Bijna 7 maanden en constant verkouden

A

Anoniem

Guest
Hallo,

mijn zoontje Daan van bijna 7 maanden, gaat vanaf dat hij 4 maanden is 2 dagen naar de kinderopvang. Sinds dat moment is hij constant verkouden. Al 2,5 maand hebben wij vreselijke nachten. Hij zit zo vol snot dat hij heel onrustig ademt. Hij heeft al een keer oorontsteking gehad en dus ook antibiotica. Otrivin, Luuf, gebruiken we ook regelmatig. We hebben nu de wagen ´s nachts naast ons bed gezet, dan ligt hij hoog en kan hij beter ademen. Hij is de derde en de andere twee waren ook wel met regelmaat verkouden, maar dit is echt extreem. Morgen ga ik maar weer de dokter bellen. Maar ik ben ook benieuwd naar andere ervaringsverhalen.

Hallo

Shanice en milton hebben er ook last van. Shanice die kwam eerst savonds ook nog dat ze bijna geen adem kreeg ik heb toen een neusspray gewoon van het kruidvatmerk gehaald en ik heb haar paracetemol gegeven. Maar wat ook lekker is voor dat ze naar bed gaan een lekkere douche zo kan je het snot weghalen en wegspoelen bij het neusje zo kunnen ze weer wat beter adem halen. Sinsdien hoor ik er niet meer savonds. Vervelend hoor zielig is dat. Ik heb trouwens ook een neusreiniger dan is het wel even vechten en vervelend maar daarna krijgen ze ook weer meer lucht. Bij ons is het begonnen dat milton naar de peuterspeelzaal gaat dan krijg je dat en de een steekt de ander weer aan en inderdaad het lijkt wel of het niet ophou. Ik zou zeggen sterkte
groetjes lisette

Hoi, hoi,

Ik heb een huis - tuin en keukenmiddel dat helpt. Schil een ajuin en snijdt hem in 4 stukken. Net voor je kleintje naar bed gaat. Zet het bordje met de ajuin in de kamer en normaalgezien zal de verkoudheid fel verminderen. De kamer ruikt wel niet zo lekker, maar het helpt wel. (En zelfs al geloof je het niet, het is toch het proberen waard !)

groetjes,
Els

Ik kreeg als tip om het voeteneind van het bedje iets te verhogen (met een dun boekje). Dit schijnt te helpen met het afvoeren van het vocht. Heb nog geen ervaringen ermee, maar ga het vannacht proberen, Zarah is namelijk snipverkouden.

Ze kunnen de eerste paar jaren vaak verkouden zijn, en zeker al ze in d ebuurt zijn van veel andere kids. Het is wel zo dat met elke beurt ze weer meer weerstand krijgen. Hou het wel in de gaten zeker die oorontstekingen want dat kan niet goed voor het gehoor zijn met d etijd. Let ook even op evt verhoging/koorts. Als je het niet vertrouwd arts inschakelen en vet kinderarts.

succes Mariska

Terug
Bovenaan