Bijna 9 mdn en nog niet omrollen.

Hallo moeders,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben een mama van 28 jaar en heb een zoon van bijna 3 jaar en een dochter van bijna 9 mnd. Mijn vraag gaat over mijn dochtertje.

Mijn vraag is of er meer kindjes zijn die met 9 mnd nog steeds niet omrollen, zowel van buik naar rug en andersom. Ze kan al wel stevig  zitten, ze valt niet meer achterover. Ze gaat niet uit zichzelf zitten vanuit de lighouding. Het enige wat ze de hele dag wil is zitten.

Ze wil niet op de rug liggen en op de buik vind ze hooguit 3 minuten leuk. Ze probeert wel een kruiphouding te zoeken tijdens de buikligging. Dit lukt haar nog niet echt. Het kruipen maak ik me ook geen zorgen over, dat is zelfs bij 1 jaar nog normaal als ze er dan pas mee begint.

Ik vraag me wel af of ze vóór die tijd ooit nog gaat omrollen. Ze maakt echt geen aanstalten om het te proberen. Ze rolt vanuit de rug tot op de zij, maar verder proberen, ho maar!!
Denken jullie dat het erg is als ze dit over slaat voordat ze gaat kruipen. Ik hoor van het consultatiebureau altijd, en rolt ze al om??? Is dat dan echt zo belangrijk?
Volgens hen moet de ontwikkeling volgens een bepaalde volgorde gaan.
Ze heeft wel sinds 6 maanden astmatische bronchitis, zou het kunnen betekenen dat dit de ontwikkeling belemmert.
Mijn zoon overigens was heel snel in zijn ontwikkeling en heeft alles "volgens het boekje" gedaan. Ik vergelijk ze natuurlijk niet, want ieder kind is anders. Maar toch....
Hebben jullie advies?

Mamma Sabine van Milan en Dani
 
Beste Sabine,
Mijn dochter van inmiddels 2 heeft zich ook nooit omgedraaid, en inderdaad zijn ze daar bij het cb meer mee bezig dan ik was want het hoorde toch wel zo te zijn. Ook heeft ze nooit gekropen maar was ze altijd aan het kontschuiven, ook eigenlijk niet goed, maar ze heeft hier niets aan over gehouden hoor, ze is erg wijs en komt ook motorisch niet te kort om het zo maar te zeggen. Want dat is de reden waarom het eigenlijk op een volgorde moet gaan zeiden ze tegen mij. Ieder kind ontwikkeld zich gewoon op zijn of haar eigen manier.
Groetjes van Miranda, moeder van marit en fenna
 
hoi,
maak je maar niet zo druk om het cb.
die werken volgens een boekje en doet je kind het niet volgens dat boekje geven hun je meteem de indruk dat je je ongerust moet maken.
absoluut niet doen!!!!!
jij kent je kind het beste en voelt ook of ze het nu echt niet kan of echt niet wilt. je zegt dat ze al stevig zit nou dat zegt toch al genoeg over de romp balans denk ik dan.
mijn zoontje valt buiten het boekje met echt alles maar uit eindelijk ging hij alles wel doen maar op zijn tijd en wanneer hij het wilde.

gr monique
 
Mijn zoontje van ruim 10 maanden rolt ook niet. Zitten doet ie wel heel goed. (Ook niet uit zichzelf hoor)

Hij vindt het blijkbaar niet nodig, hij krijgt alles op 1 of andere manier  toch wel te pakken.

En het is ook wel makkelijk zo, want hij kan overal nog te slapen worden neergelegd. Bij mijn CB hebben ze er verder nog niets over gezegd. (Moeten ze ook niet proberen hoor....!) Want het is een doodnormaal en lekker mannetje!

Hij zal het vast gaan overslaan, en als ie 18 is, zal ie alles wel kunnen!
 
Terug
Bovenaan