bijna 8 weken en nu al dit?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

ben vandaag 7w5d om precies te zijn, maar ik ben nu al aan t groeien en echt vreselijk..
niet van de baby natuurlijk maar ik hou zo ontzettend veel vocht vast, mijn voeten en handen zijn net waterballonnetjes, en alles is gewoon opgezet en krijg mijn broeken niet meer dicht, mijn moeder en tantes hebben dit ook heel erg gehad tijdens hun zwangerschappen, dus de kans dat ik dit blijf houden is best wel groot, ook helpt t niet  mee dat ik niet naar de wc kan pff..

ga 5 juli op vakantie en moet dus echt grotere kleding aanschaffen, ( shoppen is nooit een straf ) maar toch,

ohja weet iemand toevallig of er ook laxeermiddelen zijn voor zwangere vrouwen??

Liefs Iris

laxeermiddelen mag je niet nemen tijdens de zwangerschap, misschien is het een tip om te koken in veel olijfolie?
Wat echt helpt tegen vocht vasthouden is VEEL water drinken, minimaal 2 liter.
Succes!

Hallo Iris,

Je kunt Roosvice Laxo gebruiken,gebruik ik ook.

Ik heb een slechte stoelgang maar sinds een week gaat het prima.

Ik heb het eerst voor de zekerheid  aan mijn gynacoloog gevraagd of ik het mag gebruiken.

Ze zei'' tuurlijk het is puur natuurlijk, (pruimen) en er zit vitamine c in dus goed voor de baby'' .

groetjes mama van Emir en 16 wk 1 dg zwanger van ons 2e wondertje

Hoi,

Wat je ook kunt doen is veel brandnetelthee drinken. Niet echt lekker maar het is wel vochtafdrijvend. aangeraden door vk bij mijn 1e zwangerschap en hielp erg goed. Zonnatura heeft nu ook brandnetel+citroen. Best lekker.

Succes!

Hoi

Ik heb op het advies van de gynacoloog in mijn eerste zwangerschap wel gewoon laxeermiddel gehad. Ik weet iniet meer hoe het heet, maar je kunt het altijd even navragen bij je verloskundige. Verder werken inderdaad   pruimen goed en van die vezels die je gewoon door je yoghurt kunt gooien. Vooral veel fruit en groente eten, dan wil het al een stuk makkelijker. voor het vocht weet ik helaas niks .

groetjes grietje

Hoi meid,

wat vervelend voor je!
Ik heb begrepen dat (behalve brandnetel thee) ook het eten van selderij en radijs helpt tegen vocht vasthouden.
Verder kun je bij je apotheek vragen naar Lactulose syroop... heel goed tegen verstopping. Misschien dat je via de H.A. een recept kan krijgen...

Gr.
KC

Terug
Bovenaan