bijna acht maanden en geen brood willen eten

Hallo allemaal,

Mijn zoontje is inmiddels zeven en een halve maand uit en van het consultatiebureau heb ik het advies gekregen om hem tussen de middag een boterham te laten eten.

Nu heb ik inmiddels van alles geprobeerd, boterhammen met smeerkaas, met pate, met appelstroop, gedoopt in de melk, gedoopt in de fruithap, verstoppen in een lepel met fruithap, een korstje om op te sabbelen. Hij zit echt een half uur op een stukje te kokhalzen, nadat hij het beleg er af gesabbeld heeft en ik mag blij zijn als hij al zijn eerdere eten er niet ook uitgooit.
Ik heb het idee dat het vooral het brood is waar hij echt van walgt. Dit weekend heeft hij namelijk wel lekker op een stokbroodje zitten peuzelen, tijdens een bbq.

Het vervelende is dat hij ook geen pap wil eten wat dan als alternatief voor brood wordt genoemd. Zijn er meer moeders die hier ervaring mee hebben en hoe hebben jullie dat opgelost.

Groetjes.

Hoi,
Ik zit met precies hetzelfde probleem dus!!
Fijn te weten dat ik niet de enige ben!
Mijn zoontje van bijna 10maanden lust ook geen pap en houd ook niet van brood.
Ik ben benieuwd naar de tips!!!
Groeten Denise

Ik denk dat hij er dan gewoon nog niet aan toe is. De één is dit met 7 maanden en de ander pas rond een jaar.
Niet gaan dwingen, wel regelmatig aanbieden, maar niet moeilijk doen als hij niet wil. Op een dag eet hij het wel ineens.
Ik ben ook begonnen met 7 mnd, maar hier hetzelfde verhaal. Nu, met 9 maanden, eet ze 1 boterhammetje.
Geen paniek, komt vanzelf en anders gewoon nog een fles geven hoor.
Sil

Terug
Bovenaan