Bijna 7 maanden en weer uren 's nachts huilen; krampjes?

Hoi,

Onze dochter is een echte huilbaby geweest. 's nachts sliep ze meestal wel. We hebben een tijdje gehad dat ze een aantal keren wakker werd, maar dan de speen erin en een aai en ze sliep weer. Nu wordt ze alweer een week achterelkaar tussen half 4 en 6 uur wakker en is dan met niets te troosten/weer in slaap te krijgen. Ze blijft huilen; wiegen, wat te drinken enz. geprobeerd. Ik hoor wel wat scheetjes; zou ze weer last hebben van krampjes? wie heeft ervaring, tips?
 
Het is een beruchte leeftijd voor een sprongetje. Die van mij wordt sinds ze de 6 maanden voorbij is, ook weer bijna iedere nacht wakker.

En het enige dat haar hier snel in slaap krijgt, is voeden. En dan ook echt gelijk voeden. Speentje/troosten eerst proberen werkt alleen maar averechts, daar raakt ze dan helemaal overstuur van, zo erg dat ze ook niet gelijk wil drinken.

Af en toe een nacht dat ik er 3x uit kan, de meeste nachten blijft het beperkt tot 1x. En af en toe kan ik er ook wel van genieten hoor. Overdag doet ze al zo wijs en groot, 's nachts is ze echt weer mijn kleine babietje. En zo erg is het ook niet, binnen een kwartier slapen we allebei weer.
 
Hoi,
Heb je al gedacht aan de tandjes??? Rond deze periode kunnen ze daar erg veel last van hebben. Mijn zoontje was vanaf 3 mnd een goede slaper tot 6,5mnd. Niet in de nacht huilen,maar erg veel overdag terwijl hij veel lacht. Paar weken later kwam zijn 1e tandje tevoorschijn.
Of misschien een allergie??? Want vanaf 6mnd ben ik begonnen met fruit en groente en heeft mijn zoontje wat last gehad van exzeem. Van een bepaalde voeding waar hij op reageerde.
Succes
 
Hoi Cyril,

Ik wil ook even inhaken op een ander draadje van jou waarin je schrijft dat ze waarschijnlijk een kma heeft en ook nog reageert op de allergy care. Wat voor voeding krijgt ze nu? En krijgt ze ook al bijvoeding?

gr Renée
 
Renee,

Ze heeft nog steeds Allergy Care, want sinds een week of 6 ging het eigenlijk heel goed met haar. Ze krijgt nu wel groenten/aardappel potjes voor kinderen vanaf 4 maanden, maar die krijgt ze ook reeds een maand. Fruit krijgt ze ook al een tijdje en in principe ging dit ook goed. Ben bij de dokter geweest, omdat ze ook een grote witte wrat-achtige bult in haar mondje had, maar die heeft verder niets gevonden. Ze heeft nog steeds wat verhoging en vandaag helemaal onder gepoept, dus iets zit er toch niet lekker, maar wat? Moeilijk hoor.
 
quote: Cyril reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-06-2006 16:55:05'));

Renee,

Ze heeft nog steeds Allergy Care, want sinds een week of 6 ging het eigenlijk heel goed met haar. Ze krijgt nu wel groenten/aardappel potjes voor kinderen vanaf 4 maanden, maar die krijgt ze ook reeds een maand. Fruit krijgt ze ook al een tijdje en in principe ging dit ook goed. Ben bij de dokter geweest, omdat ze ook een grote witte wrat-achtige bult in haar mondje had, maar die heeft verder niets gevonden. Ze heeft nog steeds wat verhoging en vandaag helemaal onder gepoept, dus iets zit er toch niet lekker, maar wat? Moeilijk hoor.



Als ik het zo hoor is je dochter met tanden bezig. Verhoging en dat poepen was bij mijn dochter ook een teken dat er weer een tand aan zat te komen. Die wrat-achtige plek klinkt als een blaar. Vlak voor het doorbreken van een tandje had mijn dochter die ook in het mondje. Misschien is het handig om chamodent te kopen. Als Anouk wakker werd deed ik dat op haar kaak en dan ging ze meestal weer slapen.

Succes met je dochtertje.

Groetjes Astrid
mama van Anouk
 
Terug
Bovenaan