Bijna 6mnd en niet meer willen drinken

dames ,

ik hbe ff jullie raad/hulp nodig.

Onze kleine meid van 5,5 maand wilt de fles niet meer.
Ze heeft vanochtend dan wel 180 cc met 6 schepjes op maar vanmiddag maar 20 cc gedronken en zo gaat het al vanaf maandag.
Haar fruit en groentehapje eet ze erg goed maar de melk niet meer.

Zondagnacht nog met haar naar de huisarts geweest omdat ze koorts had en krijste maar daar werd alleen een lichte ooronsteking ontdekt. De koorts is weg en ze huilt ook niet meer.
Ze is nog steeds vrolijk maar drinkt al 6 dagen bijna niet meer.

Weten jullie wat dit kan zijn?
Is ze misschien toe aan de opvolgmelk?
Is deze soms voller?

Groetjes
Hetty

Beste,

Onze zoon Daan heeft ook zo'n periode gehad rond 6 maanden.
Andere dingen zoals fruit en groenten lijken dan even veel interessanter dan melk. Bij Niels duurde het een paar weken en toen wilde hij weer gewoon zn fles. Zolang ze niet alle flessen weigert, zou ik me niet te druk maken. Opvolgmelk is iets anders van smaak, maar denk niet dat het helpt om nu te veranderen, nu ze juist geen melk wil. Dan weigert ze misschien helemaal.

Gewoon even afwachten, blijft het zo, dan kan je nog altijd advies inwinnen bij het bureautje. Oja, wanneer ze een oorontsteking hebben is het normaal dat ze minder drinken, want slikken doet pijn..

Suc6!

Tamara
mama van Niels 26-02-06 en Daan 15-02-07

hai,
je zou in principe over kunnen gaan naar nr.2(op-volgmelk)
maar daar zal hetr niet aan liggen.
je kan de melk ook oplepelen(duurt wel even maar is weer even nieuw voor je kindje)
kan evt nutrix in maar ik ben niet kapot hievan, vaak verstoppingen enz.

ook een flesje met water tussen door kan je geven(puur voor de vocht)
en anders iets met een rietje(zelf heb ik van nuby mam(of nam weet even niet het merk)een rietjes beker anti lek.
daar akn mijn dochter heel goed uitdrinken(toen ook bijna 6 mnd)
of een tuitbeker open beker.
je kan veel proberen om het toch binnen te krijgen.
soms helpt het als een ander het geeft(dus ga lekker op bezoek)
het is wel belangrijk dat je het fontanel in de gaten houdt.

als je kindje op de rug ligt dan even voelen of het niet een kuiltje heeft anders is ze te droog.
en extra langs de huisarts kan ook geen kwaad, iedere huisarts heeft er begrip voor als je met een baby komt.
want het kan snel mis zijn met zon hummeltje

succes

Terug
Bovenaan