bijna 6 weken zwanger en helemaal geen kwalen vorige 2 wel!! Wie herkend dit?

Hallo,

Ik maak me een beetje zorgen..... Bij mijn eerste zwangerschap had ik de kwalen zere borsten, plassen en misselijkheid. "werd miskraam" De 2de was ik moe, zere borsten en veel plassen. "werd miskraam". Nu mijn derde zwangerschap ben nu bijna 6 weken heb ik alleen last van een beetje moeheid en zere borsten.... Ik maak me echt alleen maar druk dus vroeg me af of er meer mensen zijn met ervaringen van meerdere zwangerschappen??

Ik hoor het graag,

Liefs Mariska

Hoi Mariska,

Ik kan me goed voorstellen dat je zo onzeker bent na 2 miskramen.
Ik heb 2 zwangerschappen gehad (en 2 gezonden kids) en heb nooit last gehad van kwaaltjes in het begin. Bij de eerste wist ik ook niet dat ik al zwanger was, ik voelde me zo goed en was helemaal niet moe.

Ik hoop voor je omdat deze juist anders is, dat het nu wel goed gaat komen. ben je al bij een vk geweest?

Ik duim voor je XXX

Hoi,

Ik mag volgende week woensdag komen... dus ben benieuwd....
Ik maak me alleen verschikkelijk veel zorgen.....

Ga gewoon met een negatieve gedachten de 28ste dan kan het alleen maar meevallen.... dat hou ik steeds maar in me achter hoofd!!

hoi hoi,

Ja zo spannend dan weer, maar wel gefeliciteerd met je zwangerschap. Je hebt een hele goed kans dat het nu wel goed gaat. 2 miskramen betekenen niet dat het nu weer fout gaat. Maar dat je gespannen bent en dat je piekert snap ik prima. Ik heb zelf in november 2007 een miskraam gehad en mijn gevoel was vanaf het begin niet goed. ik had het gevoel dat het mis zou gaan. Het ging dus mis. Toen ik na een klein halfjaar weer zwangerw as had ik een sterk gevoel dat het goed zou gaan. Maar elke keer als mijn klachten veranderden of verminderden of zelfs over waren dacht ik: nu gaat het fout. Want dat was bij de vorige zwangerschap ook zo. Maar al die klachten betekenen niets. Ook niet als je ze niet hebt of juist wel. De ene keer reageer je er veel sterker op dan de andere keer. De ene dag is bij de andere verschillend. Dus ga niet af op je klachten. De ene dag liep ik 's morgens te kotsen en kon ik niets aan mijn borsten lijden en de andere dag voelde ik NIETS. Zo onzeker werd ik ervan. Pas bij de echo die goed was, durfde ik mijn angsten meer los te laten, maar vond het wel moeilijk. Toen ik bij 13 weken het hartje voor het eerst hoorde was dat zo'n opluchting. Ik ben nu 40 weken zwanger en kan elk moment bevallen maar het blijft spannend. Is het gezond, zal het levend geboren worden.... de angsten blijven.... zeker na een nare ervaring (en jij hebt er twee ook nog). Dus het is niet zo vreemd dat je angstig bent. Accepteer het maar het hoort er bij. Maar lastig is het wel. Probeer afleiding te zoeken en probeer niet teveel te voelen. De verloskundige zei dat het juist goed is als je niets voelt. Zolang je niet bloed en geen pijn hebt, mag je ervanuit gaan dat alles goed gaat tot het tegendeel bewezen is. Alle dagen kotsen is ook vreselijk, geniet dus van de weinige kwaaltjes en zoek afleiding.

Ik hoop dat je een goede echo hebt, laat je het even weten?? Groetjes Bloempje

Hey Hallo,

jah, dat is ook zo moet het gewoon maar effe afwachten meer kunnen we toch niet doen!!

Ik laat het wel effe weten zodra ik een echo heb gehad...

Jij moet bijna bevallen.... ik hoor het wel. Sterkte!!

Mariska

Terug
Bovenaan