Bijna bijna 1 jaar maar loopt of kruipt nog niet

<p>Hallo moeders </p><p>Mijn baby  is bijna 1 jaar hij kruipt  nog niet  en loopt nog niet en trekt  zich  zelf  nog niet  op aan de box etc. Hij kan wel al hele tijd goed  zitten,  tijgeren doet die ook en  lopen in de loopkar of aan je handen. Het zelf op trekken heeft  die ook nog  niet gedaan  als je hem een handje geeft  staat  die zo.</p><p>Moet ik me zorgen maken?</p>

Nee hoor, helemaal normaal. Hij is nog geen jaar! Zou juist erg vroeg zijn als hij nu al zou lopen. En dat hij nog niet kruipt is ook normaal. Hij tijgert toch?

Nee hoor maak je geen zorgen. Je kindje is idd niet heel snel maar t is niet zorgwekkend hoor! Mijn oudste dochter tijgerde vanaf 10 maanden. Ging kruipen met 13 maanden. Lopen met 18 maanden. Optrekken met 10.5 maand, dat wel... maar ze was dus ook niet supersnel, maar nu is ze 2.5 jaar en daar merk je niks meer van. Lopen met 12 maanden hoeft nog laaaaang niet, kindjes die dat wel doen zijn supersnel. De meeste kindjes lopen met 14-15 maanden, maar er zijn er ook genoeg later. Pas als je kindje met 24 maanden nog niet kan lopen, ga je de medische molen in. Dat duurt nog wel even ;) 
Grote kans dat je kindje over 3 maanden ineens wél veel kan, ze ontwikkelen zich razendsnel. Wacht het gewoon nog even af! En probeer hem te helpen/stimuleren met kruipen en optrekken, soms hebben ze wat hulp en zekerheid nodig!

Niks om zorgen over te maken! Onze zoon kon met een jaar nog niet eens zitten. Nu inmiddels ruim1.5 geweest en hij loopt, zit, rent,klautert etc, en dit allemaal in een korte tijd! Komt allemaal goed ? 

Erg vlot als je het mij vraagt?
Hij loopt al aan de hand en achter zzn kar, tijgeren kan die ook al! Super toch? 
Mijn zoontje ging pas zitten met 9mnd en tijgeren met 11mnd.
Zelf los lopen deed ie vanaf 1,5 jaar. 
Her cb had hier uiteraard een mening over, ze maken je vaak zo onzeker met hun eeuwige "moeten kunnen" en gemiddelde ?
Je zoontje doet het allemaal erg goed als ik het zo lees zeker niks om je zorgen over te maken hoor?

Terug
Bovenaan