Bijna 8 weken na (2e miskraam) nog niet ongesteld...

Ik heb bijna 8 weken en 20 weken geleden 2 miskramen gehad. Zodra ik stopte met de pil was ik na 28 - 30 dagen ongesteld en ook na de 1e miskraam was alles blijkbaar snel weer op gang, want ik was direct weer zwanger. De 2e miskraam was zeer pijnlijk en zwaar. Op de echo bleek dat er nog bloedproppen bij de baarmoedermond zaten, maar verder was alles los. Om die bloedproppen uit te drijven, kreeg ik pillen die ik 14 dagen moest slikken. Hierna zou ik een bloeding krijgen (in de bijsluiter staat binnen 3 dagen) en konden we het daarna weer proberen. Maar die bloeding is nooit gekomen. Gebeld met een gyn (mijn gyn was ziek) en die had een ingewikkelde verklaring waarom die bloeding  niet perse hoeft te komen. Maar inmiddels ben ik na bijna 8 weken nog niet ongesteld en maak ik me wel zorgen... Ik zal toch niet spontaan in de overgang zijn? Herkent iemand dit?

Hoi Alexandra,

Wat vervelend voor je dat je in onzekerheid zit.
En wat een rare gynaecoloog als hij met zo'n vaag verhaal komt.....
Ik herken het niet want ik heb een curretage gehad na mijn miskraam.
Als ik jou was zou ik proberen een echo te regelen om te kijken of alles weg is. Het lijkt me toch niet gezond als die bloedproppen zo lang in je baarmoeder blijven zitten.

En klinkt misschien raar maar zou het niet kunnen zijn dat je weer zwanger bent? Ik ben na mijn curretage ook meteen weer zwanger geworden.......

Succes ermee.

Groetjes,
Maike 25w+4d zwanger

Hoi Alexandra,

Ik heb zelf een curretage gehad na mijn miskraam, en werd precies 5 weken erna weer ongesteld. Mijn gyn. had gezegd dat als ik na 6 weken niet ongesteld was, ik terug moest komen.
Ik zou als ik jou was toch even contact met je gyn. opnemen.

groetjes Sanneke

Hoi,
Ik zou inderdaad even contact opnemen met de gyn. Misschien is je baarmoeder nog niet goed leeg.   Zelf heb ik een curretage gehad en dan is  je baarmoeder helemaal leeg gezogen. Bij een miskraam kan er wat achter blijven. Je hebt natuurlijk wel pillen geslikt maar als die bloeding er niet is geweest zit er misschien nog iets in je baarmoeder. Ik snap eigenlijk ook niet dat ze dat in het ziekenhuis niet hebben gecontroleerd. Meestal krijg je volgens mij een echo om te kijken of je baarmoeder echt helemaal leeg is. Toen ik werd gecuretteerd zeiden ze dat het wat langer kon duren voor ik weer ongesteld zou worden, maar niet langer dan 6 weken.
Gewoon even bellen hoor, laat je niet afschepen. Laat je ons weten hoe het gaat?? Sterkte!
Groetjes Tara

Ik heb vanmorgen gebeld en kon direct terecht. Bij de echo was te zien dat alles weg is en dat er baarmoederslijmvliesopbouw is, oftewel het begin van een menstruatie. De gyn verwacht dat ik tussen de 2 en 4 weken nu toch echt ongesteld moet worden. Wel erg laat, vond ook de gyn. Alles heeft plat gelegen al die tijd. Een eisprong kon zij niet zien. Volgens haar is het eitje of net geknapt of is het allemaal nog zo pril in de opbouw dat die nog niet te zien is. Ik vind het allemaal nog steeds erg raar.
Ben ik over vier weken nog niet ongesteld geworden, dan moet ik weer komen en gaan ze verder onderzoeken doen. O.a. of ik toch niet spontaan in de overgang zit of dat een en ander gestimuleerd moet worden. Spontaan in de overgang? Zal toch niet waar zijn! Ze zei er wel bij dat ze dit niet verwacht bij het beeld van de echo en dat dit echt heel weinig voorkomt.Toch maar weer afwachten dus.....

Hi,

Ik weet uit ervaring hoe vervelend dat wachten is. Je hebt ook het gevoel dat je de miskraam nog niet kan afsluiten.
Ik ben in Oktober gecurreteerd en werd ik na eerdere miskramen en mijn bevalling weer keurig op tijd ongesteld, deze keer bleef het ook bij mij uit. Het rare was dat zij bij mij wel een eitje hadden zien rijpen bij de nacontrole. Afijn, na 6 weken kreeg ik een hormoonkuur van 10 dagen om de menstruatie op te wekken. Tevens hebben ze voor de zekerheid nog wat bloedtesten gedaan oa voor vervroegde overgang, al verwachtte ze dat idd niet.
De pillen hebben gelukkig bij mij geholpen, want het volgende scenario zou een eventuel cyste zijn geweest.
Het heeft nog even geduurd voordat mijn cyclus weer normaal werd, de eerste was heel kort en de 2e heel lang, maar daarna was alles weer bij het oude.

Moeilijk he wachten, maar het komt vast wel goed.

Liefs,

Nina

Hoi Alexandra,

Ik las net jou verhaal en het komt me allemaal heel bekend voor. Vorig jaar eind sept. heb ik een missed abortion gehad met 12 wk. kwamen wij erachter dat het vruchtje met 9wk. en 5 dagen gestopt is met groeien. Direct de volgende dag een curretage gehad maar die was waarschijnlijk niet goed uitgevoerd omdat ik 14 dagen last heb gehad van nabloeden en er op het laatst toch nog wat weefsel los kwam.

Mij was ook gezegd dat max. 6 wk. na de curretage mijn menstruatie weer op gang zou moeten zijn. Niet dus, daarom heb ik een echo aangevraagd en daarop was ook verdikt baarmoederslijmvlies te zien en geen rijpend eitje.........Volgens echoscopiste was ik zeker niet zwanger en omdat ze ook geen eitje zag ging ze er maar vanuit dat alles ff stil lag en dat het verdikte baarmoederslijmvlies erop duide dat mijn mensturatie binnen een week of 3 wel op gang zou komen of.........dat mijn lichaam alles stil had gelegd........

Wat heb ik mij toen rot gevoelt zeg.... eerst die MK en nu dit. Maar mijn verhaal heeft nog een staartje. ongeveer 2 wk. na de echo voelde ik mij vreemd en omdat de gyneacoloog mij nog zou bellen ivm de echo voor de definitieve uitslag heb ik s'morgens toch maar een zw.test gedaan en wat bleek.......hartstikke zwanger. De gyn. vond dit ook geweldig maar had het niet verwacht. Hij denkt dat op het moment van de echo de bevruchting / innesteling net geweest was waardoor ze op echo geen ei zagen maar wel verdikt baarmoederslijmvlies. Ik ben nu 24,5 wk. zwanger en voel het kleintje dagelijks.......... alles is nu gelukkig dus goed gekomen.

Ik wil met mijn verhaal jou natuurlijk niet vooraf blij maken met iets wat misschien niet zo is maar toch wilde ik graag mijn verhaal doen omdat het niet altijd allemaal maar negatief hoeft te zijn.

ik duim voor jou dat je hetzelfde hebt als wij......

gr.

Nicole

Terug
Bovenaan