bijna 9 weken zwanger en voel me nu nog beroerder dan voorheen

hallo allemaal.

ik ben aankomende zaterdag 9 weken zwanger maar sinds 2 dagen voel ik me beroerder dan voorheen.
ik dacht hoe verder je bent des te beter het gaat maar nu op t moment voel ik me echt beroerder.
ik heb sinds 2 dagen totaal geen trek in avond eten zodra ik eraan denk dan draait mijn maag zich om.
kben heel erg moe al slaap ik de grootste deel van de dag.
en heb een gigantische harde buik maar dat komt ook omdat ik niet kan poepen.
kheb een homeopatishe middeltje wat daar tegen kan helpen het is van wapiti maar ik weet niet of ik dat mag in nemen.
nou heb ik pas 28 juli me eerste echo maar weten jullie of je iets homeopatish mag in nemen daarvoor?

groetjes en liefs joyce
 
Hoi,

Ik ben nu ook 9 weken en had een week of 2 ook erg last van niet-poepen :) wat bij mij goed helpt is veel water drinken en fruit eten, vooral kersen en nectarines helpen de boel goed op gang te komen ;-)

liefs
 
ik denk dat we allemaal dat probleem hebben of gehad hebben of zelfs nog krijgen ik zelf voel me erg belabberd en poepen is inderdaad lastig maar ik kan niet echt zeggen wat helpt want bij mij helpt weinig alleen zo veel mogelijk lopen en lauw water drinken als je opstaat

liefs miranda
 
dank jullie wel als ik 28 juli na de gyn ga .ga ik die pillen mee nemen en dan kan zij mischien zeggen of ik die mischien kan gebruiken want drink heel veel water omdat ik voorheen aan t afvallen was maja t helpt nog nie echt voor t poepen.
moeite met poepen had ik voorheen ook al sinds ik een jaar gestopt ben met roken heb ik daar problemen mee.ma nu is t helemaal erg.

liefs joyce
 
Het is een wel bekende zwangerschapskwaal. Kiwi's en peperkoek kunnen helpen. Ook kun je roosvicee kopen speciaal om makkelijker naar de wc te gaan. En als je er echt heel veel last van krijgt, de ha bellen en evt. lactulosesiroop halen. Dit kan ook nog helpen. Succes ermee!
 
Wapiti mag je innemen hoor, mocht ik ook van mijn vk. alleen gaf het mij krampen en moest je het elke keer weer gebruiken. Daarom ging ik eens naar de apotheek om een ander middel. Zij raadden mij magensiumoxide aan. 1500 mg maximaal op een dag. En ja hoor.... het laxeerde zo dat ik de dosis kon minderen.
het duurde even een paar dagen voordat alles goed los kwam, maar ik had geen krampen en kon daarna dagelijks naar de wc.
Ook in de kraamweer heb ik het gebruikt... zeker na een bevalling ben je bang om weer te poepen. Dit keer hoefde ik niet bang te zijn. Ik poepte de volgende al en het was helemaal niet pijnlijk.

Succes!
 
Oh dus het kan later nog terug komen die misselijkheid.
Ik ben er nu 2 weken vanaf en vind het wel ff heerlijk om normaal te kunnen eten.
En moeilijk poepen had ik ook al last van en nu is het niet veel erger geworden.

succes met alles en hopelijk snel van die misselijkheid af!
 
Hoi,
Hier ook enorm obstipatie, waar ik me uit eindelijk dan ook weer heel misselijk van word. Misselijk word je inprincipe door HCG, dat hormoon bouwt zich op, met ongeveer 12 weken is de piek, daarna zakt het langzaam af. Dus sorry, maar tot 12 weken kan het erger worden, daarna paar weer wat minder. De meeste hebben met 14 tot 16 weken het ergste gehad.
Ik gebruik zelf linoforce, op de verpakking staat wel dat het niet mag bij zwangerschap, maar dat is enkel omdat het niet onderzocht is. Er zit echter helemaal niets in wat schadelijk kan zijn, dus ik gebruik het af en toe om even te legen. Maar ook bij mij gaat dat gepaard met enorme krampen, niet echt relaxed dus.
Misschien moet ik ook eens naar de apotheek voor die magensiumoxide. Klinkt goed in ieder geval!
Dat je darmen stil komen te liggen komt door de hormonen. Er komt een hormoon vrij die spierverslappend werkt. Dit om je baarmoeder rustig te houden tijdens het innestellen. Helaas slaat dit hormoon ook op andere spieren zoals je darmen en bijvoorbeeld je rugspieren. Gewoon een stukje info, mij helpt dat soms om het te accepteren al die stomme kwaaltjes haha
Succes allemaal!
Liefs,
Mar
 
Terug
Bovenaan