bijna 8 weken en nu al bijna aan de 1000cc per dag

hallo,

ilona is bijna 8 weken en ze drinkt nu ongeveer een week 165ml per keer over 5 voedingen. als het goed is mag ze dit hebben.

maar haar schema loopt niet helemaal lekker.
sind vandaag kom ik  op 6 voedingen, dit is volgens mij toch te veel.

voor de rest doet ze het goed.
alleen overdag slaapt ze langer dan de nacht.
van de laatste voeding tot de nacht voeding zit er 3,5 tot4 uur tussen. en van de nachtvoeding tot de volgende dag ook zo iets.
en overdag kan ze gerust 5tot 6 uurtjes slapen.

met 6 weken woog ze 4780 en ze was 57cm.
ik denk dat ze nu wel rond de   kilo zit.

ze krijgt friso comfort gemengd met gewone friso, voor een betere ontlasting.
ik heb haar ook een paar dagen friso extra gegeven, maar met deze voedung wilde ze nog meer drinken.

iemand tips.
groetjes henny

Hoi,

Mijn baby was idd ook erg hongerig. Je zou proberen te kunnen zorgen dat je 5 grotere voedingen. Probeer om niet boven de 1000cc uit te komen. Meer kunnen de nieren niet verdragen. Ze mag echt al veel meer voeding per fles hebben. En haar gewicht is helemaal niet te hoog. Ik deed altijd wat mij goed leek en luisterde niet naar de buro artsen. Je eigen gevoel is het beste. Succes!

hoi,

Ik lees dat ze overdag weleens 5 a 6 uur achterelkaar slaapt. Als je haar overdag nu wel echt om de 4 uur voeding geeft, misschien dat ze dan 's nachts wel wat langer doorslaapt. Ik heb hetzelfde gehad met mijn dochtertje. Wanneer ik overdag langer dan 4 uur tussen haar voedingen liet dan had ik het idee dat ze dat 's nachts op de een of andere manier in ging halen. Ik geef haar overdag ongeveer om de 3,5 uur een fles. Nou misschien heb je hier iets aan!

Hoi Henny.

Ik ben zelf ook een beetje aan het klungelen met de voeding.
Je zou inderdaad kunnen proberen om ilona 's middags gewoon wakker te maken voor de voeding.
Dat heb ik namelijk zelf ook gedaan en mijn zoontje is nu ook acht weken oud en nu slaapt hij 's nachts door.
Mijn zoontje krijgt nu 150cc voeding per keer.
Hij krijgt 5 flessen per dag.
Het totaal voeding dat ze mogen hebben hangt ook af van het gewicht. Mijn zoontje weegt nu 4600 gram.
Bij de geboorte was hij 5.5 pond.
Mijn probleem is dat hij overdag om de drie uur wilt eten.
Hij gaat dan huilen tot dat hij de fles weer krijgt en dan drie uur later beginnen we weer van voor af aan.
Heel veel succes ermee en hoop dat je aan onze informatie wat hebt.

groetjes Tatjana

hallo,

bedankt voor de reacties.
ik ga het gelijk proberen vandaag, om overdag wakker te maken.
vannacht was ze wakker om 3 uur en net om 7 uur. de fles van 7 uur heeft ze niet helemaal op zat nog een klein beetje in en die van 3 uur heb ik zelf minder ingedaan 135 ml. daar deed ze het ook goed op.

ben benieuwd hoe de dag zal gaan, ze zal wel weer op de 6 flessen zitten.
maar nog wel onder de 1000cc.

groetjes henny

Hoi hoi, onze dochter van 12 weken (5430 gram) krijgt sinds twee weken 5x 180 cc + 5 schepjes, dus totale voeding ong 200cc, dus op de dag totaal 1 liter. Daarnaast is ze tussendoor wel eens hongerig, dan geef ik haar nog 1 á 2x per dag 30 cc erbij. Je moet het gewoon zelf een beetje aankijken. Ik las ergens dat er een babytje was die steeds huilde tussendoor. Toen gaf een mama het antwoord dat het kindje misschien gewoon een paar slokjes wilde drinken, dus dat ben ik gaan uitproberen en voila!.. meissie na 30 cc heerlijk in slaap. Dus gewoon een beetje uitproberen. Wij zijn ook wat eerder van 6 naar 5 gegaan en ook al eerder van 150 naar 180 verhoogd. Cb hanteerd gewoon de standaarden waar je je een beetje op kan richten, maar   je kindje geeft het zelf aan. Als het buikje vol is, stoppen ze echt wel met drinken. Dat voelen ze zelf aan, drinkt je kindje door, had hij/zijn gewoon honger!
Succes! Liefs Judith

Hoi Judith,
Hierboven beschrijf je dat je 5 schepjes geeft op 180cc water. In principe mag je 6 schepjes geven op 180cc water, anders verdun je de voeding teveel.
gr. Eveline

vandaag was het weer puzzelen.

het ging een paar dagen goed, ze zat wel aan 5 flessen 165 en de nachtvoeding 135. dit ging goed, oke wel bijna de 1000cc.
alleen vannacht had ze zoals gewoonlijk om 3 uur de voeding maar om 5 uur wilde ze weer, heb ik 30 ml bij gegeven. daarna om 6 uur weer 60 ml. toen was het huilen over en ging ze slapen. daarna werd ze om 10 uur wakker. ik heb het tot half 11 kunnen rekken. de rest van de dag ging goed slapen even waker eten even wakker en slapen.
tot vanavond. ze bleef huilen en veel boeren en winden laten ook spugde ze meer dan anders.

ik heb nu de avond voedingen in twee delen gegeven om 7 uur en om 9 uur. en nu slaapt ze goed.

ik heb toch het gevoel dat ze te veel krijg, maar ze drink de flessen wel leeg en als ik minder geef dan gaat ze gelijk huilen als het op is.

konden ze maar zegen wat er was, dan was het een stuk makkelijker.

gr henny

Terug
Bovenaan