Bijna 7 maanden alleen 1/3 potje willen eten???

Ohh.... meiden, jullie moeten me helpen!

Kevin is van 29 mei, dus hij is bijna 7 maanden. Als ik op het forum leest eet hij erg weinig! Ik heb een lange tijd geen zorgen gemaakt, maar ten opzichte van jullie beebs eet hij erg weinig! Hij eet maar 1/3 fruit en groente eet ik maar max 6 hapjes. Daarna spuugt hij alles eruit. Ik heb van alles al geprobeert. Vers, potje, 1 soort, 2 soorten, afleiden, op wippetje geven, op triptrapstoel geven, warmer, kouder.  Hij lijkt het potje lekker te vinden. Ik moet straks een fles laten vallen, maar dat kan alleen als Kevin "goed" eet.

Hieronder zijn schema:
7.30 uur pap fles: 200 cc + 3 scheppen nutrix
10.30 uur fruit: 1/3 potje
11.30 uur fles: 200 cc
15.30 uur fles: 200 cc
18.00 uur groente: max. 6 hapjes
19.00 uur pap fles: 200 cc + 3 scheppen nutrix

Lieve Mama's, help me ik weet het echt niet meer!!!!

Liefs, Loekie & Kevin die niet wil eten!!!

Hallo Loeki & Kevin,

mijn zoon is EXACT even oud (dus ook ook van 29 mei). Hij krijgt nog steeds bortsvoeding en bijvoeding via de rapleymethode dus het zal een iets ander schema zijn.

7.30 bv
11.30 bv
13.00 fruit: hele peer, gerapste appel of halve banaan
16.00 bv
18.00 groente: cherrytomaatjes, komkommer, broccoli, bloemkool, wortels, asperges
20.00 soepstengel
21.00 bv

Hij eet geen grote hoeveelheden, behalve van het fruit. Wel al een hele tomaat  en een stuk of 5 wortels. Ik weet niet of je de rapley-methode al geprobeerd hebt, zo niet, dan is het het proberen waard lijkt me. En als hij verder genoeg drinkt en lekker in zijn vel zit zou ik me niet zo druk maken om die groenten en fruit, het komt echt wel goed!

Veel succes!

Hallo,

Mijn zoontje is nu bijna 7 maand en ik ken dit probleem eigenlijk niet.
Maar als ik jou probleem lees dan krijg ik zelf het idee dat het misschien komt omdat hij nog 4 flessen krijgt en daar misschien wel genoeg aan heeft en geen zin heeft in de potjes. Ik kan er ook helemaal naast zitten hoor!!!
Mijn zoontje heeft vanaf 6 maand het volgende schema en ik hoop dat je hier misschien iets aan hebt.

8.00 fles 200cc met 3 schep nutrix
11.30 fruit (heel potje van 4mnd)
13.00 fles 200cc met 3 schep nutrix
17.00 groente ( heel potje 6 mnd ) met yoghurt na
+/- 20.00 fles 200cc met 5 schep nutrix

Ik hoop voor jullie dat het gauw beter gaat.
SUCCES

groetjes mama van Jesper

sorry, ik was nog even iets vergeten.
Misschien kun je proberen de fles van 15.30uur te rekken naar 16.00uur en dan in plaats van die fles groente met yoghurt na te geven en dan vervolgens om 19.30uur de laatste fles te geven.
Misschien is dat een idee, zo hebben ze mij het ook adviseert op het buro en bij ons ging dat ik 1x goed.
Succes!!!

Mama van Jesper

Hier geen ervaring met fles en schema, maar wel iets om in ieder geval je ongerustheid te verzachten...

Tot een jaar is de bijvoeding ook echt BIJ-voeding!
Dus dat betekend dat voor de groei je kindje echt nog afhankelijk is van de melk die hij krijgt en dat de perioden vanaf het begin van de bijvoeding tot een jaar een soort van opbouw en gewenningsperiode is.
Het ene kind zal die periode sneller meer en meer gaan eten dan het andere.
Ik ken zelfs kinderen die door een allergie zelfs pas mochten beginnen met bijvoeden met 7 maanden, dus zolang je kleintje goed groeit, nog geen zorgen maken.

Verder blijven aanbieden, pobeer het eens wat vaker vers, of à la rapley zoals een voorganger al schreef. dan wordt het eten heel erg inreressant en wellicht de stap naar echt eten makkelijker.

Veel suces en niet te veel zorgen, kinderen zijn nou eenmaal niet te programmeren...

Groetjes wanda,
www.bewustouderschap.nl

Ik ken het probleem, mijn dochter is van 10 mei, en eet op dit moment 1/2 potje.
Ook alles geprobeerd, vers, potje,etc. maar ze vindt het gewoon niks.
Ik maak er niet zo'n probleem van, bij het cb zeggen ze ook dat ik het gewoon moet blijven proberen, op een gegeven moment gaat het vanzelf beter.

Groetjes mamarovileur

mijn zoon krijgt:

8.00           200cc zonder pap

11.00        1 grote  potje fruit

12.30        3/4 plakje brood zonder korst meestal met appelstroop  en nog 90 water met 3 schepjes voeding

15.00/ 15.30          beetje diksap soms lange vinger

17.00                             vol pot groente

19.00                              200cc

dus hij krijgt maar 2 en een halve fles meer en hij is van 26 mei dus 7,5 maand hij doet   het goed

Terug
Bovenaan