere keren is ze erg veel wakker.

Succes!
Danielle

Hai

Mijn dochter is 25 weken en ook wij zijn erg aan t klooien. Wil ook nog niet echt lukken!
Ze krijgen opeens zoveel. Ze kreeg altijd 4 flessen en nu komt daar opeens van alles bij!
Wat ik nu doe is:

08.00 uur Fles 180 water
10.00 uur Fruit
12.00 uur Fles 180 water
16.00 uur Fles 180 water
18.00 uur Groente
20.00 uur Fles 210 water met 7 schepjes en nutrix

Wij zijn gewoon de laatste fles gaan overslaan. Ze sliep toen beter dan met fles van 23.00 uur. Suc6

Patricia

Hoi,

Felina is  nu 6 maanden en 1 week oud.
Op advies van het cb is ons schema nu als volgt:
06:30 fles 200cc
11:30 bord pap van 200cc opvolgmelk met 5 eetlepels nutrix
14:30 heel 6 maanden potje fruit
17:00 heel 6 maanden potje groente
18:00 in badje
18:45 fles 230cc + 0,5 eetlepel nutrix
Tussendoor krijgt Felina diksap of water te drinken.

Felina doet het erg goed op dit schema.
Oh ja ze is nu 7645 gram en 66cm.

Groetjes,
Marjolein

Onze zoon is 6 1/2 maand. dit is zijn schema

7:30 200 cc melk
10:30 1 tot 11/2 stuk fruit, sinds vandaag met een beetje liga erdoor
als hij wil een tussendoor een paar slokjes drinken, maar hij is geen grote drinker dan om
15:00 230 cc melk ( vaak drinkt hij maar 180 of 200 cc op)
18:30 1 eetlepel aardappel, 3 eetlepels groente 1 eetlepel vlees + een paar slokjes sap
22:00 200 cc melk.

het cb vertelde mij dat als je kindje bij 6 maanden al genoeg fruit en warm eten kan hebben je nog 500 tot 600 cc per dag melk moet bijgeven en eventueel wat water of sap.

succes hoor.

Groetjes danielle

Linsey is 7 maanden ons schema ziet er als volgt uit:

0.8.00 uur flesvoeding 180 CC + 6 scheppen
12.00 uur Flesvoeding 180 cc + 6 scheppen
14.00 uur fruithapje 6 maanden meestal eet ze het potje half leg
16.00 uur warme hap of met de pot mee of potje 6 maanden met als toetje een danoontje of een beetje yogurt met roosvicee
rond 18.00 uur een beetje lauwe thee
20.00 uur pymamapapje 250 cc of flesvoeding 180 cc + 6 scheppen en 3 scheppen rijstebloem.

Er is mij vertelt dat je de warme hap het beste zo vroeg mogelijk kunt geven i.v.m. de energie die ze er van krijgen, en hoe meer energie hoe minder vermoeid een baby is. Linset gaat na de fles van 20.00 naar bed en slaapt meestal door tot 08.00 uur en soms zelfs nog wel langer. Wij hebben ervoor gekozen Linsey s'morgens niet wakker te maken en te wachten tot zij zich zelf meld. Hierdoor kan het schema er anders uit zien natuurlijk maar wij houden tussen elke voeding ongever 4 uur aan alleen het fruithapje en het drinken doen wij tussen door.

Minnie is bijna 7 maanden en heeft ongeveer hetzelfde schema als Linsey, alleen krijgt zij tussendoor ook nog een boterham en een rijstkoekje
Ook Minnie laat ik lekker slapen totdat ze wakker wordt s ochtends. Ze slaapt al sinds 5 weken door en ik heb haar nog nooit wakker gemaakt voor een voeding. Als ze honger krijgen, worden ze vanzelf wel wakker. Ze is nu 7500 gr en 68 cm, dus precies gemiddeld. Ik denk dat we hier in Nederland vrij onterecht te gestressed doen over een voedingsschema. In bijv de rimboe hebben ze ook geen horloge waarop ze constant kijken wanneer het tijd is om te voeden.(En zo zijn er heel veel landen) En dat worden toch ook allemaal volwassen mensen. Ik geef pas sinds 2 maanden flesvoeding en daarvoor gaf ik borstvoeding op behoefte. Soms 9x per dag, soms maar 4x. Veel mensen zweren op een strak schema voor alles, slapen, eten. Ik durf te zeggen dat ik het makkelijkste kind op de wereld heb, maar heb geen strak schema. Soms gaat ze om 20:00 s avonds slapen en soms om 22:00 uur, ligt er aan wanneer ze haar laatste flesje krijgt, wanneer ze die dag geslapen heeft en wanneer ze die ochtend wakker is geworden. Minnie is heel duidelijk met signalen, zodra ze in haar oogjes wrijft, leg ik haar op bed en dan valt ze binnen 5 min in slaap voor een uurtje (overdag dus, want s nachts slaapt ze door) als ze dan een paar uurtjes wakker is geweest dan leg ik haar weer op bed als ik merk dat ze moe wordt. Soms slaapt ze 3x per dag, maar soms ook maar 2. Misschien is dit niet zoals het 'hoort', maar bij mij werkt het prima zo.
Elk kind is anders en dus is een schema nooit echt betrouwbaar. waar het ene kind gelukkig is met 3 flesjes per dag, en daar goed van groeit, kan het andere kind er wel 5 nodig hebben om tevreden te zijn. Het is gewoon aftasten en je niet teveel blindstaren op anderen.
Er zullen wel heel veel mensen het oneens met me zijn maar wat ik al zei: bij mij werkt het.

Gr Daphne

Terug
Bovenaan