bijna 6 maanden wat voor soort brood is de beste

ben lang niet hier geweest. te druk met de kleine van mij hij is nu bijna 6 maanden en wil nu beginnen met wat korstjes, koekjes, eventueel soepstengels. hij krijgt al en fruithapje 200 en zijn ook begonnen met warm eten vind nog niet zo lekker ik denk dat hij nog aan de nieuwe smaak moet wennen.
heeft iemand nog tips over welk brood, koekjes en dergelijke  ik zou moeten uitproberen.

groetjes melek  
 
Hai, liga's zijn ideaal om koekjes te leren eten. met een halve liga zijn ze wel even bezig. Het wordt een enorme plak rotzooi, maar ze vinden het geweldig. Omdat liga helemaal oplost met vocht, kunnen ze bijna geen stukjes inslikken.
Als liga goed gaat, kun je ook mini-rijstewafels probereb (in het kinderschap in de supermarkt).Die vinden ze ook lekker. de zgn. Startkoekjes (geel pak, weet niet welk merk) zijn nogal hard en alleen geschikt als je kleine al een paar tandjes heeft, anders krijgt hij/zij echt te grote stukjes binnen.
Wat brood betreft, kun je gewoon bruin of wit brood nemen, als er maar geen hele granen of pitten inzitten. Fijn volkoren ofzo is prima. Korstjes eraf snijden, beetje boter of smeerworst of smeerkaas er op en in kleine stukjse snijden. Vinden ze vaak heerlijk!
Succes, Mikky
 
Hallo.
Die koekjes waarin in de eerste reactie wordt geschreven (bambix startkoekjes? in gele verpakking) zijn niet ideaal. Veel te hard maar ik vind ze zelf ook niet echt lekker. Ik heb mijn dochter een lange vinger gegeven. Die 'losse' ook goed op. Van bolletje heb je ook nijntje koekjes. DIt smaakt precies het zelfde als LIGA. Ideaal.

Ik ben begonnen met licht bruin brood (zonder korstjes),zoals bruin tijgerbrood enz. Op dit moment geef ik steeds donkerder brood. Wij hebben nog geen wit brood gegeven.

Onze dochter is nu 9 maanden. Wij zijn met 5 1/2 maand begonnen met fruit en zo rond de 7 maanden met groente. In eerste instantie vond ze het niet echt erg lekker. Ze moeten gewoon even wennen aan de smaak. Ondertussen lust ze álles wat ze mag eten.
 
Terug
Bovenaan