Bijna 7 manden en wil geen groente en fruit

Hallo,
Ik heb een zoontje van bijan 7 maanden en hij drinkt goed (ineens dit weekend 3 flessen, wv 1 pap met 210 en 7 schepjes) maar hij wil haast niet eten. HIj kijkt zo boos als hij iets in zijn mond krijgt. Geen fruit, geen groente, geen rijstewafel, soepstengel of broodkorst. Hij krijgt nu tandjes (dat zou het kunnen zijn) maar al vanaf dat we fruit proberen (4 maanden) vind hij het niets. Gisteren deed hij na een hapje (met grote moeite erin geduwd met een mooi, plat lepeltje)  zijn duim in zijn mond en zoog dus zo het fruit naarbinnen, maar verder is het helemaal niets. Enige tiips? Ondersteuning is welkom!! HIj komt denk ik niets te kort, hij weegt 9 kilo (jajajaja, een lekkere bolle)....
 
Wat vervelend zeg, dat je kindje niet wil eten. Ook ik haal regelmatig de gekste toeren uit om er iets in te krijgen. Gisteren heb ik ontdekt dat fruit er beter in gaat als ik het in kleine stukjes in het mondje van mijn zoontje duw. Niet omdat hij dat nou lekkerder vindt maar omdat het zo makkelijker  gaat om er   een stukje in te krijgen dan met een lepeltje...
Als hij het namelijk eenmaal in zijn mond heeft eet hij het wel en zo went hij aan de smaak. Ga het vanavond ook proberen met groente. Misschien ook iets voor jou?
succes!
Miek
 
Hoi,

jeetje, wat lastig. Misschien wil hij liever met zijn handen eten. Mijn dochter vindt eten het leukst als ze er in kan vroeten met haar handjes. Niet dat er dan veel naar binnen gaat, maar toch. Of misschien eet hij het wel als hij echt honger heeft? Ik zou het verder ook niet weten. Succes! Ik hoop dat het snel beter gaat.

groetjes,

Desiree
 
Misschien kun je gaan rapleyen, dat is dat je hele stukken geeft die je kindje zelf in de mond kan stoppen.
Op dit forum is daarover veel meer informatie te vinden:

http://www.network54.com/Forum/382080/

Groetjes,

Linda
moeder van Rebecca 11 november 2005
 
Bedankt voor de reacties. Ik heb ook geprobeerd brood enzo te geven maar dan wordt het nat en blijven er stukjes achter in zijn mond en dan wordt hij boos. En soepstengel of een lepel met niets vind hij erg leuk maar steekt hij heel diep in zijn keel. Ik hoop dat het te maken heeft met zijn tandjes...
 
Hoi,
hij krijgt genoeg aan z'n gewicht te zien, ik denk dat hij naast de melk gewoon niet meer nodig is, niet meer honger heeft. Je zou de groente voorafgaand aan een voeding kunnen geven, zodat de voeding een toetje wordt. Mijn zoontje kreeg toen na een maand in de gaten dat het de bedoeling was dat hij ook echt wat ging eten van het andere eten...

Succes, Joke.
 
Terug
Bovenaan